NYC on pinnalla ja omakin reissu lähenee. Sellainen kysymys tuli mieleen, että tartteeko siellä enää käteistä? Varmaan kaupoissa käy luottokortti ja pakolliset kyydit hoituu Uberilla mutta noin muuten?
Ai hitto, tosiaan. Läntisen maailman kehitysmaat, Saksa ja USA...

Berliini ainoa mesta, jossa tullut "Sööööör! Service NOT included.". Kortti ei käy ja loppusummaan sitä ei voi liittää, pitäkää tunkkinne jos ei turistivaraa ole sen vertaa.
Kannattaa käteistä olla varalla, mutta myös tippaaminen onnistuu käytännössä lähes joka paikassa kortilla. Itse menin 2,5kk road tripin käytännössä baari-iltoja lukuunottamatta kortilla. Baarissa ja muualla on vaan helpompi antaa se yksi dollari tippiä käteisenä per juoma. Ja New Yorkissa tuskin kukaan autoa vuokraa, mutta auton kanssa on hyvä olla iso läjä quartereita parkkimittareita varten.
Kortilla tippaaminen toimii ihan hyvin. Mulla on ollut viimeisellä parilla (n. kuukauden mittaisella reissulla) ehkä $200 käteistä ja m muuten oon käyttänyt korttia.

Niissä paikoissa, joissa et voi maksaa käteisellä on yleensä pankkiautomaatti. Näissä automaateissa tulee noston päälle ehkä $2–3 lisämaksu, mikä ei hirveästi tunnu missään jos joudut tekemään sen kerran tai kahdesti reissun aikana.

...ja Uberin viimeaikaisten sekoilujen jälkeen käyttäisin kyl ennemmin Lyftiä. Tai ihan vaan paikallista taksia. About samoissa hinnoissa pyöritään.
Muutaman viikon aikana useampi melko nasty HR case. Ei liity lentokenttiin tai taksikuskien riistämiseen, vaan pikemminkin yrityskulttuuriin ja seksismiin, mut tää menee nyt aika vahvasti sivuraiteille :)

Lyft on ilmeisesti firmana hieman vähemmän näätä.
Kuskit tienaavat myös enemmän Lyftillä kuin Uberilla, mikäli on solidaarisella tuulella. Lyftiin löytyy kanssa hyvin alennuskoodeja, jolla saa esim. 10 x $5 alennus per matka (vuoden alussa oli ainakin sellainen kuin GOOGLEMAPS toiminnassa). Näin pystyy liikkumaan vaikka parin kilometrin matkoja alle dollarilla.
Lombardi's pizza oli hyvää. Täällä piti maksaa käteisellä, ja joutui aina jonkun aikaa jonottamaankin, mutta hyvinkin sen arvoista. Onko muista pizzerioista kokemuksia?

Kuva
Lue lisää alueelta Kulttuuri & lifestyle tai katso uusimmat viestit.