Hong Kongissa jotain huomionarvoisia #menswear-mestoja Armouryn ja Uniqlon lisäksi? Ei taida olla mikään katutyylien mekka? Puvuille, irtotakeille tai kauluspaidoille ei tarvetta pahemmin ole. Kauppakeskuksia ja outletteja löytyy ilmeisesti, joissa sitten sekalainen valikoima kansainvälisiä brändejä...
Aihe jaettu omaksi langakseen.

Melkein aina jos on joku uus kohde, minne on menossa (ellei kyse nyt sit oo jostain todella pienestä / harvinaisemmasta mestasta) ni voi mun mielestä avata uuden ketjun. Löytyy sitten jatkossa helpommin, eikä tarvii välttämättä kysellä samoja juttuja useampaan kertaan.
Kelloja tuolla pitäis olla ihan törkeästi. Ja lenkkareita. Tietty suht tarkkana saa olla mistä ostaa...

...koska oon kuullu frendeiltä todella hämmentäviä juttuja kokonaisista kaduista, jotka on pelkkiä feikkiliikkeitä. Ainoo vaan, että ne on niin aidon oloisia, että työntekijätkin luulee olevansa oikeasti töissä esim. Nikellä jne. En oo käyny Hong Kongissa niin en tiedä kuinka paljon värikynää noissa jutuissa on, mutta kuulostaa huikeelta.
Jees, kävi kyllä mielessä, mutta jotenkin arvelin ettei välttämättä aiheesta tulis näinkään paljoa vinkkejä.

Mutta nyt kun kerran ketju on, tietty myös #menswearin ulkopuoliset vinkit on tervetulleita. Wikivoyagea on luettu ja matkaopas löytyy, joten jonkinlainen perustietämys on. Vajaan kuukauden päästä mestoilla.
Suosittelen et tsiigaat honkkarileffoja helvetisti. Saa kunnon fiilikset päälle. Ainakin Wong Kar-Wain leffat tulis olla katsottuna.

+1000 rep jos otat MTOP-kuvan chungking mansionissa.
Sen verran monta vuotta siitä, kun kävin viimeksi Hong Kongissa, ettei oikein mitään konkreettista osoitetta ole antaa, mutta juuri katupuolen tyyleihinhän siellä on ihan loputtomasti kaikkea. Oikeastaan siellä on ihan loputtomasti ihan kaikkea mihin vain. Mini mall -ostareissa on tolkuttomasti pienten paikallisten yrittäjien/designerien putiikkeja. Niissä kannattaa käydä ainakin fiiliksen vuoksi jos ei muuten. Jostain tuoreesta matkaoppaasta varmaan löytyy tämän hetken aktiivisimmat osoitteet.

Temple Streetin yömarkkinoilla ei paljon #menswearia näy mutta siellä kannattaa käydä ennustajalla ihan vaan fiiliksen vuoksi. Kaikkien "tailored suit for you, sir" -sisäänheittäjien vältteleminen tosin käy työstä.

Jos aikaa on rajoitetusti, Causeway Baysta löytyy vähän kaikkea joka budjetille.

Alkuperäistä postaajaa ei varmaankaan hotellisuositukset kosketa, mutta laitan silti:
http://hongkonghotel.charterhouse.com/eng/
Ehkä viidessä eri hotellissa Hong Kongissa olen yöpynyt, ja tuo jäi mieleen parhaana vastineena rahalle. Tosin jos on hyvissä ajoin liikkeellä, hyviä hotellitarjouksia kannattaa metsästää, koska osa honkkareiden hotelleista on aika "jänniä" ja samalla rahalla saattaa saada tarjoushuoneen jostain neljän tai viiden tähden hotellista. Olen yöpynyt esim. täällä http://www.royalplaza.com.hk/ samaan hintaan kuin yhdessä nimettömässä torakkaluolassa.
Lue lisää alueelta Kulttuuri & lifestyle tai katso uusimmat viestit.