^jeps, samaa mieltä foorumin menosta ja muutenkin. (Aiemman kommentit tyylisiä vaan kuulee aika usein ihan vakavastikin heitettyinä, jonka takia siihen ylipäätään tartuin).

Oma ketju vois tosiaan olla ihan paikallaan yleisemmälle rättejä ja rahankäyttöä käsittelevälle ketjulle? Aihe tuntuu aina aika-ajoin puhuttavan eri ketjuissa, eikä munkaan mielestä tää tai muut ketjut ole siihen välttämättä parhaita.
^^Joo, keskustelun voinee siivota johonkin aihetta paremmin vastaavaan ketjuun.

Huomauttanen nyt kuitenkin, et ei mikään valtava ihme et opiskelijoilla on täällä pääsääntöisesti aika hyvät tulot. Täällä kuitenkin opiskelijoista tai opiskeluaikojen tuloista puhuvista suuri osa edustaa hyväpalkkaisiin ammatteihin kouluttautuvia/kouluttautuneita. Oikislaiset nyt varsinkin yliedustettuina.

Aika monien alojen opiskelijoilla kuitenkin tilanne on se, että kohtalaisen paskaa palkkaa maksetaan niistä harvoista pätkä- tai sivutoimisista duuneista joita ehkä sattuu olemaan saatavilla.

Komppaan kuitenkin pepen pääpointteja, itsellä ollut ihan sama fiilis oikeastaan kaikkien opiskeluaikaisten tulojen kanssa. Tosin itseltä on puuttunut kyllä se pihiyskin vielä, eli sitten kun välttämättömät menot on maksettu niin loppurahat palaneet kyllä. Toisaalta itse olen koko ajan maksanut asuntolainaa pois, et olen sillä pystynyt perustelemaan itselleni et "jotain nyt kuitenkin menee koko ajan säästöön".
Delaney kirjoitti:^^ Haha.

Pepe kirjoitti:Olen myös huomannut, että työelämän myötä elantomenot kasvavat huomaamatta ja huomattavasti. Eipä tule esimerkiksi ruokaa ostaessa paljon katseltua hintoja.


Näinhän se todellakin on.

En mä ainakaan jaksa kurtistella yhtään kulmiani Tommin ja kumppaneiden kulutusjuhlille, hauskahan sitä on seurata. Aika aikaansa kutakin ja jokainen tekee omat valintansa. Moni kuitenkin perustaa jossain vaiheessa jonkin sortin perheen, ja voin kertoa, että vaippaostosten painaessa päälle on ihan kiva jos kaapissa on jo valmiiks kaikenlaista kivaa rättiä ja kenkää.


Repesin DLA:n heitolle oikein kunnolla. Hackettin baarimikko snadisti ihmettelee (avasivat uuden liikkeen Regentille tänään). Muuten aivan samaa mieltä Delaneyn kanssa.
Kulut nousee ihan hyvin tulojen mukana, mikä on mielestäni aika inhimillistä. Se on sitten priorisointia mihin ne rahat menee, tuntuu et jonnekin ne katoaa.

Esim. opiskeluaikojen koff III on vaihtunut pienpanimoiden tuotteisiin ja alkon erikoisuuksiin.

T: nimimerkki "Piti perustaa ASP-tili keväällä jo" :D
^ Just noin.

Minähän olisin täydellinen rahankäytön katastrofi, jos perhettä ei olisi. Tiedän sen poikamiesajoilta. Jollen osannut päättää, ostin molemmat.
bowtiepasta kirjoitti:
Huomauttanen nyt kuitenkin, et ei mikään valtava ihme et opiskelijoilla on täällä pääsääntöisesti aika hyvät tulot. Täällä kuitenkin opiskelijoista tai opiskeluaikojen tuloista puhuvista suuri osa edustaa hyväpalkkaisiin ammatteihin kouluttautuvia/kouluttautuneita. Oikislaiset nyt varsinkin yliedustettuina.


Tämä on täysin totta. Juristit tai tulevat sellaiset ovat rättiskenessä yliedustettuja insinöörien ohella.
Tosin Tommi taitaa kouluttautua toimittajaksi (?), joten siinäkin mielessä miehen uskallusta pistää rahaa haisemaan on pidettävä jonkinasteisena uhkarohkeutena. :D
gt. kirjoitti:Minähän olisin täydellinen rahankäytön katastrofi, jos perhettä ei olisi. Tiedän sen poikamiesajoilta. Jollen osannut päättää, ostin molemmat.



Pitäs perustaa perhe...
Lue lisää alueelta Kulttuuri & lifestyle tai katso uusimmat viestit.