DLA kirjoitti:Ja jos eksyy Tallinnaan, niin kannattaa käydä katsastamassa Crème de la Crème & Fragrance Gallery, erityisesti jos etsii jotain muuta kuin Stockalta / Tallinnan laivoilta löytyviä brändejä.

Jännä nähdä, rantautuuko Suomeen jossain vaiheessa putikkia, joka olisi pääasiassa vain tuoksuihin keskittynyt.


Onko joku käynyt täällä? Mitä sellaisia merkkejä on tarjolla joita ei Suomen kivijalassa liiemmin ole?
Onko esimerkiksi Guerlainia muuta kuin uusin L'homme Ideal -sarjaa?

Onko Helsingissäkään Stockmannia laajempaa tuoksuvalikoimaa missään?
Alta linkistä löytyy Créme de Crémen brändit:
http://cremedelacreme.lt/brands.html

Itse olen käynyt ja useamman (3) tuoksun ostanutkin.

Ja Helsingissä kannattaa käydä tsekkaamassa vähän aikaa sitten Kluuvikadulle avattu Harmonia Perfume Gallery, vaikkakin keskittynyt toistaiseksi enemmän naisten tuoksuihin, mutta valikoimasta löytyy ainakin sellaisia brändejä, joita Helsingistä ei juuri muualta löydä.
- By Kilian
- Editions de Parfum Frederic Malle
- Histoires de Parfums
- Escentric Molecules
- Parle moi de Parfum
- Baobab Collection
- La Manufacture Parfums
Minkälainen valikoima tuolla on Rojaa? Kiinnostaisi kokeilla ainakin Scandal, Enigma ja Fetish.
MFK:lta löytyy varmaan Baccarat Rouge 540 ja By Kilianin Black Phantom olisi kiva kokeilla. Tulisi halvemmaksi käydä Virossa kokeilemassa, kuin tilata netistä ja samalla toi menis kulttuurimatkana SuperAlkon kautta.

Ja ihan vaan armistuksena tuolla varmaan saa kokeilla ihan kaikkea, ettei Etelä-Helsingin kulttuuri eroa muiden maiden kulttuurista sen osalta.
Noh,kun tuoksuja on kymmeniä ellei satoja ja muut tuotteen siihen päälle, niin eipä ole koskaan tullut kokeiltua ihan kaikkia testata...

Mutta itse olen ainakin saanut aina oikein hyvää palvelua ja ostosten mukaan useampia testereitä sitten muista tuotteista. Ja suihkutella testit niistä pulloista, jotka itseä on kiinnostanut.

Rojan valikoimasta en muista, mutta uskoisin, että esim facebookin kautta kysymällä selviää löytyykö noita mainittuja hyllystä.
DLA kirjoitti:Noh,kun tuoksuja on kymmeniä ellei satoja ja muut tuotteen siihen päälle, niin eipä ole koskaan tullut kokeiltua ihan kaikkia testata...

Mutta itse olen ainakin saanut aina oikein hyvää palvelua ja ostosten mukaan useampia testereitä sitten muista tuotteista. Ja suihkutella testit niistä pulloista, jotka itseä on kiinnostanut.

Rojan valikoimasta en muista, mutta uskoisin, että esim facebookin kautta kysymällä selviää löytyykö noita mainittuja hyllystä.

Jees, pitää laittaa viestiä.
alspe kirjoitti:
DLA kirjoitti:Ja jos eksyy Tallinnaan, niin kannattaa käydä katsastamassa Crème de la Crème & Fragrance Gallery, erityisesti jos etsii jotain muuta kuin Stockalta / Tallinnan laivoilta löytyviä brändejä.

Jännä nähdä, rantautuuko Suomeen jossain vaiheessa putikkia, joka olisi pääasiassa vain tuoksuihin keskittynyt.


Onko joku käynyt täällä? Mitä sellaisia merkkejä on tarjolla joita ei Suomen kivijalassa liiemmin ole?
Onko esimerkiksi Guerlainia muuta kuin uusin L'homme Ideal -sarjaa?

Onko Helsingissäkään Stockmannia laajempaa tuoksuvalikoimaa missään?
l'instant de pour homme edt, vetiver edp ja homme edp
https://www.parfumdreams.de/ (.fi) sivuston luotettavuus, onko joku lukenut tästä onko varmasti aitoja vai ei? Vaikuttaisi ainakin ihan asialliselta sivustolta.
Hinnat tuolla tietyissä tuotteissa halvemmat kuin Notino.fi:ssa, ilmaiset toimitukset sekä tilauksiin tulee 1-3 sampleria randomilla mukaan riippuen tilauksen hinnasta.
Nostellaas vanhaa ketjua.

Helsingissä näyttäisi olevan Stockmannilla Guerlain - Vetiver, Tom Ford - Grey Vetiver ja tietysti Terre d'Hermes. Onko mahdollisesti joku testannut nämä kriittisemmin? Itselleni näyttäisi olevan selviämässä, että oma signature tuoksu olisi melko vihreä ja raikas. Lievästi saisi olla "earthy" jotta tuoksu on selvästi miesten. Mielestäni Terre d'Hermes ei ainakaan ole mitenkään ikääntyneille vaan selvästi varhaiskeski-ikäisen mensweariin pukeutuvan miehen tuoksu. Ainakin itselleni voin hyvin kuvitella TdH:n.
Armanin loistava Eau Pour Homme on sitten jo selvästi kasarifibat mieleentuova eli ~60v miehelle hyvä. :)
Oikeastaan kaikki missä on makeutta, vaniljaa, itämaisuutta, savua tai muuta vastaavaa, ei ole minua varten. Terreä olen testaillut ja Guerlain Vetiverin kerran nuuhkaissut lentokentällä.

Notinossa G Vetiver on selvästi halvin, vain 40€/100ml. Hermes ja Tom Ford noista kolmesta tuplahintainen.


alhazen kirjoitti:Olen itse aika lailla tykästynyt "vihreisiin" hajuihin, erityisesti sellaisiin jossa on vetiveriä mukana. Tällä hetkellä on rotaatiossa, niinä päivinä kun tulee hajustettua, aiemmin mainittu Mugler Cologne (pitäisi joskus tsekata Neroli Portofino luonnossa, on kuulemma lähellä tätä) ja Guerlain Vetiver. Vetiverin kohdalla tuli vastaan sellainen mielenkiintoinen havainto, että yhden pullon pohjalle muutamaksi vuodeksi jäänyt jämä muuttui selvästi kellertävämmäksi ja hajultaan savuisemmaksi, jos valmiiksi tällaista saisi jostain ostaisin heti. Suihkusaippuana menee myös L'Occitanen Vetiveriä. Perinteisistä setätuoksuista kiinnostaa Diorin Eau Sauvage jota isoisäkin aikoinaan käytti, siihen alkaisi vähitellen olla riittävästi ikää.

Kuten ilmeisesti kaikilla muillakin, Terre d'Hermes oli pari vuotta kierrossa mutta siihen tuntuu kyllästyvän ajan mittaan. Osasyy varmaan on, että "buusteriyhdiste" Iso E Superin (josta tulee mm. Terreen se tietynlainen "kihelmöivä" seetrimäinen haju) on siinä aika iso.
Viimeksi muokannut alspe, 14 Marras 2018, 16:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oon testannut kaikkia, mutta vain Terreä hiljattain. Noista omaan nenään paras on Grey Vetiver. Meinasin ostaa sen, mutta päädyin lopulta Mugler Cologneen josta sain samantyyppisen viban huomattavasti halvempaan hintaan.

Terre on mulle liian "earthy" ja "ruskea". Omaan makuun parempi ja samantyyppinen on CdG:n Kyoto (Beamistä löytyy), tosin siinä on suitsuketta mukana.

Guerlainia en ole pitkään aikaan testannut, mutta muistelen että jostain syystä yhdistin sen ennemmin ruskettuneen eteläeurooppalaisen vanhahkon miehen tuoksuksi. Ei siis mulle :D
Lue lisää alueelta Kulttuuri & lifestyle tai katso uusimmat viestit.