Itse tykkään noista hiekkalaatikoista köykäisellä juonella, joissa voi vaan pistää aivot offille ja ihailla maisemia sekä tarkastella raunioitunutta kaupunkia loputtomiin. Witcher 3 oli komea mutta senkin juoni oli vähän sitä sun tätä ja ennenkaikkea siinä ei tullut sellaista fiilistä seikkailla ympäriinsä tutkimassa paikkoja kun kaikki tuntui vaan komealta kulissilta interaktiivisen maailman sijasta.
^

Jep, näin niitä makuja on monia :). Mulle nimenomaan Witcherin pieteetillä mietitty ja aidosti "realistisen" tuntuinen maailma kolahti kovaa. Samoin tarinankerronta, mikä sai mielestäni aikaisemmin kuninkaana pitämäni Biowaren häpeämään kovaa. Mua ei olisi haitannut pelata peliä läpi vain pelkästään dialogia/välianimaatioita seuraten ja valintoja tehden, taistelut täysin skipaten. Eli mulle tuntuu toimivan enemmän kädestä ohjattu "putkitarina" kuin avoin haahuilu ja tutkiminen, mihin mielestäni kyllä tarjottiin aineksia siihenkin. Ei ehkä GTA:n veroisesti, mutta kuitenkin. Kova luotto on, että Puolan pojat onnistuvat myös tulevassa Cyperpunk 2077:ssä.
Witcher 3 on kyl ihan omalla tasollaan näistä uusista roolipeleistä, ei voi mitään. Myös ne lisäosat on hyviä itsenäisiä kokonaisuuksia. Hankala myöskään kuvitella "Bloody Baron" tyyppistä questia edes Fallouttiin. Tosiaan tykkään kyllä tarinavetoisuudesta enemmän, enkä pelaa hiekkalaatikkopelejä juurikaan.

Fallout 4 innostuin kun asensin hieman modeja joilla sai pahimmat kämmit korjattua käyttöliittymästä yms.
Olispa hyviä juonia niin juonivetoisiakin saattaisi jaksaa. Ja pitäisi olla mielellään 1st person. En kyllä Mass Effect-sajaan ole tutustunut koskaan.
kannattaa ilman muuta tutustua, varsinkin jos scifi uppoaa. putkijuoksuahan ne ovat esim. witcher 3 verrattuna, mutta sen verran laadukkaasti kirjoitettua tavaraa, että antaa paljon anteeksi. biowaren tuotoksista itselleni sydäntä lähinnä on knights of the old republic pelit, ensimmäinen varsinkin. vähän tekisi mieli myös antaa uusi mahdollisuus the old republicille. julkaisun aikoihin siitä loppui sisältö kesken aivan liian äkkiä, nykyään sitä varmaan löytyy jo kiitettävästi.
The Last of Us on kiinnostellut pitkään mutta jostain syystä jäänyt hankkimatta. Red Dead Redemption 2 traileri oli todella jees. Ykkösestä pidin erittäin paljon ja odotukset on korkealla!
Knights of the Old Republic -sarja olikin rautaa. Sitä ei ilmeisesti ole mitenkään pävitetty sittemmin teknisesti tai uusia osia tullut?

Nyt olisi työn alla Final Fantasy XV aika pitkälti vanhojen hyvien kokemusten innostamana mutta kylläpä tekee tiukkaa päästä sisään tähän.
ei kotorit tainneet sen kummempia päivityksiä saada. kakkonen taisi saada jopa paljon kritiikkiä siitä, että se julkaistiin teknisesti vähän keskeneräisenä, mutta sitäkään ei kai koskaan korjattu. final fantasyistä itse jaksoin xiii:n vielä hampaat irvessä tahkoa läpi, mutta sen jälkeen ei ole kyllä enää kiinnostanut pätkääkään. ihan hirveää skeidaa koko saaga kympin jälkeen. seiskan remakea tässä odotellaan kuin kuuta nousevaa, mutta nyt on kai pientä spekulaatiota ilmassa siitä, että sekin olisi vähän vasemmalla kädellä tehty.
Lue lisää alueelta Kulttuuri & lifestyle tai katso uusimmat viestit.