Itsellä useampi Artekin huonekalu ja kaikki käytettynä ostettua paitsi yksi jakkara. Mielestäni olen nuo kaikki saanut oikein asialliseen hintaan. Toki nyt en ole hetkeen seuraillut hintoja, kun ei ole ollut mitään ostettavaa. Jos vaan on malttia niin varmasti löytyy hyvä hinta. Olen useita kuukausia joidenkin kohdalla odotellut ja kytännyt Toria. Artekin ruokailuryhmän taas sain erittäin asialliseen hintaan ihan käytettyjen kauppiaalta, kun osti enemmän kerralla. Hinta jäi helposti alemmas mitä monella yksityisellä myyjällä.

Ja mitä tulee hiiliteräspannuihin, niin itselläni ollut sellainen noin 5 vuotta käytössä aikalailla päivittäin ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Kerran olen varsinaisesti tehnyt sille rasvanpolton, että hyvin se on pelittänyt vaikka välillä jotain tomaattikastikkeitakin tehnyt. Melkein joka käytön jälkeen laitan kevyesti rasvaa pintaan. Nyt tuli ostettua toinenkin ja huomasin ettei rasvanpoltto oikein onnistu induktiolla. No en ole jaksanut uuniin laittaa ja hyvin tuo on toiminut ilman varsinaista rasvanpolttoa. Kyllä se pinta siihen ajan kanssa tulee. Kananmunat kyllä paistan edelleen pinnoitetulla.
Arkkitehdin lapsena mulle on aina ollut jotenkin itsestäänselvyys, että kotona on Artekia, Aalto-maljakoita ja Muuramea (toki muutakin designia, grafiikkaa yms). En ole koskaan sen kummemmin miettinyt, että onko nää nyt jotain uutta rahastusmallistoa vai aitoa ja alkuperäistä TKK:n aulassa kolhittua vintagea. Saati sitä, että oonko lammas vai en.

Nojatuoleista 42:t ja 402:t tuli hankittua joskus Torilta hyvään hintaan mutta muuten ostellut uutta surutta tarpeeseen.
Enpä arvannutkaan minkälaista syntiä teen, kun kokkaan pinnoitetuilla pannuilla. Joskus tuli pelattua teräspannulla, mutta ei sitä säätöä ja rasvalla/öljyllä läträämistä pidemmän päälle jaksanut. Voin kyllä lämpimästi suositella Tefal Ingenio -sarjaa, säästää tilaa ja vaivaa todella paljon.
Re: pannut

Valurauta- ja hiiliteräspannut paranevat huomattavasti ajan ja sen mukanaan tuomien käyttökerojen kanssa. De Buyerit jotka ostin 5 vuotta sitten alkavat nyt toimia hyvin ilman hirveää säätöä ja valurautapannussa minimi tuntuu olevan 10 vuotta. Perintönä tulleissa satavuotiaissa valurautapannuissa ei pala mikään kiinni vaikka miten yrittäisi.
Lue lisää alueelta Kulttuuri & lifestyle tai katso uusimmat viestit.