Pepe kirjoitti:
LA// kirjoitti:
Pepe kirjoitti:Miten olkapäitä/hartioita kasvatetaan ja saadaan lisää leveyttä? Eriyisesti uroksen vinkit kiinnostavat.


1. Rinnalleveto


Näin vanhaan palatakseni. Olen pari kertaa varsinaisen treenin päätteeksi harjoitellut rinnallevetoa ns. raakana eli ei varsinaista allemenoa. Onko rive liikkeenä turvallinen käydä repimässä yksin videoiden ja netistä luetun perusteella vai pitäisikö tässä olla joku näyttämässä ja katsomassa, että menee oikein?


Joku osaava tyyppi mukaan, niin menee oikein heti alusta. "Vaikein painonnostoliike", totesi kaveri pari päivää sitten kun yritin opetella ajoitusta.
Olen tän livenäkin sanonut, mut lähtökohtaisesti en suosittelisi riveä teikäläisen liikkuuvuudella, ellei joku oikeasti liikkeen handlaava varmista et se menee oikein.

BBC:llä on tosin se yks helvetin kyynaamojen painonnosto/thaiboxing-sakki, joten jos saat ne opettamaan miten liike tehdään niin mikäs siinä.
Joo. Ei kun kysymään neuvoja kyynaamoilta. En kyl tajua, miten ne tyypit voikin välillä vituttaa niin plajon. Olen myöhentänyt arkikäyntejä, jotta kyseinen parivaljakko olisi jo ehtinyt lähteä.

Muttaa joo, näin SS:n mukaan tällä hetkellä treenatessa rive olisi vähän niin kuin pakko opetella. Varsinkin, kun ottaa huomioon Rippetoen mielipiteen soudusta riven korvaajana.

My opinion about barbell rows is as follows: fuck barbell rows. Really. Fuck them. Stop wasting time worrying about barbell rows and get your deadlift up to 500. By then you'll have your own opinion and you won't have to worry about mine.
Kysymykseni riveen ei oikeastaan liittynyt hartia/olka treeniin, vaan liikkeeseen osana starting strenght ohjelmaa.

SS on ainakin reilun kuukauden jälkeen ollut mielestäni toimiva ohjelma. Sopivan yksinkertainen, mutta kuitenkin liikkeidensä puolesta erittäin vaativa. En tee ohjelmaa aivan ohjeiden mukaan eli riven tilalla on soutu, enkä juo gallonaa maitoa päivässä. En ole myöskään lisännyt kaikkiin liikkeisiin painoa jokaisena kertana, vaikka olisin saanut tehtyä vaadittavat sarjat vaan vasta kunnolla tehtyjen sarjojen jälkeen. Lisäksi kyykkyä on tullut tehtyä vielä maltillisemmilla lisäyksillä ihan tekniikan ja liikkuvuuden parantamisen takia.
Jeps, noi on kyl erittäin kovaa kamaa. Kaverilla on asenne kohdallaan, vaikka nyt alkaa lähteä jo mopo käsistä.

Nätit hanskat.

edit: tää on kyl paras video, tipahdin lopullisesti aseäänien kohdalla.
LA kirjoitti:N: "Haluan kiinteytyä!"

M: "Niin siis haluat kroppaan enemmän lihaa ja vähemmän rasvaa?"

N: "EI MITÄÄN LIHAKSIA VAAN HALUAN KIINTEYTYÄ!"

M: "..."


Tää kuulostaa ihan meitsiltä (siis toi N), lol...

Mutta joo, nyt on taas vähän edes saanu otettua itseä niskasta kiinni. Tarkoitus olis "kiinteytyä" lähemmäs parin kolmen vuoden takaista kondista ja tottakai mahdollisimman nopeasti (Italiassa pitäis olla reilun kuukauden päästä jo rantakunnossa).

Eli rasvaa pois (/lihakseksi), erityisesti tuolta vatsan seudulta, mutta kovin paljoa ei sit taas rintaan ja olkapäihin kaipais lisää kokoa, ku se hankaloittaa entisestään tuota vaatteiden hankintaa.

Kaikki neuvot ja ideat otetaan vastaan... Lenkille vaan enemmän? Vitusti vatsoja? Joku fiksattu ohjelma? Ja ne ketkä tietää, ni luultavasti kyllä tietää mitä ajan takaa ja mitkä on lähtökohdat.
DressLikeA kirjoitti:
LA kirjoitti:N: "Haluan kiinteytyä!"

M: "Niin siis haluat kroppaan enemmän lihaa ja vähemmän rasvaa?"

N: "EI MITÄÄN LIHAKSIA VAAN HALUAN KIINTEYTYÄ!"

M: "..."


Tää kuulostaa ihan meitsiltä (siis toi N), lol...

Mutta joo, nyt on taas vähän edes saanu otettua itseä niskasta kiinni. Tarkoitus olis "kiinteytyä" lähemmäs parin kolmen vuoden takaista kondista ja tottakai mahdollisimman nopeasti (Italiassa pitäis olla reilun kuukauden päästä jo rantakunnossa).

Eli rasvaa pois (/lihakseksi), erityisesti tuolta vatsan seudulta, mutta kovin paljoa ei sit taas rintaan ja olkapäihin kaipais lisää kokoa, ku se hankaloittaa entisestään tuota vaatteiden hankintaa.

Kaikki neuvot ja ideat otetaan vastaan... Lenkille vaan enemmän? Vitusti vatsoja? Joku fiksattu ohjelma? Ja ne ketkä tietää, ni luultavasti kyllä tietää mitä ajan takaa ja mitkä on lähtökohdat.


Mä oon edelleen sitä mieltä, että kiristyminen tehdään syömällä oikein. Puntilla rasva ei pala. Kuukausi on myös pirun lyhyt aika, saa siinä nesteet pois mutta mitään ihmeitä ei kyllä ehdi. Hyvään alkuun tosin pääsee.

Mä sanoisin, että suurin osa hiilareista (sokeri, viljat, peruna, riisi) veke ja vihanneksia tilalle. Pelkästään puhdasta ruokaa siis. Jos ketoosi tuntuu hyvältä ja jaksaa olla todella tarkka, niin sitten vaikka sillä eteenpäin. Rasvaa ja proteiinia vaan, alkaa varmasti tapahtumaan.

Seuraavan neljän viikon treeniks vaikka 1-2 lenkkiä, 1-2 mäkijuoksu/sprinttiharjoitusta ja pari punttitreeniä (isoja perusliikkeitä).
LA// kirjoitti:Mä oon edelleen sitä mieltä, että kiristyminen tehdään syömällä oikein.


Nii, tätä mä aina sanon omalle naiselle kun se valittaa asiasta, mutta sit itselle jotenkin niin helvetin vaikeeta...

Mut joo, noinhan se on aika tosiaan on liian lyhyt, mutta toisaalta jos sain rytmin taas päälle, ni helpottais. Pudoteltava tosiaan vaan ne ylimääräset nesteet kehosta ennen reissua pois.
Lue lisää alueelta Kulttuuri & lifestyle tai katso uusimmat viestit.