Vähän turhan perus. Joku 29+, terässinkula, täpärifätti tai jotain muuta vähän erikoisempaa olisi ollut minusta sopivampi. Kaikilla on nykyään 27,5+ jäykkäperät.
voi helvetin helvetti. Oon jotenkin vakuuttunu, että tarttee varmaan saada joku kunnon gravel grinderi. Kait se on yritettävä kenkiä ja entistä pyörää kaupat alta pois,,
N+1 on aina hyvä pyöristä puhuttaessa. Mutta kyllä gg:tä voi suositella. Itse tuota virkaa ajanut krossari gg-kumeilla, mutta hauska sekin on. Helsingin seudulla todella hyvät mahdollisuudet harrasteluun.
Löytyisikö käytettynä? Noita on näkynyt liikkuvan jollain 500 eurollakin välillä. Loistava pyörä joka tapauksessa, steel is real jne.
Löytyis varmaan jos ois aikaa ja jaksamista kaivaa toreilta. Olin duunissa tsygäkaupassa ja oisin pystyny sieltä poistaan unitin hyvään hintaan mutta fakta on että tollasesta pyörästä ei ole järkeä maksaa noin paljoa. On-onen ss-inbred kompliitti saattais olla hintalaadultaan järkevämpi ratkaisu, ainakin OVHlla.

Plusrenkaat + singlespeed on kyllä tautisen mukava ajaa jos keskinopeus ei ole hirveän justiinsa.
Ei niitä kaivaa tartte. Iske ostoilmoitus vaan eetteriin. Uniteja liikkuu vähän väliä. Itse en kyllä tajua tuon plusrengas singlespeedin viehätystä. Kyllä sillä paikasta a paikkaan b pääsee kun kilsat muutamissa, pidemmän päälle se nitkuttelu vaan vtuttaa. Been there done that. 26” inbred hope trails setillä oli joskus itselläkin ja loppuajasta iskin aina auton takakonttiin keskuspuistoon mennessä:) Hauskoja vehkeitä maastossa kikkailuun, mutta krossari/graveli on vaan niin paljon monikäyttöisempi. Piste.
Riippuu mitä sillä pyörällä tekee. Maastossahan Unit on tietenkin omimmillaan, mutta kyllä siitä muussakin ajossa iloa on. 29" tai plussakuminen rullaa aika paljon 26:sta paremmin. Siihen kun pistää välitykset vielä sellaisiksi, että saa tasaisellakin mielekkään kadenssin, niin 29" Unitilla on tullut kyllä hymyillen ajettua talven arkiajot. Kulkee kuin tankki läpi mistä vaan eikä tarvitse huoltoa oikeastaan yhtään. Kesällä sitten Unitti on pyhitettynä maastokäyttöön ja arkiajossa on alla joku vikkelämpi pyörä.
No kukin tässä tapauksessa ajelee tavallaan...ainakin pk-seudun talvessa yli 40mm renkaat on ”liiottelua” ja nastatkin vähän meh, niitä muutamaa liukastelupäivää lukuunottamatta. 35mm nappulat just hyvä. Sinkula ja vaihteet....kumpikin just hyvä. Kaupunkikäytössä fixi paras:) Itsellä tallissa tosin eläkeläistetty krossari kun ei vaan jaksa enää leikkiä pyörillä.
Lue lisää alueelta Kulttuuri & lifestyle tai katso uusimmat viestit.