^ Mulla oli oman pyörähankintani (Pelago Hanko Street) kanssa vähän vastaava tilanne, eli kokosuositusten mukaan osuin aika täydellisesti S- ja M-kokojen väliin. Päädyin sitte isompaan kokoon, osittain oman fiilikseni ja osittain myyjän suosituksen perusteella. Tossa kuvassasi satula näyttää aika lailla siltä mitä tuolla kadulla usein näkee, omassa pyörässäni tolppaa on varmaan alle puolet tuosta esillä, eli aika "French fit" (tosin kyseisessä pyörässä myös putki jatkunee hitusen korkeammalle). Ite ajelin kauan sitten pitkään liian pienellä pyörällä, että varmaan osittain siitä traumatisoituneena vähän "liian" iso pyörä tuntuu paremmalta kuin vähän liian pieni
Mtb-puolella päivitin 27,5" Roscoen kesällä 29-tuumaiseen Nukeproof Scouttiin. Plussakumi oli leikkisämpi ja ketterämpi. Tuo 29 tuntui aluksi siltä, että tulee vaan jyrättyä kaiken yli mahdollisimman lujaa. Nyt kun siihen on vähän tottunut, niin se on kaikin puolin helpompi ja nopeampi. Nukeproofissa on kyllä paremmat palikatkin, mm. nelimäntäjarrut ja parempi keula tekevät paljon. Plussalla oli ehkä kuitenkin vähän kivempi ajaa, ainakin muualla kun juurakossa tai rock gardenissa. Stadissa on tullut ajettua paljon Kepua ja Kivikkoa/Hallainvuorta/Hertsikkaa. Stadissa pitäisi varmaan siirtyä lenkkiajosta siihen, että sessaroisi enemmän tiettyjä pätkiä. Poronpolku, Fiskarsin reitit ja Kirkkonummen kalliot ovat tarjonneet parhaat reitit vähän kauempana Etelä-Suomessa. Sipoo on sen sijaan tarjoillut tähän asti lähinnä märkiä varusteista ja mutaa.

Kaupunkiajossa mulla on ollut vuoden alusta Konan Jake (vm. 2007), jossa ei taida olla enää mutta alkuperäistä kun runko, satulaputki ja haarukka. Todella hauska pyörä ajaa, mutta tässäkin olisi ehkä päivityksen paikka. Olen ajanut korona-aikaan normaalia enemmän kun julkiset ovat pannassa ja kehittänyt myös orastavan kiinnostuksen sukkisteluun. Jos hyvä ja halpa käytetty greiveli/cx-pyörä osuu kohdalle, niin se on varmaan seuraava hankinta. Olen ollut niin tyytyväinen tuohon Konaan, että katselen ensisijaisesti Rovea. Puhdasveristä maantiepyörää en ole ajatellut ainakaan vielä hankkia, koska kestopäällysteet ja kelit rajoittavat touhua niin paljon.
haistelija kirjoitti:ja minä kun en jaksanu vaihtaa Salsaan talvikumeja vaan piti hankkia toinen mankeli sitä varten, hahah.


Tää eskaloitu eteenpäin ja oon nyt tilanteessa missä pääasiallinen ajokki on jostain roskalavalta kaivettu -95 vm Marin Palisades trail, missä on runkosetti ja satulatolppa originaalia jäljlellä. Paskaa on niinsanotusti kiillotettu ja oon nyt ajanu tolla hitaasti mutta varmasti kolmisen tonnia tänä vuonna.

Tarttis varmaan myydä toi Salsa Vaya, en saa sitä vaan toimimaan. Iso mikä iso. Tapsan tyyliin mullakin on tommonen Konan Rove ja Sutra ollu kiikarissa seuraavaksi "oikeeksi" pyöräksi.
Rovee voi ainakin suositella isosti! Reilun vuoden aikana tullu työmatkojen lisäksi vedettyä lenkkiä mutalikosta soran kautta pikitielle ja pyöräretkeäkin isommilla kantamuksilla. Alkuperäiset gummit on kestäny tähän mennessä kaiken ja muutenkaan en ole vielä mitään vikaa keksiny. Kyseessä teräsrunkoinen versio, joka miellyttää myös esteettisesti erittäin paljon!
Jos en sorru heräteostoksiin, niin suunnitelmana olisi ottaa Bikeshopilta koeajoon keväällä oikeahko koko Rovesta ja kattoo sen jälkeen mitä tapahtuu. Steel is real ja noin. Rove ja Sutra mielessä, koska joku tyhmä innostus saada kakstuumasta kumia alle soratielle.
Tuli hankittua taannoin vähän pitempiputkinen kamera ja päätin testata mm. stalkkaamalla pyöräilijöitä ja pyöräilijöiden tyylejä. : )

Pari Pelago Bristolia?, hollantilainen Pointer, Surly Straggler...

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
^taitaa olla Surlyn Cross-Check kun on vannejarrut.
Oliko lupa? En tunne lainsäädäntöä mutta haluaisitko löytää itsesi intternetistä kuvattuna noin ?
Tunnen lainsäädännön ja haluaisin löytää itseni internetistä kuvattuna tämän tapaisessa "asiallisessa yhteydessä".

Kunnioitan kuitenkin kohteiden mielipiteitä ja poistan tarvittaessa kuvat pyynnöstä.
Lue lisää alueelta Kulttuuri & lifestyle tai katso uusimmat viestit.