No jos tuo Pelago miellyttää niin osta pois, mutta käy ensin tsekkaa niiden outlet. Ainakin viime viikolla kuulemma oli hyvin pyöriä saatavilla.

Tonttu on vähän sellanen väliin putoava hintalappu laittaa pyörään, sillä pari hunttia alle saat saman, mutta mikäli laitat saman pati hunttia päälle niin jo mahdollisesti huomattavasti paremman. Itse rakentamalla iisimpää.

Kaupunkiin sinkula on ihan riittävä ja helpoin. Jatruton fixi paras, mutta ei tartte uskoa...enkä kannusta:)
Nine kirjoitti:
lawry kirjoitti:Tärkein kysymys, paljon budjetti? :D

Avoin, mielellään enintään tonnin luokkaa. Ei riitä osaaminen kokoamiseen.


Ei riittänyt mullakaan, Toni&Toni rakensi.

Ehkä tolla rahalla tutkisin Fillaritorilta tai Yksivaihteesta jonkun käytetyn. Uutena hyvät osat kuitenkin maksaa sen verran, että tonnilla voi tehdä tiukkaa. Tosin kyllähän tolla rahalla esim. terässinkulan hommaa uutena helposti. Riittää ihan hyvin perusajeluihin.
Peräkärry pitäisi ostaa lapsen kuljetukseen. Päiväkotimatkat ja 20-40 km retket tavoitteena eli jonkun verran voisi mahtua myös eväitä ja muuta tavaraa.

Onko kellään kokemusta näistä?
Onhan noi käteviä, varsinkin kahden lapsen kanssa. Ja jos haluaa pakata tavaraa mukaan. Päiväunien suhteen on haasteena pään retkahtelu ja eri malleissa pää voi asettua vähän eri tavoin. Mut lapset kyllä viihtyy kyydissä.

Thule Chariot on kaiketi high end osastoa jos haluaa laadukkaan ja mahdollisimman kevyen /sporttisen. Mutta tavaratilat on niissä aika pienet. Mulla on kokemus parista Croozerista joissa oli reilu tavaratila ja laadussa ei ollut mitään ongelmia. Toisessa ei ollut jousitusta ja meno oli vähän möykkyistä. Burleysta olen kuullut myös positiivisia kommentteja.

Itse jättäisin halvimmat Biltemat väliin ja minimivaatimuksena olisi kohtuullinen keveys, jonkinlainen jousitus, hyvä tavaratila. Ja ehdottomasti kärry pitää saada helposti irrotettua pyörästä ja muunnettua työnnettäväksi kärryksi.

Kärry kuluu käytössä kun on paljon kangasosia ja soraa lentää ym. ja sikäli kannattaa katsella jos jostain löytyisi vähän käytetty. Täyteen hintaan ostettu voi 2 viikon päästä näyttää samalta kuin vähän käytetty joka maksoi puolet.
Minkälaisen pyörän perään tuollaisen voi valjastaa näyttämättä elämän syrjästä lopullisesti irti päästäneeltä faija-hahmolta? Itsellä on tallissa joku 15 vuotta vanha mtb ja Biltema Cruiser, mutta jotenkin ajatus juniorin vetämisestä noiden perässä tuntuu epämiellyttävältä ja/tai vulgaarilta. Tilanne vaatinee jonkun Pelago-tyyppisen katu-uskottavan kaupunkipyörän? Vai?
Heh, tota vaikutelmaa on vaikea välttää :D Kärryt on kaikki aika tyylittömän näkösiä. Oisko laatikkopyörä parempi vaihtoehto? Ehkäisyn käyttäminen tietty varmin ratkaisu ;)
Aina kun näkee noita peräkärryjä, niin miettii, että kuinkahan raskas vetää ylämäissä? Siinä mielessä varmaan vetopyöräksi maastopyörän suht pysty ergonomia ja vaihteet on hyvä vaihtoehto? Sen verran erikoinen ratkaisu joka tapauksessa, etten oikein mistään vaikutelmista olisi enää kovin huolissani. : )

Sellainen kylpyammepyörä taitaa sitten vaatia kerrostalossa jo aika hyvät tilat ja helppo pääsy pyöräkellariin?. Sittenhän on vielä niitä yksipyöräisiä "trailing bike"-tyyppisiä, joissa etuosa tulee kaarella satulatolppaan. Aika kätevän oloinen ratkaisu, mutta kovin pientä siihen ei saa tietysti kiinni köytettyä, eikä oikein sovellu nukkumiseen.

Tuli vielä peräkärryistä mieleen, kun näkyi tämä vähän persoonallisempi Amerikan ratkaisu. Ilmeisesti juuri vähän pitemmille reissuille räätälöity.

Kohdasta 5:13 eteenpäin: https://youtu.be/StohdufHTBg?t=5m13s
Meillä on liipasimella tavarapyörä sähkömoottorilla. Ajatuksena mahduttaa 6 kk ja 6 v naskit etutilaan ja käyttää lähiseutuliikenteessä auton sijaan. Vähän hirvittää miten kyllähulluna sitä sitten pidetään eikä toi hintapuolikaan mikään ratkasua varsinaisesti helpottava seikka ole.
Haaveilin aikanaan Bullitista, mutta päädyin (osittain kustannussyistä) kuitenkin Kona Uteen. Ei ole kaduttanut, todella kätevä vehje. Sahasin itse uuden perälaudan, johon tein Yepp Easyfit -kiinnityksen. Lastenistuimen kanssa pyörään sopii 60 litraiset sivulaukut. Pyörän omat laukut vetävät neljä täyttä ostoskassia, joten kaupassakäynti sujuu vaivatta. Pyörä on laatikkopyörää helpompi ajaa ja säilyttää, ajelin sillä talven duunimatkatkin.
Lue lisää alueelta Kulttuuri & lifestyle tai katso uusimmat viestit.