Niskan rypyn saa korjatuksi pois. Ostaisin Saumasta ja muodostaisin sinne asiakassuhteen. Suittarin puvut joudut joka tapauksessa korjauttamaan ja jos vaatturi ei ole tuttu, menee lyhennyksiin, sisäänottoihin jne. helposti satanen.
^GT puhuu asiaa.
Sauman jäpikät fiksaavat sen niskarypynkin sangen helposti.
Varmaan yleisimpiä fiksejä mitä pukuihin joutuvat tekemään.
Komppaan. Itse olin kesällä about samassa tilanteessa ja tuli kiireessä päädyttyä suittariin. Ei ny fiasko, mut rintakehää ja varsinkin epäkkäitä sen verran et joutuu ottamaan muuten sit turhan reilun puvun.

Sittenkin just epäkkäät aiheuttaa sen, että olkatoppaukset (vaikka ovatkin pienet) ovat vähän väärässä kulmassa ja juuri noi mainitsemasi kolot muodostuu niiden alle. Tarttee katsoa et mitä tolle saa tehtyä, mut rahaa siihenkin taas menee.

Varsinkin kun et duunin puolesta tarttee mitään pukurotaatiota ni toi saumasetti kuulostaa fiksulta valinnalta.
Kun kerta se Cavaliere mahtuu budjettiin ja on hyväksi todettu niin ottaisin sen ilman muuta ja lakkaisin murehtimasta. SS:n kanssa menisi hyvin mahdollisesti liiaksi säädöksi (ehkä palautus ja/tai vaihto, korjaustyöt).
Lieneekö oikea lanka, mutta ostin kesällä Saumasta Caruson irtotakin, joka omaan budjettiin nähden oli varsin hintava. Muokkaustyöt heillä eivät kuuluneet hintaan vaan maksoivat erikseen jotain muutamia kymppejä, että pidensivät hihoja ja höyryttivät omaan muotooni sopivaksi. Jälkeenpäin Tampereella tajusin, että hihan pidennyksen viimeistely oli jäänyt kesken: vuorikangasta ei ollut kiinnitetty hihaan kunnolla. Sundstedtin Jukka sanoi hihoista, että onpa tehty huolimattomasti ja vielä koneella. Selän ryppyjen korjaamisesta sanoivat, että "ei nuo ole pahat, en lähtisi korjaamaan", vaikka pyysin. Jukka korjasi selkääkin, vaikka paljon pelivaraa ei ollut.

Tein kauppani Bulevardin liikkeessä, enkä voi sanoa todellakaan olevani tyytyväinen muokkaustöihin. Asiakaspalvelu ennen kauppojen tekemistä oli kyllä OK.
En nopealla silmäilyllä törmännut muihin pukuja käsittelevíin ketjuihin, joten laitetaan tähän.

Olisi puku hakusessa satunnaista työkäyttöä varten. Ei viitsisi käyttää kauheasti rahaa, koska käyttöä on kuitenkin suht vähän ja pitäisi varmaan hankkia puvun kaveriksi kenkää ja muuta sälää.

Väriksi olen ajatellut sinistä tai harmaata, mutta ehkä kallistun hieman enemmän siniseen päin. Suittarin plain navy havana -puku näyttää kuvissa hyvältä ja hintakin on sopivan edullinen. Onko paikkataskullinen puku rakenteettomalla olkapäällä liian rento työkäytössä? Lisäksi mittojen perusteella kyseinen puku vaatii joko hihojen pidentämistä(normaali koko) tai lyhentämistä(pitkä koko) noin 1-2 cm. Kumpi on helpompi toteuttaa toimivilla hihanapeilla?

Kuva
Pepe kirjoitti:En nopealla silmäilyllä törmännut muihin pukuja käsittelevíin ketjuihin, joten laitetaan tähän.

Olisi puku hakusessa satunnaista työkäyttöä varten. Ei viitsisi käyttää kauheasti rahaa, koska käyttöä on kuitenkin suht vähän ja pitäisi varmaan hankkia puvun kaveriksi kenkää ja muuta sälää.

Väriksi olen ajatellut sinistä tai harmaata, mutta ehkä kallistun hieman enemmän siniseen päin. Suittarin plain navy havana -puku näyttää kuvissa hyvältä ja hintakin on sopivan edullinen. Onko paikkataskullinen puku rakenteettomalla olkapäällä liian rento työkäytössä? Lisäksi mittojen perusteella kyseinen puku vaatii joko hihojen pidentämistä(normaali koko) tai lyhentämistä(pitkä koko) noin 1-2 cm. Kumpi on helpompi toteuttaa toimivilla hihanapeilla?


Tilaa molemmat ja palauta huonommin sopiva, normikoon Havanan takki on todella lyhyt. Pidemmän mallin takki oli itselle ok. Suittarin takeissa on aika reilusti hihaa vielä nappien jälkeen, sentti lähtee ainakin ilman mitään ylimääräistä työtä nappien kanssa.

Onhan toi ehkä johonkin todella corporate-meininkeihin (tosin en tiedä onko tässä maassa edes tälläisiä tilanteita?) rento, mutta nuoremman miehen päällä menee peruskäytössä mun mielestä ihan hienosti.
Em. on loistava työpuvuksi. (Varsinkin kuvaamasi käyttöön.) Mulla on tuo kaapissa perusnavypuvun roolissa. Väkerrän siis pankki- ja vakuutusväen kanssa, eikä missään nimessä ole liian rento tuossa edes pankin sikariportaan kanssa hilluessa. Think Phat Guido.)

Molemmat kuvailemasi muutostyöt onnistuvat tuohon pukuun, joten jääkööt muut mitat ratkaisuksi.
Itse otin myös uusimpaan pukuun (harmaa flanelli, duunikäyttöön) täysin rakenteettoman hartian ja paikkataskut. Ja näin on itseasiassa myös tuossa eniten käyttämässäni sinisessä Carusossa, joten puoltoääni itseltäni.

Noissa SS:n puvuissa on hihassa ajateltu myös sitä parin sentin lyhentämistä, joten itse ehkä ottaisin sen pidemmän ja siitä sitten tarvittava pois kuin toisin päin, jolloin (ellen ole täysin väärässä) napit siirtyy entistä kauemmas hihansuusta.
Teikäläisen kommenttia oikeastaan eniten odotinkin.

Itsekin mietin, että pieni lyhentäminen on helpompaa. Sitäpaitsi K:n puolella LA taisi mainita Havanan olevan todella lyhyt, joten ehkä pidempi koko on muutenkin parempi. Onko kenelläkään havana fitistä muuten kokemusta? Onko takki niin slimmi kuin suittarilla väittävät? Koko-opas antaa mitoillani, joista en ole aivan varma, kooksi 52, kun sevillassa ehdotus on 48.
Lue lisää alueelta Pukeutuminen tai katso uusimmat viestit.