Kiinnostavia kokoelmia kaikilla!

Slystar kirjoitti:Suurin osa mun vaatteista ei kulu puhki, vaan hylkään ne muista syistä. Oon huomannut, että on hyvin vaikea ennakoida mitkä jutut tulee kestämään aikaa omassa maussa.

Tämä on ollut kyllä osittain itselläkin ongelmana ainakin aikaisemmin :/. Voisin tosin kuvitella, että mitä enemmän tulee ikää sitä hitaammin ja vähemmän oma tyyli enää muuttuu
henrip kirjoitti:
juha kirjoitti:
LAB-ammattikorkeakoulun laitteella on mitattu esimerkiksi ruotsalaisen kalliimman vaatemerkin "100-prosenttinen villahuivi", josta löytyi kuitenkin myös halvempaa materiaalia, akryyliä.

https://yle.fi/uutiset/3-11570264

Kiinnostava juttu... koko muotiteollisuuteen liittyy kyllä aika paljon kalan hajua.

Tuli tästä mieleen, kuinka vanhoja foorumilaisten vanhimmat vaatteet ovat, mistä ne on hankittu ja mikä on materiaali? Itsellä on aivan uuden veroisena pysynyt 2005 ostettu Zaran harmaa 100% (?) merinoneule. Hinta oli 49€ ja jaksaa kyllä ihmetyttää miten hyvin tuo on kestänyt.

Palaan tähän vanhaan kysymykseen, koska huomasin sen vasta nyt.

Mun vanhin vaate on viitisen vuotta sitten ostamani Uniqlon college. Mua hämmästyttää, kuinka hyväkuntoinen se on, vaikka paita on pesty lukemattomia kertoja. Myös kaula-aukko ja hihansuut ovat säilyttäneet muotonsa, vaikka vuodet kuluvat ja paita on ollut kovassa käytössä.
Lue lisää alueelta Pukeutuminen tai katso uusimmat viestit.