Farkut eivät kuulu business casualiin, mutta eipä sitä business casuaalia moni enää nykyään tarvitse.

Turun tilanteesta en tiedä.
Turku täytyi mainita, jotta asiasta saadaan keskustelua aikaiseksi. Kaikkien tyylikkäiden miesten tiet vie Turkuun.

Farkuista puhuttaessa asiallisimmat värivaihtoehdot on tummansininen ja täysin musta. Kaikenlaiset pesut tekee farkuista vieläkin kasuaalimmat. Sehän ei tietenkään ole aina huono asia. Itse olen unohtanut kaikenlaiset valmiskulutukset lähinnä siitä syystä, että ne harvoin osuvat luontevaan kohtaan.

Omassa elämässä tulee harvoin tilanteita, joissa tuntee itsensä alipukeutuneeksi täysin mustissa farkuissakaan. Varsinkin vaateharrastelun alkuvaiheessa monella on tapana ylipukeutua alkuinnostuksen voimalla. Luetaan jostain vaateoppaasta pukeutumisen sääntöjä, joiden perusteella homma toimii tai on toimimatta. Pukeutumisen pitäisi kuitenkin olla paikkaan ja pukeutujaan sopivaa.

Hyvin monessa paikassa pärjää sellasella perussiistillä pukeutumisella. Pelkästään käyttämällä kauluksellista paitaa pääsee pitkälle. Sekään ei ole mikään itsestäänselvyys, koska nykyään useimmat ihmiset hengailee harmaissa collegehousuissa ja kulahtaneissa t-paidoissa. Hautajaiset ja hyvin muodolliset juhlat on tietenkin asia erikseen.
Nine kirjoitti:Farkuista puhuttaessa asiallisimmat värivaihtoehdot on tummansininen ja täysin musta. Kaikenlaiset pesut tekee farkuista vieläkin kasuaalimmat. Sehän ei tietenkään ole aina huono asia. Itse olen unohtanut kaikenlaiset valmiskulutukset lähinnä siitä syystä, että ne harvoin osuvat luontevaan kohtaan.


Olisko ihan huumoria tämä kartta, mutta mielenkiintoista dataa siitä huolimatta. : ) Suomesta saisi varmaan samanlaisen, jos kysyisi Prismasta.

Kuva
juha kirjoitti:
LAB-ammattikorkeakoulun laitteella on mitattu esimerkiksi ruotsalaisen kalliimman vaatemerkin "100-prosenttinen villahuivi", josta löytyi kuitenkin myös halvempaa materiaalia, akryyliä.


https://yle.fi/uutiset/3-11570264



Kiinnostava juttu... koko muotiteollisuuteen liittyy kyllä aika paljon kalan hajua.

Tuli tästä mieleen, kuinka vanhoja foorumilaisten vanhimmat vaatteet ovat, mistä ne on hankittu ja mikä on materiaali? Itsellä on aivan uuden veroisena pysynyt 2005 ostettu Zaran harmaa 100% (?) merinoneule. Hinta oli 49€ ja jaksaa kyllä ihmetyttää miten hyvin tuo on kestänyt.
Hyvä kysymys, joutui ihan miettimään. Valtaosa viikottaisesta käyttövaatteesta on alle 3 vuotta vanhaa. Aika iso osa varmaan alle 2. En taida omistaa mitään yli 10 vuotta vanhaa vaatetta.
Käyttövaatteista vanhimmat on jotain 5–6 v. vanhoja. Lähinnä neuleita just.
Kaulahuiveja, pipoja ja lippiksiä löytyy vanhempiakin.
Lähinnä puuvillaiset housut ja kauluspaidat ei kokemuksen mukaan kestä niin kauaa. Lisäks kroppakin muuttuu skrodemmaks ja takaisin tossa ajassa.
Vanhimmat kenkäparit on 10 vuotta vanhoja.
Lue lisää alueelta Pukeutuminen tai katso uusimmat viestit.