Ei ihan välttämättä mene ihan oikeeseen threadiin, mutta...

Tietääkö kukaan, että onko C&J:llä factory shoppia josta vois tilata postitse kakkoslaadun kenkiä. Samaan tapaan kuin esim. Church'silla on. C&J ei oo mun kyselyihin vastaillut...
C&J:lla on toki tuo factory shop, mutta se shopin myymälä osuus on hyvin pieni.

Mulla on se käsitys, että tällä hetkellä Crockettilla menee "varsin hyvin" ja tuolta factory shopistakin poistellaan parit varsin hyvää tahtia. Sen huomasi myös kun itse kävin, pääasiassa tarjolla oli ainoastaan jotain spectator-loafereita. Eli heillä ei niin sanotusti ole tarvetta käyttää aikaa mihinkään parien postittamiseen.

Tämä näin mutulla.
Noin kai se on.

Aika kiven alla tuntuu ylipäätään olevan tuo saatavuus tiettyjen mallien kohdalla.
Tai onhan se kysyntä C&J:llä ollut jo pitkään todella kovaa, ainakin verkkokauppojen tarjonnan perusteella.
Ollut jostain lokakuusta asti siinä. Valikoimakin suht hyvä. Kuitenkin perus ocbd:t puuttuvat ja muutenkin paitavalikoima heikkoa lukuun ottamatta ruudullisia flanellipaitoja. Sääli, koska itse tykkään merkin paidoista todella paljon, eikä ruutupaidoilla oikein ole käyttöä.

Eipä taida vakirotaatiossa olla oikein muita kuin ruggerin paitoja...
Jep, Ruggerissa on mullekin jotenkin väärät mitat. Parin paidan kokemuksella hartiat on M:ssä liian kapeet samoin kuin rinta. L on taas jo joka suhteessa liikaa.

Silti pitäis joskus testata Gantin popoverit. Eikös noita ole ollut suurin piirtein joka sesongissa?
Mulle Rugger taas on hartioista liian kapea, mutta muuten löysä. Harmittaa, koska lafkalla on paljon nättejä kankaita ja kaulukset toimii.
Teillä on vain oudot vartalot, erityisesti uroksella, jonka massiiviset hartiat eivät tunnu mahtuvan oikein mihinkään... AE:kaan ei vaikuta kuvien perusteella niin skrodelta kaverilta, että normaalit m-kokoiset paidat jäävät hartioista pieniksi. Eiko sitäpaitsi paidan istuvuus näytä parhaalta, kun hartia on niin kapea, että se on melkein liian pieni, jolloin olkapään pyöreys (jos sitä on) pääsee kunnolla esiin.

Mielestäni ruggerin paitojen mitoitukset ovat linjassa monen muun valmistajan kanssa. Erityisen slimmejä paidat eivät ole, mutta oxfordien kohdalla en ainakaan itse kaipaa vartalon myötäistä istuvuutta. Medium toimii hyvin 48-50 kokoiselle. Ruggerin paitojen mitoituksissa on pieniä eroja eri kankaiden ja mallistojen välillä, mutta suuri linja on pysynyt samana. Nyt vaikuttaisi, että tämän syksyn paidat ovat taas hieman slimmimpiä ja lyhyempiä kuin kevää ja viime syksyn.

Veijon kannattaa käydä stokkalla tarkistamassa ruggerin popoveri. Mitoitukseltaan hugger fittia väljempi, joten ehkä M voisi toimia. Itse tosin käytän mediumia molemmissa.
On todella vaikea uskoa, että paidan hartiasaukojen väli on oikeasti vain 40 cm. Olen joskus mitannut yhden paitani modern tailor tilausta varten. Muistaakseni hartioiden väli oli mahdollisesti noin 44 senttiä tai hieman alle. Verkkokauppojen mitathan saattaa olla ihan mitä sattuu. Sitä ei voi edes tietää mistä kohtaa mitat on otettu ja onko mittojen ottaja tiennyt mitä on tekemässä. Ainakin porterin myymien paitojen hartiamitaksi on ilmoitettu säännönmukaisesti 17 tumaa (43 cm) eli aikalailla perusmitoituksella mennään.

Ruggerin paidathan ovat yleisesti suhteellisen rennosti mitoitettuja. Sillain slimmimmän puolella oleva regular fit.

Sinänsä aika turha vääntää jostain paitojen oletetuista mitoista.
Lue lisää alueelta Pukeutuminen tai katso uusimmat viestit.