En itse lämpene noille "smart joggereille". Kokeilin Pariisin Uniqlossa ja ei toiminut itselle. Tuo resori vaan tekee niistä liian kasuaalit / rennot, jotta itse pystyisi käyttämään muuta kuin esim t-paidan kanssa. On settejä, joissa ne voi toimia, mutta omaan duuni- tai edes vapaa-ajan käyttöön ne ei istu.

Sen sijaan, löysin ja ostin Uniqlosta nämä.

Sinänsä peruschinot (joissa 39% polyesteria, joka ei ollut itselleni tuohon hintaan ja käyttötarkoitukseen dealbraker), mutta noista löytyy esim tuo Alspen mainitsema resori / nauhakiristys vyötäröltä. Tekee housuista omaan silmään sopivalla tavalla rennot, mutta on tullut käytettyä myös esim irtotakin kanssa. Eli näitä itse suosittelen, jos etsii jotain siistimpien chinojen ja farkkujen välistä.

Spoiler:
Kuva

Kuva

Kuva

Jos jotain, niin välttämättä noita vyölenkkejä ei noissa edes tarvitsis. Mutta jos haluaa käyttää vyöllä, niin sittenhän ne menee ihan "peruschinoista".
Noi J Crew:n "joggersit" on IMO aika järkyttävät. Siistimmät kollarit toimii ihan hyvin, mutta ei noin, että yhdistetään irtohousuihin isot resorit lahkeisiin.
Aamun luennoilla Henleyn tai collarin sekä tennareiden kanssa tykkään pitää. Onhan noi todella rennot. En oikeen henkilökohtaisessa näe, että sopisivat muualle. Paha kikkailun maku, kun alkaa yhdistelemään rotsiin tai muuhun formaalimpaan.

Ja komppaan joonaa, toi kangas noilla resoreilla ei kyllä toimi. Riitelevät keskenään.
There is a Buddhist monk who collects Comme des Garçons religiously. Once a month, Tsuzuki told me, the monk sheds his robes, dons Comme des Garçons’ avant-garde constructionist clothes, and heads from his temple to Tokyo to pick up a few more pieces. He is so convinced of their miraculous powers that he says his delinquent sister cleaned up her act when she started wearing Comme des Garçons. There’s an English teacher at a prep school who started wearing Gianni Versace’s flamboyant designs to keep the attention of his students. After ten years, he had one hundred pieces of Versace as well as an impressive Bulgari jewelry collection. He lives in a shoebox apartment with his unemployed girlfriend, who spends her days organizing the collection. There’s a Tom Ford collector (she has both Gucci and Yves Saint Laurent), an Armani man, a McQueen girl, and a Martin Margiela manic who is so fastidious about his collection that he never cooks at home because he doesn’t want the clothes to retain the odors. The only thing in his refrigerator is eyedrops. ‘When he gets thirsty,’ Tsuzuki said, ‘he goes to the convenience shop and drinks there then goes back home. He does not want to put any kind of trash in the room.’

- Dana Thomas, Deluxe (How Luxury Lost Its Luster)

...että eihän tässä omat harrastukset tunnu vielä paljoa miltään!
Vastoin yleisempää hevospooloteoriaa, tässä todistusaineistoa että Brooks Brothers saikin innoituksen nappikauluspaitaansa suomalaisilta merimiehiltä.

Raumalaisen fregatti Hoppetin miehistöä, lähteistä riippuen joko 1899 tai 1903:

Kuva
Kuva

Ihan hyvä rollikin alemman äiän paidassa.
Asiallisia nykyään fittikuvat mm. takeissa.

"Kuvan malli on 189 cm, painaa 82 kg ja käyttää kokoa S." :D

https://www.brothers.fi/shop/takit/ew-d ... d-jacket-1

Myös Asoksen kuvissa olen huomannut, että eipä tule mitään (takkia) tilattua kun _jokaisella_ mallilla on mustat lyhyet pillifarkut ja t-paita takin alla. Jalassa tennarit tai mustat oxfordit ilman sukkia. Ei oikein saa tuntumaa millaisia takit olisivat "normivaatteilla".
Viimeksi muokannut alspe, 15 Syys 2016, 20:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pätee myös ENDissä, Matches ym. upscale-mestoiksi (tai no ei ihan mut joo) profiloituneet nettikaupat. Omissa mitoissa olevat mallit käyttää yhtä kokoa pienempiä vaatteita joissa ei itse sais käsiä ylös tai polvea koukkuun.
Lue lisää alueelta Pukeutuminen tai katso uusimmat viestit.