gt. kirjoitti:Hyvää tuossa on se, ettei takkiin ole lisätty mitään paikka/kansitaskuja, jotka eivät paecoatiin kuulu. Ainoastaan viistotaskut kuten tuossa.


Todellakin. Siksi inhoan useimpia 'designattuja' peacoateja - niissä on ihan liikaa ihan turhia härpäkkeitä.
the_graduate kirjoitti:Iron Heartin peacoat näyttää erittäin asialliselta - se kun on pelkistetyin ja lähimpänä (ts. imitoi) alkuperaäisiä jenkkimalleja. Nyt herääkin kysymys: miten se eroaa jostain Schottista tai Sterlingwearista muutoin kuin kukaties aavistuksen kapeammalla leikkauksellaan ja paremmilla materiaaleillaan?

Se että se on japanilainen (edit. voi olla korealainenkin, vitustakos näistä tietää - brittien olis pitänyt hoitaa keltainen vaara kunnolla jo boksarikapinan aikaan) ja siten Must Have Item ei kelpaa selitykseksi.



Siinähän ne tulikin. Iron Heartilla on tapana tehdä oma versio jostain klassikosta ja tehdä se parhaista mahdollisista matskuista niin hyvin kuin mahdollista. Jos tuossa ei ole tarpeeksi eroa mainitsemiisi merkkeihin, et ole asiakaskuntaa.

Valmistusmaasta:
Kuva
myyrä kirjoitti:Jos tuossa ei ole tarpeeksi eroa mainitsemiisi merkkeihin, et ole asiakaskuntaa.


No enpä taida sitten olla.



Missä mene hyvän tyylin ja turhan snobbailun raja?

Discuss.

Avaan tälle oman ketjun - siitä voisi syntyä ihan hedelmällistä kinaamista - älkää siis vastatko tohon 'discuss'iin tässä.

Cheers
Peacoat olisi talveksi paikallaan. Näin kyniksenä tuntuu vain hankalalta löytää hyvin istuvaa takkia jotenkin järkevään hintaan. En vian pysty laittamaan tonnia takkiin. Gloverall olisi jees, mutta takin rinta - hartia suhde ei toimi ainakaan itselleni ollenkaan. Kokeilluista parhaiten on istunut Fred Perry, joka oli logo-nappeineen hieman turn off. Tietysti napit voisi vaihtaa, mutta silti.

Onko kenelläkään kokemusta Fidelityn takeista? Tai osaako joku ehdottaa jotain muuta tarkistamisen arvoista takkia. Malliltaan takki saisi olla suht slimmi, mutta ei mikään makkarankuori eli neuletta pitäisi mahtua alle, jotta takilla selviää normaalissa Helsingin talvessa.
Gloverallin mitoitukset on sekä peacoateissa että duffeleissa jokseenkin outoja. Reefereiden hartiat on jännän leveitä ja hihat lyhyitä, kun taas uusissa duffeleissa on älyttömän slimmit hihat. Narukäsilläkin tekee tiukkaa paksumman neuleen kanssa.

Mitat Oipolloi

All measurements are in inches

Size Pit To Pit Back Arms Shoulders
36 20.5 28.0 19.0 17.5
38 21.5 29.0 19.5 18.5
40 22.5 29.5 19.5 19.5
42 23.5 31.5 20.0 19.5
44 24.5 31.5 20.0 20.0
Tattis vinkistä.Täytynee käydä tarkistamassa, vaikka olen elänyt sellaisessa luulossa, että Big Time ei ole aivan minun tyyliseni liike.
Olen nyt vääntänyt asiasta parin tyypin kanssa jo kauemmin, ja kuulisin mielelläni lisää mielipiteitä puolesta tai vastaan.

Olen itse varsin vankasti sitä mieltä, että kipparitakkia ei oikein voi käyttää irtotakin päällä päällystakkina. Mielestäni kipparitakki toimii lähinnä erilaisten neuleiden jne päällä, varsin kasuaaleissa kokonaisuuksissa. AE pisti joitain esimerkkejä pikkutakki+chino -yhdistelmien kanssa käytettynä, mutta en edelleenkään ole vakuuttunut. Kippari tai siihen liittyvät mielleyhtymät eivät jotenkin vain toimi pikkutakin kanssa.

Lisätarkennuksena tässä nyt siis puhutaan aika kasuaaleista pikkutakkiseteistä, tyyliin jos tähän heittäisi päälle: http://thenordicfit.blogspot.fi/2012/10 ... -look.html.
No jälleen aika pitkälle sen oman visuaalisen silmän puolesta määritettävä seikka, josta en ihan ymmärrä, että miks vääntää... Toisin kuin vaikka se, että peacoat ei lähtökohtaisesti sovi business-puvun kanssa.

Lonkalta heitän, että täällä suurin osa on sitä mieltä, että peacoat kuuluu rennompiin kokonaisuuksiin ja ei irtorotsin päälle. Tuskin kukaan tosin on kategorisesti vastaan, itse en ainakaan.

Useinhan voi olla niin, ettei se irtorotsi edes näy sieltä alta, jos peacoat on napitettu. Eli käyttö vaatii ehkä normaalia vähän lyhyemmän irtorotsin.

Flanellit + navy blazer-setissä ei varmaan pelaa, mutta esim alla oleva Nick Sullivanin kokonaisuus toimii (johtuen yleisestä habituksesta jne...)

Kuva
Lue lisää alueelta Pukeutuminen tai katso uusimmat viestit.