Onhan se ollu jo vuosia. Yhä tulee kyttäiltyä jostain syystä vaikka brexitin takia kynnys poistaa on suuri...
Kaikki hyvä loppuu aikanaan: PayPal lakkauttaa Refunded Returns -palvelun. 27.11. vedetään piuha seinästä, eli sitä ennen kannattaa hoitaa viimeiset palautukset.
Laitetaas pari housuputiikkia: https://beneventostore.com/ ja https://www.scavini.fr/

Benevento on puolalainen nyrkkipaja, jossa askartelevat huippulaatuisesta materaalista (Brisbane Mossin puuvillat, VBC:n frescot ja Dragon flanellit ainakin) housuja erittäinkin kohtuulliseen hintaan. Tilasin sieltä kokeeksi laivastonsiniset vakosamettihousut.

Scavini taas on pariisilainen perinteisempi kauppa, so. heillä on myös ihan kivijalkaliike Pariisin keskustassa. Myös Scavini käyttää erinomaisia materiaaleja, nämäkin olivat Brisbane Mossia, villoissa näkyy ainakin VBC:tä ja Loro Pianaa. Täältä tilasin kokeeksi paksummat laivastonsiniset chinot.

Taustaksi: vertailukohtia on lukuisia, sekä MTM:ää että RTW:tä, kumpiakin niin kotimaasta kuin netinkin kautta.

Arvio Beneventosta:

Tilattu: Heavyweight Corduroy Trousers Navy, 180 € ensitilaajan alennuksella, hinta sis. toimitus 16€.

1. Tuote: haltioidun välittömästi avatessani paketin. Aikani hypisteltyäni totean, että kyseessä eivät ole pelkästään hienoimmat koskaan omistamani housut, vaan luultavasti hienoimmat koskaan edes näkemäni housut. Syvä mustansinisen musteen värinen, upeasti valoa taittava materiaali, ja työkin vaikuttaa erittäin laadukkaalta. Leikkaus on minusta erinomaisesti onnistunut, se on oikeasti klassinen muttei kuitenkaan vanhanaikainen. Jopa vaimo, joka inhoaa tavallisesti sammareita, kehuu näitä.

Kyseessä ei ole hinta-laatusuhteessa erinomainen tuote, vaan yksinkertaisesti erinomainen tuote. Tuote on valmistettu "paikan päällä", ts. kyseessä on yksinkertaisesti tehdas, joka on alkanut myydä D2C:nä sen sijaan, että tekisi pelkästään alihankintaa.

2. Palvelu: kiireisen ei kannata tilata. Minulla meni noin 6 viikkoa saada tuote, koska kangas oli loppunut. Normaali toimitusaika n. 3 viikkoa ilmeisesti. Housut voi tilata lahkeet viimeisteltynä tai ilman viimeistelyä. Beneventolta tuli sähköposti pari viikkoa tilauksen jälkeen, että tilauksissa on viivettä kankaan ongelmien takia. Lähetin vielä neljä viikkoa sen jälkeen mailia, kun tilausta ei kuulunut. Pari päivää mailin jälkeen tuli automaatti-ilmoitus, että paketti oli lähtenyt, mutta muuta reagointia ei tapahtunut. Nettisivu oli kuitenkin hyvä ja selkeä, koko-opas kaikkien taiteen sääntöjen mukainen, ja tilaaminen toimi helposti.

3. Kokonaisuus: huolimatta takeltelevasta palvelusta, tuote tuli perille sinänsä ymmärrettävistä syistä myöhässä (ei ole ainoa tuote eikä ainoa kauppa, jonka kohdalla joudun tällä hetkellä odottelemaan materiaalin takia). Ehkä se minua hieman kyrsi, että en saanut tuohon mailiin mitään vastausta. Tuotteen häikäisevä laatu kuitenkin antaa paljon anteeksi.

Arvio Scavinista:

Tilattu: S3 / One Pleat – Heavyweight Chino (Navy Blue), 170 €. Toimitus ilmainen.

1. Tuote: fiilistelen tuotetta, että luulin tilanneeni todella paksut, mutta tämä ei ole hirveän paksu housu. Menin takaisin Scavinin sivuille, katsoin että kangaspaino on 430 g/m. Totean, että eihän tämä nyt ole lähelläkään 430 g/m², jos moisia on edes chinokankaina olemassa - ehkä molskina (Beneventon sammarit ovat häikäisevät 470 g/m²). Tajuan, että siinä lukee 430 g/m, ja kun kankaan leveys on 146 cm, niin siitä tulee 295 g/m². Tämä oli pieni pettymys. Materiaali on kyllä laadukas ja ihan tukeva, ja työn jälki suorastaan erinomaista. Tuote on valmistettu Italiassa.

2. Palvelu: muutamaa hieman ranskalaista käännöstä ja hieman erikoista tuotteiden selaamista lukuun ottamatta nettikauppa toimii kaikkien taiteen sääntöjen mukaan. Koko-opas on erinomainen, ja myös Scavini viimeistelee housut valmiiksi, jos niin haluaa. Tilauksesta kotiovelle meni täsmälleen viikko, mikä on erinomainen suoritus ottaen huomioon, että housujen lyhennys tekee prosessista huomattavasti haastavamman.

3. Kokonaisuus: Ensivaikutelmalla on merkitystä, ja siinä tuo kangaspaino löi näpeille, joten sen takia muka kaikki harmittaa. Kokonaisuutena homma toimi kuitenkin erinomaisesti, tuote on erittäin laadukas ja hinta varsin kohtuullinen. Hinnoittelu on suhteessa hieman tai jopa huomattavasti korkeampi kuin Beneventon, mutta ainakin chinojen osalta ihan kohtuullinen. Flanellit ostaisin mieluummin vaikka Kit Blakelta tai Natalinolta - tai Beneventolta.

Summa summarum, Scavini on hyvä kauppa laadukasta ja kohtuuhintaista housua etsivälle (etenkin olettaisin, että 120 euron peruschino on erinomainen hankinta arkeen, ja aion ainakin yhdet moiset kevättä kohti myös hankkia). Ainakin kahdeksan samaa segmenttiä edustavan kauppiaan (kolme MTM, loput RTW) kokemuksella Benevento on kuitenkin poikkeuksellinen.
Kiitos jrenardille hyvästä rapsasta! Alkoi itseänikin kiinnostaa noi Beneventon housut ja googlailin sitten menemään - huomasitkohan että tuolla firmalla on myös benevento.pl -osoite? Hinnat yllättäen selvästi halvemmat kuin tuossa linkkaamassasi paikassa, ja täällä vinkataan että tuolta tilaamisen pitäisi onnistua: https://www.bonnegueule.fr/marque/benev ... -trousers/

Asiakaspalvelun kanssa on ollut ilmeisesti enempikin ongelmia. Mutta jos flanukat irtoisi nyt tarjouksesta n. 120 eurolla + postit, niin ehkä pitää testata…
eka kirjoitti:Kiitos jrenardille hyvästä rapsasta! Alkoi itseänikin kiinnostaa noi Beneventon housut ja googlailin sitten menemään - huomasitkohan että tuolla firmalla on myös benevento.pl -osoite? Hinnat yllättäen selvästi halvemmat kuin tuossa linkkaamassasi paikassa, ja täällä vinkataan että tuolta tilaamisen pitäisi onnistua: https://www.bonnegueule.fr/marque/benev ... -trousers/

Asiakaspalvelun kanssa on ollut ilmeisesti enempikin ongelmia. Mutta jos flanukat irtoisi nyt tarjouksesta n. 120 eurolla + postit, niin ehkä pitää testata…


Enpä ollut huomannut, harmi. Meni monta kymppiä taivaan tuuliin, kun satuin tuossa just tilaamaan sieltä enkkusaitilta. Toivottavasti edes meni myyjän taskuun eikä jollekin UPS:lle. Mutta erityisesti tietysti tuota kautta ihan mieletöntä vastinetta rahalle.

Edelliseen: voisin jossain kohtaa ottaa jonkun kuvan noista sammareista.
Onko näkynyt koodeja Stone Islandin private saleen? Jos tulee niin heittäkää tänne kun jostain syystä ne ei edelleenkään mulle kulkeudu vaikka aspa väittää että olen listalla...
Spectator kirjoitti:Onko näkynyt koodeja Stone Islandin private saleen? Jos tulee niin heittäkää tänne kun jostain syystä ne ei edelleenkään mulle kulkeudu vaikka aspa väittää että olen listalla...
PRFW2223STONEISLAND
mbch kirjoitti:
Spectator kirjoitti:Onko näkynyt koodeja Stone Islandin private saleen? Jos tulee niin heittäkää tänne kun jostain syystä ne ei edelleenkään mulle kulkeudu vaikka aspa väittää että olen listalla...
PRFW2223STONEISLAND


Kiitos. Mulle postattiinkin ne privana ja ehdin poistaa kaipaamani ennen massoja.

Tää on mun subjektiivisesta mielestäni hyvä diili (myös mustia ja valkoisia tarjolla rajallisemmassa määrässä kokoja):

https://www.sneakersnstuff.com/en/produ ... undercover

Itelleni nämä on olleet syksyn ja talven ylivoimainen ykköskenkä, jalat kuivana ja lämpiminä ja silti sopiva pieni twisti techwearia. Tekisi melkein mieli ostaa toiset varalle...
Lue lisää alueelta Pukeutuminen tai katso uusimmat viestit.