Tervetuloa tulevaisuuteen. Joukkorahoitus on tres trendikästä just nyt, joten aattelin et tähän ketjuun voisi kerätä kokemuksia toimivista jutuista (ja ei-toimivista, jos on tullut tuettua jotain fiaskoa), varsinkin kun foorumilla taitaa olla jonkun verran kokemustakin ainakin noista Gustinin farkuista.

Nimekkäimmät kaksi toimijaa taitavat olla:
Gustin, joka aloitti duunaamalla farkkuja ja on sittemmin tehnyt myös paitoja, vöitä, lompakoita, laukkuja ja takkeja nyt ainakin. Ilmeisesti hinta ja laatu kohtaavat hyvin.
Kuva
When you approach an industry from a totally new angle, you can do some pretty cool things.
We use crowdsourcing to line up supply and demand for every product we make. This creates zero waste cycle and we return the savings to you. Our formerly $205-$269 selvedge jeans now start at $81. A $200 Japanese cotton Oxford button down is now only $69.


ja Flint & Tinder, joka tuli tunnetuksi Kickstarterissa menestyneen "10-year hoodien" kautta, eli kyseessä huppari jolle luvattiin kymmenen vuoden ikää. Lafka lupaa korjata mahdolliset repeämät jne kymmenen vuoden aikana. Ovat sittemmin astuneet myös Gustinin reviirille omalla Denim on Demand -projektillaan.
Kuva
Flint and Tinder is the most crowd-funded fashion company of all time; a vertically integrated retailer of high quality, 100% made in USA men's clothing.

Eli kokemukset joukkorahoitettujen lafkojen vaatteista kiinnostavat, sekä uutiset ja uudet joukkorahoitetut projektit jne.
Minä ostan kyllä tuon ajatuksen!

Varaston arvo 0
Myyntisaamiset 0 (raha tulee huomattavan kauan ennen ostoa)
= Negatiivinen käyttöpääoma --> Ei sitoutunutta rahaa, ei lainoja, ei korkoja (paitsi korkotuloja)
+ Ei välikäsiä tai jälleenmyyjiä
+ Ei hintabufferia aleja varten - ei riskiä käsiin jäävistä tuotteista

Loistava konsepti!
^Olin valmis vähättelemään tuon alhaisen käyttöpääoman ja rahoituskulujen merkitystä, eihän se denimi paljoa pääomaa vie varsinkaan noin "pienissä" erissä. Kävin kuitenkin vilkuilemassa infoa Gustinin kangastoimittajasta: MOQ oli 3000 yardia, josta tekee noin 1000-1500 kappaletta farkkuja.. Liityn joukkoon.

edit. pahoittelut lähelle "kusetushinta" -keskustelua viemisestä
Itse olen kyllä valmis kokeilemaan konseptia, missannut vain juuri ne kiinnostavat itemit. Käsittääkseni laatu on erittäin korkea hintaan nähden.
Periaatteessa konsepti kiinnostelee, mutta ei ole tullut lähdettyä vielä mihinkään messiin. En toisaalta jaksa aktiivisesti seurata olisiko jotain siistiä tarjolla. Jaksan odotella MTO juttuja pitkäänkin, jos on tehty just mun haluamilla spekseillä, mutta esim. "valmispaidan istuvuudella" ei riittäisi innostus odotella kuukausia, vaikka saisi laadukasta kangasta tavallista edullisempaan hintaan.
Freddie Freeloader kirjoitti:^Olin valmis vähättelemään tuon alhaisen käyttöpääoman ja rahoituskulujen merkitystä, eihän se denimi paljoa pääomaa vie varsinkaan noin "pienissä" erissä. Kävin kuitenkin vilkuilemassa infoa Gustinin kangastoimittajasta: MOQ oli 3000 yardia, josta tekee noin 1000-1500 kappaletta farkkuja.. Liityn joukkoon.

edit. pahoittelut lähelle "kusetushinta" -keskustelua viemisestä


1000+ farkkua kuulostaa aika realistiselta MOQ:lta, vaikka voisi ihan hyvin olla suurempikin. Jossain pienessä Kiinalaisessa pajassa voi päästä 500:lla, mutta sitten se laatu on taas mitä on.
Lue lisää alueelta Pukeutuminen tai katso uusimmat viestit.