Kuva

Kuva

Kuva

Niin no en usko, että niitä nytihan älyttömästi on, jotka ei näistä tai tuon aloituspostin ekassa kuvassa olevista noin kiillon puolesta joka tapauksessa diggailis...
Joo hiton hyvältähän tollanen kiilto näyttää.

Kuva

Tosin vaatii sitten tietynlaisen tyylin toimiakseen. Omissa arkiseteissä ei toimisi millään.
^ No, kasvat aikuiseksi, käyt koulut ja ryhdyt investointipankkiiriksi tms. pukuammattiin ja jo toimii. Suomessa tätä ei vielä laajalti ymmärretä, mutta merkkejä ilmassa on akselilla Aleksi-Espa.
A-E kirjoitti:Bexleyn munkit pesin kesällä ihan hyvällä menestyksellä. Ei mitenkään hankala rupeama IMO. Ja kyllähän se kannattaa, jos on onnistunut kengilleen röytämään jotain tahraavaa, kuten erilaisia nesteitä. En kuitenkaan näe mitään tarvetta pestä mokkakenkiä säännöllisesti.


En nyt tiedä onko edes satunnainen peseminen niin tarpeen. Mulla esim. Bexleyn ruskeat mokka chukkat kestänyt vaikka mitä kun vaan on satunnaisesti näyttänyt mokkaharjaa. Reippaasti eniten käytössä olleet kengät viimeisen parin vuoden aikana ja mokka näyttää edelleen melkein kuin just tehtaalta tulleelta ja noiden päälle on kuitenkin kaatunut bisseä / viinaa ja ties mitä. 3 kertaa olen vuosien varrella laittanut mokkasumutettetta ja tosiaan välillä vähän harjannut. Muuta ei toistaiseksi ole kaivannut.

Vaaleammat mokkakengät sen sijaan ottaa vähän herkemmin väriä itseensä kaiken maailman kolhuista, joten esim. C&J:n mushroom sueden kanssa saatan vielä kokeilla just jotain pesua, jos tulee liikaa häiritseviä jälkiä. Toistaiseksi kuitenkin enemmän sitä mieltä ollut värjäymistä, että pieni patina on vain tervetullutta.

Kuva miltä noi Bexleyn mokka chukkat näyttää parin vuoden rymyämisen jälkeen.. vieressä viime kesänä ostetut C&J:n Haylet joissa näkyy jo nyt mun mielestä enemmän elämisen merkkejä:

Kuva

Täältä kanssa +1 sellaisille kärjistä vähän enemmän kiillotetuille ja muualta vain perus "huolletuille" kengille. Ihan peiliksi en yleensä vedä tosin edes kärkiä ja bootsit saa aika usein myös kauttaaltaan creme lankkia, koska ottavat eniten osumaa ja ovat eniten sään armoilla.

CLF leather foodiin en ole koskenut. Sapphirin Renovaattori on riittänyt toistaiseksi kosteutukseen / hoitamiseen hyvin.
Barbarossa kirjoitti:
DressLikeA kirjoitti:Kuva

Tähän tulee pyrkiä. Todella nättiä patinaa!


Noista tuli mieleen ekat omat tuplamunkit, joiden elämä jatkuu nyt muualla kuin mun tykönä. Menivät muutama päivä sitten kuvan mukaisessa kunnossa (ns. myyntikuva, mutta ilman kiillotuksia) eräälle keikarilaiselle. Hyvä nahka ja komea patina (jolle kännykän paska kuvanlaatu ei tee oikeutta), mutta muuten eivät enää kolahtaneet tarpeeksi. Palvelivat hyvin kunnes peliaika väheni rankasti viimeisen noin vuoden aikana. Luulen, että lankkauksella ja peruskäytöllä olisivat olleet melko piankin suunnilleen ton kuvan kenkien näköiset.

Kuva
Lue lisää alueelta Pukeutuminen tai katso uusimmat viestit.