Red wingin chukka bootsit olleet kuusi vuotta kovassa käytössä ja jostain syystä kutistuneet pituussuunnassa. Onko muilla tapahtunut vastaavaa? Harmittaa, kun on muuten olleet niin hyvät kengät.
Mulla ollu pian 6 vuotta ja paranee vaan käytössä, ei kutistumista havaittavissa. Käytetty on puuhommissa, vaeltamassa ja kalareissuilla ja huolto ollut vaan puhdistus+hoitoaine.
Talvikengät lähti vaihtoon kun totesin, että 8138 Moctoet on aikansa palvelleet eikä muotokieli ole enää mieleen. Tilalle ostin Winter grip 1460 Martensit mustana. Niiden nahka on mattaväristä. Kannattaako kengät käsitellä/kyllästää heti vai onko tuollaisessa nahassa jonkinlainen käsittely? Merkillä on oma wonder balsam joka jättänee mattaiseksi pinnan. Vai joku renovator / tavallinen kenkävoide? Talvikengissä saisi varmaan olla aika hyvä kosteuden esto jotta lämpimästä ulos tullen lumen sulaminen ei imeydy nahkaan. Mutta ei mitään mehiläisvahaa koska se tekee kengän liian nahkeaksi.

Kuva
Kuva

Hommasin foorumin Torin kautta Crockett & Jonesin mokkaiset Boston penny loaferit, jotka olivat nähneet elämää jonkin verran. Kuluneen kunnon takia hintaa oli vain 60 € ja jokseenkin saman verran meni J. Ervingille huoltoon – lopputulos on lähes uutta vastaavat kengät!

Mokka on kyllä yllättävän kestävä materiaali – tumma väri ja tasainen pinta palautuivat uskomattoman hienosti! Kanta tehtiin uudestaan ja kuluneen nahkapohjan päälle laitettiin Vibramin kuminen puolipohja.

Olen kyllä erittäin tyytyväinen lopputulokseen.
DAMMMN kirjoitti:Kuva

Hommasin foorumin Torin kautta Crockett & Jonesin mokkaiset Boston penny loaferit, jotka olivat nähneet elämää jonkin verran. Kuluneen kunnon takia hintaa oli vain 60 € ja jokseenkin saman verran meni J. Ervingille huoltoon – lopputulos on lähes uutta vastaavat kengät!

Mokka on kyllä yllättävän kestävä materiaali – tumma väri ja tasainen pinta palautuivat uskomattoman hienosti! Kanta tehtiin uudestaan ja kuluneen nahkapohjan päälle laitettiin Vibramin kuminen puolipohja.

Olen kyllä erittäin tyytyväinen lopputulokseen.


Vau! Paljonko Suurari Erving veloitti kuvatunlaisesta työstä? Mulla ois samantyyppinen tarina Velascan loafereihin.
Spoiler:
Johannes kirjoitti:
DAMMMN kirjoitti:Kuva

Hommasin foorumin Torin kautta Crockett & Jonesin mokkaiset Boston penny loaferit, jotka olivat nähneet elämää jonkin verran. Kuluneen kunnon takia hintaa oli vain 60 € ja jokseenkin saman verran meni J. Ervingille huoltoon – lopputulos on lähes uutta vastaavat kengät!

Mokka on kyllä yllättävän kestävä materiaali – tumma väri ja tasainen pinta palautuivat uskomattoman hienosti! Kanta tehtiin uudestaan ja kuluneen nahkapohjan päälle laitettiin Vibramin kuminen puolipohja.

Olen kyllä erittäin tyytyväinen lopputulokseen.


Vau! Paljonko Suurari Erving veloitti kuvatunlaisesta työstä? Mulla ois samantyyppinen tarina Velascan loafereihin.


No se riippuu tosiaan siitä mitä kengille pitää tehdä. Vibramin puolipohjat ja korkolappu oli noin 30 € molemmat, toi mokkapinnan ja pohjien sivujen siistiminen kuuluu kuulemma huoltohintaan. Mä laitoin ensin kuvat ja kyselin hintaa, sillä sai jo hintaluokan, mutta jos vain mahdollista niin kannattaa käydä kenkien kanssa Museokadulla, niin tilanteen pystyy arvioimaan vielä paremmin.
Miten paljon olette tilannut samasta kaupasta muutamaa eri mallia&kokoa kenkiä ja palauttanut väärärn kokoiset ja muut?

Zalandosta tilatessa tämä on monella ihan normaali toimintatapa ja monen nettikenkäkaupan palautusehdot tuntuvat olevan samanlaiset. Silti hieman arastelen tätä, varmaan täysin turhaan. Jotkut EU-alueella toimivat kaupat kiinnostaisivat, kuten Meermin ja Shoepassion.

edit: Onko kellään käytännön kokemuksia miten kätevästi palauttaminen toimii nykyään brittikauppoihin?
Mikä sulla siinä arastuttaa? Toki se luonnon kannalta on vähän haljua mutta sitä tuskin näissä hommissa päälimmäisenä funtsii. Asketilta kun tilasin farkut tilasin kahet että testaisin kummat on paremmat ja palauttaisin toiset (ellei kävis niin satumainen mäihä että molemmat ois tosi jees.) Molemmat lähti ikävä kyllä takasin, mutta refundit on zalandolla ja asketilla ainakin toimineet tosi jees, uskoisin että myös muualla jos trustpilotti on vihreetä. :)

Edit: tää oliki kenkäketju :D no mut zalandolta tilasin RM Williamseja parit ja testasin paremman koon, palautin liian pienenä toiset, rahat tuli muistaakseni parin viikon sisällä.
Nää on näitä henkimaailman juttuja. Ehkäpä loppupeleissä tietysti se että saako rahat takaisin ja miten kauan niitä pitää odotella. Hyvin tämä kysymys olisi kelvannut jonnekin toiseenkin ketjuun. Itsellä nyt sattuu olemaan kengät tässä se kuuma peruna.
Lue lisää alueelta Pukeutuminen tai katso uusimmat viestit.