bowtiepasta kirjoitti:Jep, eeppinen aloituspost. That's how it's done.

Itse oon ollut todella pitkään kiinnostunut SI:stä, mut jotenkin brändin futiskytkennät on suolanneet lopulta joka kerta kun oon meinannu poistaa jonku rotsin. Yhteen aikaan tuli ebaysta metsästettyä jotain vanhaa Raso Gommato -parkaa, mut ostopäätöstä vaan ei saanu tehtyä. Oma futiksen katselu kun rajoittuu pääsääntöisesti EM- ja MM-kisoihin, niin jotenki ehkä SI-rotsin kantaminen on tuntunu vieraalta. Varmasti 90% lähinnä omaa nihkeyttä, mut onhan toi brändi poikkeuksellisen vahvasti assosioitunut futiskulttuuriin.

Toisaalta myös se vähä ahdistaisi, et SI:stä jengi tietää heti et nyt on kallista rotsia päällä. Joku Ten C jne olis stealthimpi vaihtoehto. Ainoastaan tietäjät tietää jne.


Jos tätä hakee, myös 'rinnakkaismerkki' CP Company lienee varteenotettava (itse asiassa Stone syntyi CP:n kokeilevampana tytärmerkkinä). Se paljon huomaamattomammin brändätty ja materiaalivalinnat vaatekappaleissa eivät ole ihan niin ekstravagantteja kuin Stonella hurjimmillaan. Jostain Mille Migliastakin saa hupun tai halutessaan vain ne huppu-aukkarit irti. Ja saahan Stonarinkin vaatteista sen lätkän aika helposti veks, sehän on vain kahdella napilla kiinni. Omien Stonari-kledjujen (neule ja ikivanha raso-takki) kohdalla toimin näin.

Tokihan on niin, että harvinaista Massimo Osti -kamaa himoava konnossööri jäljittää itselleen evilbaysta tms. aidon Left Hand tai Boneville -merkkisen vaatekappaleen. Boneville oli lyhytaikainen Sportswear Companyn offshoot-merkki, ja Left Hand Ostin ja studionsa luomus sen jälkeen kun Sportswear Company jäi taakse.

Hulikulttuurissahan SI ja CP on olleet kovia sanoja jo vuosikymmenet, ijoidenkin Burberry- Ja Aquascutum-ruutujen lailla ihan kliseisyyteen asti. Itseä tämä ei hirveästi haittaa, pikemminkin ärsyttää kun jollain pitti-giuliolla näkee tumblerikuvissa Stonaria päällä.

Ebaysta Stonaria jahdatessa suosittelen varovaisuuteen: väärenöksiä liikkuu reippaasti.
Viimeksi muokannut the_graduate, 18 Helmi 2014, 16:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Multa löytyy yks ikivanha Bonevillen kauluspaita (1989, Boneville Made By CP Company eli pre Sportswear Company -kamaa), viime kesänä otin uusiokäyttöön. Ainoa ei bd-paita, jota olen erittäin satunnaisen jäykemmän pukupaitailun ohella käyttänyt vuosikausiin. Diggaan vitusti.
Tavallaan en lämpene tolle. Johtuu kait siitä että näiden mac- / trenssi-osastolla liikkuvien rotsin suhteen olen enemmänkin jonkin sortin perinnepuristi. Parkatyyppiset Stonet onkin sit ihan eri juttu.
Lue lisää alueelta Pukeutuminen tai katso uusimmat viestit.