Itselläni ei ole tietoa Saint Vacantin laadusta, olen nähnyt ainoastaan netissä kuvia. Oudot yksityiskohdat, kuten kontrastiväritetyt iltit, ovat kuitenkin minusta vähän luotaantyöntäviä, enkä tiedä onko korkea hintataso perusteltu (Carlos Santosin made in Portugal -saappaat ovat yli 150e halvemmat). Omaan silmään kaikki mainitsemani Cheaneyt ovat paremmannäköiset, ja merkin kenkien laatu on korkea ja tasainen.
Solovair mitotukset kiinnostaa! UK9,5 martensseissa ja nahkakengissä pääosin muutenkin. Vähän eri tiedoista päätellen pitäs ottaa tosta puoli kokoa tai täysi koko alaspäin Solovaireihin. Kellään kokemuksia?
Itsellä Solovairin gibsonit koossa uk11 ja oma koko tyypillisesti 46. Sanoisin siis että mitoitus tts. Sivuilla oleva kokotaulukko on kyllä varsin näppärä ja sen avulla ainakin itsellä osui koko ekalla oikein.

Mikään kovin leveä lesti näissä ei ole. Eli jos jalkasi ovat edes hieman keskimääräistä leveämmät, en silloin ainakaan ottaisi kokoa alaspäin.
Se sivustolla oleva size guide on ainakin aivan päin helvettiä ja suosittelee 1.5–2 kokoa liian pientä kenkää. Sanoisin että japanikoot pelastaa tässäkin, eli mene sen mukaan ja pyöristä tarvittaessa ylöspäin.
kvarkki kirjoitti:Mistä ostaa kenkiin nahkaiset nauhat? Mallia Viberg tms. Mieluiten kivijalasta Helsingistä, mutta jos ei löydy niin voihan ne tilatakin.


Itse itselleni vastaten, Ervingillä on näemmä Red Wingin nauhaa tarjolla.
On tts. Siinä on melko rento fitti, mutta kuuluu tyyliin. Ehdottomasti kuitenkin tts. Osa Aspesin takeista on todella slim-fit, parkettone ei ole.

Red wing nauhat ostin myös jossain vaiheessa. En oikein löytänyt muitakaan.
RW nauhoja saa Ervingiltä ja Pinkomosta. Nahkanauhoja löytyy (ainakin vielä joku aika sitten) myös Kampin Suutarilta. Lienevät itse leikattuja ja oli useampi sävy.
Red Wingin nauhat on hyviä. Itse tilasin alista yhdet nahkanauhat testiin kun butteroihin ei löytynyt oikeaa sävyä eikä riittävän pitkiä nauhoja katkenneen tilalle.

Parkettonen omistajana sanoisin ettei mikään ylirento fitti ainakaan linerin kanssa mutta silti TTS.
Lue lisää alueelta Pukeutuminen tai katso uusimmat viestit.