Kaikki yleiset pukeutumiseen / tyyleihin liittyvät kysymykset tähän lankaan.

Kertokaa, kuka hoitaa räätälöinnyt ja korjaukset parhaimmalla hinta/laatu suhteella Stadissa (kyseessä blazer).
Edullisesti: Galliamo
Kalliimmalla: Sauma

Molemmissa hyvä hinta/laatu -suhde.

ja tän ketjun idea:

uros kirjoitti:Tähän lankaan kaikki ebay-, etsy-, alennus ja muut eeppisen hyvät linkit.
Toinen kysymys (myös ensimäiseen otetaan mielellään vastaa lisää vinkkjä, jos asiasta vielä jotain fiksua sanottavaa).

Miten AS lesti 99 menee suhteessa Crocket & Jonesin 348:n? Kenelläkään kokemuksia. Itse oon 9UK 348:ssa, mutta se onkin tosi iso ja pitkä lesti (elongated). Myös Loaken capital lestissä koko 9.
Kysymys Common Projects kumipohjan pituudesta koossa 41 ja 42, sekä jos jollain sattuu olemaan Butterot koossa 40.5, niin myös sen pituus kiinnostaa. Lähinnä haarukoin, että mikä mahtaisi olla oikea koko CP verrattuna Butteroihin, joissa koko 41 on itselleni ihan hyvä, joskin 0.5cm pituudesta pois olisi täydellinen.

nomanwalksalone sivun Butteroiden koot taitavat olla absoluuttisen oikeat, mutta niillä ei ole tuota 40.5 kokoa mitattuna, jos jotain kiinnostaa...
starsailor kirjoitti:Kysymys Common Projects kumipohjan pituudesta koossa 41 ja 42, sekä jos jollain sattuu olemaan Butterot koossa 40.5, niin myös sen pituus kiinnostaa. Lähinnä haarukoin, että mikä mahtaisi olla oikea koko CP verrattuna Butteroihin, joissa koko 41 on itselleni ihan hyvä, joskin 0.5cm pituudesta pois olisi täydellinen.

nomanwalksalone sivun Butteroiden koot taitavat olla absoluuttisen oikeat, mutta niillä ei ole tuota 40.5 kokoa mitattuna, jos jotain kiinnostaa...


Commonien (achilles) ulkopituudet koot 40 - 45.

Koodi: Valitse kaikki

40 = 28.5 cm

41 = 29.5 cm

42 = 30.5 cm

43 = 30.5 cm

44 = 31.5 cm

45 = 32.25 cm


Mitat täältä.
Moi,

Kokemuksia ompelimoista Turussa? Ostin uuden puvun ja pientä fiksausta tarvitsisi. Lahkeen/hihan lyhennystä ja housun vyötärön levennnystä. Aika perushommia kaiketi. Mikä olisi asiallinen&edullinen paikka?
Onko jengi tehnyt itse pohjallisia jostain nahanpaloista? Jos on, niin mistä hommasitte tohon tarkoitukseen soveltuvat nahat?
Ajattelin vähän "tein itse ja säästin" tyylisesti tehdä pohjallisia muutamiin omiin ja tyttöystävän kenkiin. Ideana olis, että sais just oikean kokoiset pohjalliset helposti ja ilman, että lähden kassillisen kenkiä kanssa etsimään jotain valmispohjallisia, jotka sit kuitenkin istuu niin ja näin. Jos joku on jo kokeillut vastaavaa ja todennut paskaksi ideaksi, niin ehkä sit vaan tilaan nipun tarpeeksi isoja pohjallisia ebaysta tms., joista sit vaan leikkaa sopivan kokoiset.
PeteK kirjoitti:Miten AS lesti 99 menee suhteessa Crocket & Jonesin 348:n? Kenelläkään kokemuksia.


Mun mielestä AS 99 on hyvin true to size lesti. Mutta, kuten CoccoBill sanoi, niin riippuu paljon jalan muodosta. Muutama vanha ja vähän kehno kuva, mutta ehkä noista jotain iloa voi olla..

Kuva
Kuva
CJ 348 UK 7 E (C&J:n normaalileveys) // AS 99 UK 7 F (AS:n normaalileveys) // AS 99 UK 7.5 E (AS:n kapea)

Omaan kapeaan UK 7.5 mutanttijalkaan ei ikävä kyllä AS 99 UK 7 F koossa toiminut (pituus ei riittänyt), mutta 348 UK 7 E:na taas toimii, kuten toimii myös AS:n UK 7.5 E.
joona kirjoitti:Onko jengi tehnyt itse pohjallisia jostain nahanpaloista? Jos on, niin mistä hommasitte tohon tarkoitukseen soveltuvat nahat?

Aika moni valmispohjallinenkin on "cut to size", eli ilman mitään tikkauksia reunoilla tms. Uskoisin että pääset helpommalla parempaan lopputulokseen jos haet niitä nipun jostain halpahallista ja leikkelet ite. Mikä on muuten yllättävän vaikeeta jos kengässä ei ole jo valmiiksi sopivaa irralista pohjallista minkä mukaan leikata. Tai sit en vaan osaa.
Lue lisää alueelta Pukeutuminen tai katso uusimmat viestit.