Varmaan joku Buttero sizing FAQ pitäisi luoda...

Itselläni matala ja suhteellisen kapea jalka. Butteroni ovat kokoa 43, kun muuten käytän pääosin kokoa UK10/US11. Butteroissa menisi varmaan hyvin myös 43,5. Common Projectsissa käytän kokoa 44.
Mulla on 42 buttero ja cp molemmat. Butterossa vois ehkä mennä 0,5 alas ja cp:ssa yhden ylös. Tämän oon kuitenki todennu parhaaks kuitenkin ku butteroja tulee käytetty paksullakin sukalla ja cp täysin kesäkenkä. Muuten uk8.5.
Pitää ensiksi sanoa, että mielestäni Butteron tennarit on erittäin hyvin suunniteltu, koska näyttävät kapeilta, eli tyylikkäiltä, mutta ovat oikeastaan melko leveät. Toiseksi kenkä istuu napakasti, eikä jalka pääse liikkumaan (ainakaan itselläni) edes-taakse, jolloin pieni määrä ylimääräistä pituutta ei ole kovin häiritsevää. Kenkien koko on "väärin" ilmoitettu. Varmaan riippuu vähän mistä koosta puhutaan, mutta kaikki kenkäni ovat yleensä EU42 koossa ja talvikengät yleensä EU42.5 tai EU43. Butterot otin koossa 41 ja niissä varpaani päät ovat max. toecap osuuden puolivälissä. Pystyisin varmaan menemään alaspäin puolikkaan koon, ehkä jopa kokonaisen, mutta jalkani on aika lyhyt ja taas jalkapöytä melko korkea.

Lisäksi minulla on Butteron mokkaiset nauhasaappaat crepe-pohjalla, jotka ovat koossa 42. Niissä on ohut villavuori, joka tuo vähän täytettä sisälle, mutta pystyn käyttämään niitä ihan hyvin ilman pohjallisia tai paksumpaa sukkaa, mutta myös sellainen mahtuu jos tarvitaan. Eli, näissä on max. 0.5 suurempi koko kuin normaalisti. Luulisi, että olisi valmistajan kannalta järkevämpää noudattaa loogista kokotaulukko, eikä keksiä omaansa, koska EU kokoja nuo eivät ole vaan oversized, mutta taitaa olla aika tyypillista Italialaisille valmistajille?
Pepe kirjoitti:Varmaan joku Buttero sizing FAQ pitäisi luoda...

Itselläni matala ja suhteellisen kapea jalka. Butteroni ovat kokoa 43, kun muuten käytän pääosin kokoa UK10/US11. Butteroissa menisi varmaan hyvin myös 43,5. Common Projectsissa käytän kokoa 44.
7

Itellä on käyny joskus mielessä ruveta kokoamaan tuollaista yleistä kenkien sizing-threadia, mut en ole ikinä ryhtynyt hommaan. Ois kyllä todella jees, mut vaatis hyvin paljon duunia.
Lue lisää alueelta Pukeutuminen tai katso uusimmat viestit.