MrMan kirjoitti:vedenpitävyys on yksi suurista myyntiargumenteista. Veden helmeily takin pinnalta näyttääkin postatuissa videoissa hienolta. Jotkut kuitenkin väittävät, että takit menettävät nämä ominaisuudet aika nopeasti

Oma rotsi on ainakin pitänyt kaiken veden poissa. Sellaisissa kohdissa, joissa kangas on joutunut kovemmalle hankaukselle vesi kuitekin jää hieman kankaan pintaan, siinä missä se muualta todella "kimpoaa" täysin pois. Eli pisaroista jää nykyään pieniä läikkiä joihinkin kohtiin takkia, se ei kuitenkaan mene kankaan läpi ja ne läikät kuivuu hyvin nopeasti. Vedenpitävyyden väitetään ainakin johtuvan siitä, miten kangas on tehty, ei mistään suojasumutekalvosta pinnalla tms.

kangas likaantuu helposti ja normaali kulutus (hankaus) ohentaa materiaalia nopeasti.

Ei ole itellä likaantunut helposti/silmällä ei ainakaan nää mitään tahroja. Ollut tosin ainoastaan perus kaupunkikäytössä, joten en sitten tiedä miten muut ovat rotsejaan käyttänyt. Sellaisissa kohdissa, missä on paljon kulutusta, kangas muuttuu vaaleammaksi ja ehkä vähän kiiltävämmäksi. Mulla ei oo hirveästi vielä tätä tapahtunut, mutta esim. siinä Juhan Ten C:n kenttätakissa on jo aika selvät kulumat. En tiedä onko kangas ohentunut (itsellä kun ei niin paljon ole ainakaan vielä kulunut, että sellaista huomaisi).

Lisäksi nappeja on irtoillut, tarranauhat ei pidä ja vetskareissa on ongelmaa.

Napit on pysynyt hyvin, parkassa ei ole tarranauhoja, joten niistä en osaa sanoa. Itse vetoketju on erittäin hyvän oloinen, mutta tosiaan se alkukappale tms. takin helmassa missä on muovia, on kyllä lähes välittömästi lähtenyt kulumaan. Ei haittaa vetoketjun käyttöä, mutta se yksityiskohta ei tosiaan oo jostain syystä laadukkaimmasta päästä ainakaan omassa takissa.

Liekö sf:lle ominaista ylireagointia vai todellisia ongelmia?

Toistaiseksi tuntuu ainakin itestä, että aika perus ylireagointia, eikä vähiten sellaisten kohdalta, joilla ei edes ole omia kokemuksia. Tosin mun rotsi on vielä niin tuore ja rotaatioissa aika paljon muitakin takkeja, että omat kokemukset on vielä aika rajallisia kuitenkin. Aika näyttää.. itellä suurin syy ostamiseen ei ollut kuitenkaan siisti kangas, vaan se että Ten C:n parka on yksinkertaisesti mun mielestä hienoin fishtail parka, vaikka ei mikään repro olekkaan. Lisäksi Ten C:n liner on mulle todella iso plussa, mikä kanssa vaikutti valintaan.
Normaali US-lenkkarikoko. Jos esim Nike ja Addu menevät jossain koossa, NB menee luultavasti samassa. Näin ainakin itselläni, kun jokaisen merkin kengät ovat kokoa US11. Euro ja UK koot heittelevät hieman.
Yhdistetty kysymys ja pyyntö tuomiosta: Onko kenelläkään Carharttin takeista kokemusta? Vaikka nyt onkin kesä, niin minulla on hakusessa takki kevät/syksy-akselille arkeen. Ruskea workwear-henkinen takki on tähtäimessä, tässä ideoita:

Carhartt:

Kuva

Norse Projects:

Kuva

Enter Accessories:

Kuva

Rising Sun & Co:

Kuva

Carhartt olisi noista paras vaihtoehto budjettisyistä, tosin voisin kyllä ottaa melkeinpä minkä tahansa vaihtoehdon yllämainituista rotseista. Tuleeko muita vaihtoehtoja mieleen? Kiitos jo etukäteen.
Mun mielestä noista jokainen toimii. Rising Sun on tosi siisti, mutta imo aika erilainen kuin nuo kaksi muuta vaihtaria.

APC x Carhartt ja Carhartt WIP mallistoista löytyy myös vähän samaa kamaa:

APC x Carhartt
Kuva
Kuva

Carhartt WIP
Kuva
Kuva
Nuo alimmat Carharttit ovat vuoraamattomia, joten niillä ei kovin kylmällä enää pärjää. Kannattaa myös huomata, että mitoitus on aika slimmi.
Lue lisää alueelta Pukeutuminen tai katso uusimmat viestit.