Olen M-kokoa ja ostin ekan starkin size uppina internetsisuositusten mukaan. Ei se liian iso ollut mutta omaan makuun liian pitkä. Sittemmin olen ostanut TTS oman koon joka on hyvä. Tiukahkoja nuo oli molemmissa koossa mutta neule venyy kyllä.
Kiitti. Varmaan size-uppi itselle, koska oon S-kokoiseksi kohtuullisen pitkä (180) ja selkäkin on jalkoihin nähden suhteettoman pitkä. Joissain merkeissä M on parempi kuin S, joten varmaan itsekin näiden kahden välimaastossa.
Onko kellään kokemusta villaneuleen kutistamisesta pesemällä? Löytyy yks Norsen neule, joka on yhden koon turhan runsas. Hienopesu ja matala lämpötila? Ymmärtääkseni kutistumisen määrä on arpapeliä, olis kiva kuulla jos porukalla on kokemusta. Hieman epävarma fiilis, riskit lienee suuret.
Ei ole omaa kokemusta, mutta jonkun verran on tullut luettua aiheesta. Kutistumisen määrä on tosiaankin ihan arpapeliä, ja kannattaa huomioida, että pituuskin lyhenee sitten aika reilusti. Vaate tuppaa kutistumaan joka suuntaan vähintäänkin samassa suhteessa, ja erityisesti neuleet jostain neulosteknisestä syystä kutistuvat suurimmaksi osaksi pituussuunnassa. Pari senttiä rinnanympäryksestä pois saattaa vastata muutaman sentin lyhentymistä. Toki märkänä neulettaa saa myös venytettyä haluaaminsa suuntiin, vaihtelevalla menestyksellä.

Päädyin siis itse myymään neuleen pois. Ei vaikuttanut riskien arvoiselle.
Silitysraudalla voi supistaa ja venyttää neuleita jonkun verran, tosin ihan massiivisia muutoksia ei kannata yrittää vaan suhtautua tähän enemmän korjauksena, jos ovat esimerkiksi venyneet käytössä. Olen venyttänyt itse aavistuksen tiukkaa ja nappilistasta siksi vähän vetävää neuletakkia esim. näin. Alpalla on tähän aika hyvät ohjeet: https://alpa.fi/ohjeet/
Olen kutistanut kolme omaa neuletta uutena villaohjelmalla pesun (ei kannata rasittaa pitkällä hienopesuohjelmalla) jälkeen hetken aikaa (ehkä vartti) synteettisten kevyemmällä lämmöllä kuivausrummussa. Kutistuivat parisen senttiä kauttaaltaan ja ihan sopiviksi. Muistaakseni seurasin ensimmäisellä kerralla tilannetta välillä mittanauhan kanssa muutaman minuutin välein.

Lisäksi kutistin vahingossa yhden slipoverin, mutten muista menikö ehkä jopa tuolla rummun vielä viileämmällä ja lyhyemmällä villankuivausohjelmalla. Tämän sain ainakin lähes ennalleen höyrysilityksellä ja kevyellä venyttelyllä.
Haussa tummahko denim bd-paita oikeilla kauluksilla. Onko muita hyviä vaihtoehtoja kuin orSlow? Lisäksi paidan pitäisi mahtua kunnolla housujen sisään ja malli saisi olla kohtuu slimmi. Multa löytyy Acnen Isherwood, mutta siinähän on kohtuu minikaulukset. LG:llä oli hyvä versio, jota voi mulla myös tarjota M-koossa.
holipompeli kirjoitti:Haussa tummahko denim bd-paita oikeilla kauluksilla. Onko muita hyviä vaihtoehtoja kuin orSlow? Lisäksi paidan pitäisi mahtua kunnolla housujen sisään ja malli saisi olla kohtuu slimmi. Multa löytyy Acnen Isherwood, mutta siinähän on kohtuu minikaulukset. LG:llä oli hyvä versio, jota voi mulla myös tarjota M-koossa.


Gitman Vintage: https://gitmanvintage.com/products/dark-denim

Ei tosin näkynyt pikaisella vilkaisulla ainakaan Endillä eikä Mr Porterilla valikoimassa, en tiedä olisiko jollain muulla eurooppalaisella kaupalla valikoimassa vai menisikö jenkeistä tilaamiseksi.
Lue lisää alueelta Pukeutuminen tai katso uusimmat viestit.