Hei,

Kiinnostaisi hankkia arkikäyttöön laadukkaat semi brogue derbyt/blucherit. Pitäisi olla tummanruskeat tai punertavat. Itellä on aika isot jalat (46) ja olen huomannut, että tuo kengät etuosan katkaisu on esteettisesti hyvä ratkaisu. Mulla oli siis yhdet vastaavan malliset kengät, mutta kyseessä oli tuolloin halpa (laadultaan huono) kirpparilöytö. Nyt olisi tarkoitus löytää vastaavat, mutta laadukkaammat. Plussaa tulee, jos kenkä on suht siro. Esim. pohjan reunoksen ei tarvitse olla järeä.

Mielellään niin, että pääsisi Helsingissä kenkiä kokeilemaan tai voisi netistä tilata ja maksuttomasti palauttaa.

Tässä ideaa:

https://gentlemensfootwear.com/products ... otch-grain

Tuleeko jollain mieleen, mistä kannattaisi lähteä etsimään?

Kiitos!
alspe kirjoitti:Maalatun logon poistaminen nahkatennarista, löytyykö mitään ainetta joka ei ole niin myrkkyä että se pilaa nahkaa? Ksyleenillä lähtee liimat ja tarrat, mutta sitä en uskalla ensimmäisenä kokeilla.


Kerro lisää, mitkä lenkkarit ja millainen logo?
Onko kukaan täällä paneutunu silmälasien hankkimiseen, onks siihen järkevämpää vaihtoehtoa kuin kivijalka instru/nissen/silmäasema?

Mietin kun netissä on vaikka kuinka kaikenlaisia siistejä sankoja, ja kun en iteasiassa ole tästä asiasta aikasemmin edes googlella hakenut niin kuvittelisin että varmaan jonkunäkönen bisnes ois reseptin spekseillä tilata linssit jostain verkkotoimittajalta paremmalla hinta-laatusuhteella?

Samalla lähinnä kiinnostaa miten menee jos sangat tahtoo hankkia jostain muualta, meinaan nää Saint Laurentin sangat on laittoman siistit.

Spoiler:
Kuva


Lähinnä kun oon vaan aina käyny lasit näöntarkastuksen ja höpöhöpöalennuksen kautta jostain specsaversiltä, niin en yksinkertaisesti tiedä aiheesta mitään. Valaiskaa pliis? :)
Itse tilaillut muutamat lasit tuolta: https://www.misterspex.fi

Homma toiminut hyvin, saa tilattua useammat kehykset maksutta kotisovitukseen.

Jäänyt tuntuma että saattaa selvitä hieman kivijalkaa edullisemmin, sikäli kuin tuolta nyt sitten mieleisensä löytää.

Näkypä siellä Saint Laurentiakin olevan.
On niitä kivijalkoja muitakin kun nuo isot/tunnetut ketjut. Helsingissä muutama hioo linssit itse ja saat lasit silmillesi jopa seuraavaksi päiväksi. Eikä
ole yhtään kalliimpaa joskin enemmän valinnan varaa. Älä kuitenkaan vie mihinkään ketjuoptikolle linssitettäviksi omia kehyksiä, sillä veloittavat ihan tajuttomasti hionnoista!!!! Heidän linssihinnat pätevät vain heiltä ostettuihin kehyksiin ja näin ollen lisäkuluja laseille saattaa tulla helposti sen 150€.

Iso suositus Helsingin Katseelle! Heidän lisäksi myös Trend Optic, Malmin Optiikka ja Helsingin Optiikka ainakin työstää linssejä PK-seudulla. Trend Opticissa olen itse teettänyt linssit muualta ostettuihin kehyksiin eikä yhtään pahalla katsottu. Mikä
parasta, hinnat oli myös kohdallaan.
Itse olen tyytynyt Instrun aleihin. Saanut ne elämäni kolmet Persolit lähes samoilla vahvuuksilla kaikki todella hyvään hintaan ja viimeiset sekä edelleen pätevät Clubmasterit aurinkolaseina vahvuuksilla 89€ hintaan.

Aluksi kattelin pokia netistä ja sellaista mutta hyvin nopeasti selvisi, että jos niihin alkaa erikseen linssejä tilaamaan niin hinta nousee moninkertaiseksi verrattuna siihen mitä alennusmyynneistä saa. Ja kun aleissa on säännöllisesti ihan klassikkosankojakin niin helpommalla pääsee.

Ei ole näkö muuttunut enää vuosiin joten seuraavaksi sitten laseria?
Lenswayltä tilasin aikoinaan Tom Fordit yksiteholinsseillä noin parilla huntilla. Synsamilla tarjosivat täsmälleen samaa kehystä pakettihintaan, joka oli päälle viidensadan. Olin kyllä varsin tyytyväinen tähän ratkaisuun, eikä linssien laadussa ollut mitään moitittavaa. Myös tilausprosessi oli aika mutkaton, kunhan muistaa pyytää optikolta pupillienvälimitan (ilmaisen) näöntarkastuksen yhteydessä.

Edit. Eipä näytä olevan enää merkkikehyksiä lainkaan valikoimassa, joten se siitä suosituksesta.
Täältä tilannut ensimmäiset lasit jo 15 v sitten ja edellisen satsin pari vuotta sitten: https://www.selectspecs.com/

Linssien (ilmaiset pinnoitetut peruslinssit) laatu ollut kaikissa moitteeton kohdistuksia myöten ja nuo ensimmäisetkin lasit edelleen käytössä. Kuitenkin Britanniassa, joten tullit saa nyt maksaa päälle.
Kyllä kivijalassa asioimisesta voi maksaa sen verran ekstraa, että voi sovittaa ostamatta montaa mallia kasvoille, pikkuliikkeet hiotuttavat linssit parhaimmillaan 24h sisällä ja sangat saa heti taivutettua omaan päähän sopiviksi. Katse, Trend, Optiikkahuone ja Karhupuiston Optiikka ovat hyviä.

Silmälaseissa en suostu nettikaupan kanssa säästämään kun ne ovat niin iso osa omaa ulkoasua ja naamalla joka päivä.
Lue lisää alueelta Pukeutuminen tai katso uusimmat viestit.