Nyt minulla on 2 flanellipaitaa, toinen on ties mistä vaatehuoneelta ostettu noin 1995-1996, hieman paksummasta kankaasta tehty ja kuvio on yhä särmä, pientä nukkaa pinnassa ja kulumaa on kauluksessa. Toinen on viime vuonna dressmannista ostettu ohuempikankainen, ekassa pesussa sotkeutui kuviot ja veti semmoiset nukkapallerot että lähinnä sitä käyttää käsipyyhkeenä autotallissa.

Eli flanellipaita, semmoinen jonka kuvio ei välky silmissä ja olisi mahdollisesti jopa toimistokelpoinen ja kestäväkin saisi olla, eikä maksaisi maltaita.
Woolrich? Filson?
summer of george kirjoitti:Ostin takin eräästä FB-ryhmästä. Kun sain takin itselleni Keski-Euroopasta, totesin sen käyttökelvottomaksi. Myyjä oli siis kusettanut alkuperäisessä myynti-ilmoituksessaan.

Takki on maksettu Paypalin Goods and Services -vaihtoehdolla eli periaatteessa asemani on turvattu. Tein välittömästi reklamaation Paypalille ja postasin sinne kuvia takista ja harhaanjohtavasta myynti-ilmoituksesta.

Myyjä kirjoitti mulle Paypalin kautta, että ookoo, lähetä takki takaisin, niin saat myös rahasi takaisin.

Kuinka mä voin olla varma, etten tule huijatuksi uudestaan? Mun pitäisi laittaa seurantakoodi sinne Paypalin sisäiseen chattiin, koska mihinkään varsinaiseen maksutapahtumaan sitä ei saa. Voiko tässä käydä niin, että myyjä saa takkinsa ja myös mun rahat?

Nyt Paypalilta on alkanut tulla tällaisia meilejä: "The seller has not yet responded, so you should consider escalating this problem to a claim to ensure your case remains eligible for PayPal review."

Mä olin kuvitellut, että toi meidän viestinvaihto Paypalin sisällä tarkoittaisi myyjän vastanneen tekemääni reklamaatioon. Eli onko tässä nimenomaan kysymys siitä, että hän vain yrittää saada mua lähettämään takin takaisin ilman, että hän palauttaisi rahoja?


Niin se tulee claimin kauttakin menemään. PayPal haluaa, että lähetät tavaran takaisin ja odottaa myyjän kuittausta palautuksesta. Tosin itselläni myyjä ei koskaan kuitannut niin PP palautti rahat sitten kun aikaraja tuli täyteen.

Ja siis oli claim ja varmaan kannattaa sellaiseksi tuokin laittaa. Aspa eskaloi ne helposti suoraan claimiksi kun on yhteydessä vaikka myyjällä olisi vielä vastausaikaa jäljellä.
Kysymys pellavahousujen pesemisestä. Hommasin Berg&Bergiltä Anton-pellavahousut, ja näissä sanotaan että "dry clean only". Mutta niin sanotaan monissa asioissa mitä aika huoletta on pesukoneessa pessyt. Pellava itsessään sen pesun varmasti kestää, mutta nuo vyötärönauhat ja systeemit ehkä vähän mietityttää. Onko porukalla kokemuksia?
Lue lisää alueelta Pukeutuminen tai katso uusimmat viestit.