Kenkiä voi hankkia kehon muokkausprojektin ollessa kesken, joten keskittyisin tässä vaiheessa niihin. Eniten rahaa kannattaa laittaa arjen käyttökenkiin, kun taas mustat oxfordit ja muut vähemmän käyttöä saavat mahdollisimman edullisesti riittävällä laadulla. Niitä voi kuitenkin päivittää muun kaapin ollessa kunnossa.

Omat essentialsit ovat kapeat denimit, rennot kauluspaidat (vaalean siniset oxfordit jne.) ja crewneck neuleet.
Nahkatakkia tuossa edellä jo suositeltiin, mutta näin jälkikäteen olen itse sitä mieltä, että nahkatakki on viimeisin ostos. Ihan siitä syystä, että se voi mennä niin monella tavalla pieleen. Vasta sitten kun oma tyyli/tyylitaju on tietyissä urissa ja tietää mitä hakee ja mistä tykkää, niin voi hakea tyyliin sopivan nahkatakin. Muotimerkkien takeissa on usein muodin mukaisia vivahteita, jotka eivät välttämättä toimi enää parin vuoden päästä. Tästä syystä sellaisen ostaminen on riskialtista. Perinteiset mallit taas eivät välttämättä käy henkilön habitukseen jne.
Pepe kirjoitti:Itse lähtisin aivan aluksi rakentamaan toimivaa vaatekaappia pala palalta. Koko setin hankinta kerralla tulee helvetin kalliiksi ja tällöin menettää paljon ostamisen iloa. Pikkuhiljaa rakentamalla omat mieltymykset ja se, mikä toimii arjessa, selviävät.


Tämä. Jos minulle olisi vaateharrastuksen alussa isketty tukko rahaa käteen ja käsketty päivittää vaatekomero uuteen uskoon kerralla, niin uskallan väittää että jälki ei olisi ollut minulla järin kaunista. Ajan myötä on tullut enemmän näkemystä pukeutumiseen, ja se tapahtuu joskus mokien kautta. Ne kuuluvatkin asiaan, mutta niistä oppii. Sen takia kannattaa ottaa ihan rauhassa, ja panostaa erityisesti alussa sellaiseen (arki)vaatetukseen joka näkisi eniten käyttöä.
Tylsän kuulonen mielipide, mutta lähtisin liikkeelle kanssa 2-3:lla hyvällä nahkakenkä parilla ja jollain klassikko tennareilla. Sitten paitaosastoon peruslaadukkaita o-aukkosia neuleita tai collegepaitoja ja shaalikaulus tai pari. Toki myös rennompaa kauluspaitaa kannattaa hankkia. Housuiksi valitsisin oman mieltymyksen mukaan jotain denimiä ja istuvat chinot. Takiksi metsästäisin peacoatin talvikäyttöön, parkan ns. joka paikan höyläksi, bomberi ja/tai kenttätakki viileisiin kesäpäiviin ja välikausiksi.

Ja kyllähän miehellä HYVIN istuva irtotakki pitää olla. Tai parikin, vaikka itselläni esimerkisi harvemmin näkevät käyttöä.

Ylipäätään en kiirehtisi puku-irtotakki osaston kanssa yhtään, mikäli oma kroppa on vielä muokkauksen alla. Näihin kannattaa kuitenkin panostaa ja istuvuus on ehkä pykälän ratkaisevampaa kuin muissa vaatteissa. Ts. huonosti istuva puku/irtotakki tarkoittaa kyllä aika hyvää katastrofia yleensä. Toki muutenkin mitä tahansa ostaa niin panosta istuvuuteen. Se ei niinkään merkkaa haetko löysempää vai slimmimpää tyyliä. Siitä huolimatta istuvuus (ja sopivat värit) on se mikä homman ratkaisee, eli oletko ns hyvin pukeutunu vai et.
Suosittelisin kunnollisia ja istuvia farkkuja, perus tennareita, jotain hyvää neuletta tai svetaria. Talveks tarviit kunnon talvitakin ja talvikengät ja talviasusteet. Kannattaa ehkä lähteä liikkeelle istuvista perusvaatteista, jotka on aika lähellä sitä mitä olet tottunut pitämään. Hanki hyvin keskenään sointuvia värejä.
^^ Tuo on kyllä hyvin vinkattu setti. (Lenkkaritkin näyttävät pirun hyviltä, vaikka en mikään lenkkarimies olekaan.)
Lue lisää alueelta Pukeutuminen tai katso uusimmat viestit.