Mulla on pieni usko, että Englantilaiset kaupat ovat kikkaileet alvin suhteen jollain tavalla ja saaneet myytyä tavaraa halvemmalla. Nyt kun he joutuvat perimään EU-alueen verot (tai asiakas maksaa itse), niin tilanne voi muuttua. Voin toki olla väärässä, mutta jäädään seuraamaan miten käy. Valtaosassa minulla tallessa olleista Englantilaisista liikkeistä ei ole tapahtunut mitään hintojen suhteen. Maininta on tullut verojen maksuista muutamaan paikkaan.
Iljevitsh kirjoitti:Tuleeko Marrkt:sta käytettyä tilatessa normaali tullikäytäntö, eli ALV + tullimaksu?



Heidän mukaansa käytetyistä vaatteista ei ALVia täytyisi maksaa.

Marrkt sells pre-owned items so therefore does not have VAT tax included in the price. No matter where you are in the world; UK, USA, France - the price is the same and no tax is added or deducted.

Itse en kyllä ainakaan tullin sivuilta löytänyt käytettyjä vaatteita koskevaa ohjeistusta, ja myyhän Marrkt myös NWT- vaatteita, joissa tuo alvi kuvittelisi tulevan.
kebab kirjoitti:Itse ainakin sain maksettavaksi muutama viikko sitten sekä tullit että alvit markkt:n tilauksesta, maksu tapahtui vaan suomen tullille.


Itellä sama kokemus kun myöhästyin ennen vuodenvaihdetta tilauksen kanssa sen verran että toimitus venyi tämän vuoden puolelle. Tulkitsen et toi VAT linjaus koskee heidän omaa hinnoitteluaan.. eivät itse kanna tuota britteihin -> verkkokaupan hinnat kaikille samat.
Kyllä se alv pitää maksaa briteistä tulevista käytetyistäkin. Grailedissa muutama myyjä joilla sijainti ollut Eurooppa mutta tuote tullutkin sitten Venäjältä tai Ukrainasta ja välillä ovat menneet tulliin. Muistaakseni tullia ei ole mennyt mutta alv kyllä.

Muutenkin vähän epäilyttää yksi Grailedin venäläinen myyjä jolla on yli 1000 merkkituotetta myynnissä joista useimmat nwt kamaa ja huomattavasti alle markkinahinnan. Yhden takin taisin häneltä ostaa, tuote tuli ja oli mitä pitikin mutta jäi mietittymään mistähän rahanpesusta siinäkin on kysymys. Aina kun joku on liian halpaa itsellä kellot soivat.
kuoris kirjoitti:Kyllä se alv pitää maksaa briteistä tulevista käytetyistäkin. Grailedissa muutama myyjä joilla sijainti ollut Eurooppa mutta tuote tullutkin sitten Venäjältä tai Ukrainasta ja välillä ovat menneet tulliin. Muistaakseni tullia ei ole mennyt mutta alv kyllä.

Muutenkin vähän epäilyttää yksi Grailedin venäläinen myyjä jolla on yli 1000 merkkituotetta myynnissä joista useimmat nwt kamaa ja huomattavasti alle markkinahinnan. Yhden takin taisin häneltä ostaa, tuote tuli ja oli mitä pitikin mutta jäi mietittymään mistähän rahanpesusta siinäkin on kysymys. Aina kun joku on liian halpaa itsellä kellot soivat.


Siellä on pari venäläistä jotka trokaa valtavaa kasaa esim. Stonaria mutta ei ne kyllä halpoja ole olleet, mitä itse olen seurannut. Ja siis Europe siksi, että Grailed ei anna valita Venäjää alueeksi ja kulttuurisesti kai ovat enemmän eurooppalaisia nuo Moskovan ja Pietarin kauppiaat.

Grailedissa ylipäänsä varoitussignaali heti jos joku myy järkihintaan jotain. Se on missannut silloin memon siitä, että viime vuotinen on "RARE, SOLD OUT EVERYWHERE". Vaikka meni pitkin hampain -40% loppurysäyksessä...
Nyt kun Spectator mainitsi niin muistankin että laitoin jo yli vuosi sitten Grailedin ylläpitoon viestiä tuosta puuttuvasta Venäjästä. Eivät ole tuotakaan saaneet korjattua. Myyjät siellä valittavat kovista kuluista, oliko ne peräti 9% hinnasta.
Lue lisää alueelta Pukeutuminen tai katso uusimmat viestit.