Monenlaista juttua irtotakeista on tällä hetkellä ripoteltuna useisiin ketjuihin, joten jatkossa voisi olla ihan tarkotuksenmukaista jatkaa aiheesta hieman kootummin yhden säikeen alla. Omat preferenssit tällä saralla on samat mitkä varmasti useilla muillakin tällä foorumilla: rakenteettomilla paikkataskuisilla pärjää pitkälle, ja Italia on kova sana. Suosikkeja etenkin Tombolini ja Lubiam, Lardinista ei vielä kokemuksia. Boglioliakin löytyy, mutta matskut jää mun mielestä niissä inasen edellä mainittujen tasosta.

Alotusviestissä on mukava olla vähän kuvaakin mukana, joten esitellään tuoreinta ostosta, Brandoa. Kyseessä siis Lubiamin perheeseen kuuluva label, jonka mainostetaan keskittyvän erityisesti hyviin materiaaleihin. Tää takki herätti ainakin positiivisia fiiliksiä, materiaali on jämptiä mutta pehmyttä ja napit on erittäin nätit. On myös mukavan monipuolinen rotsi, helppo lähteä rakentamaan ton kanssa settiä sekä kasuaaliin että formaaliin suuntaan.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Jatkossa ketjussa kuvia, kokemuksia, kysymyksiä ja ihmettelyä irtotakkeihin liittyen.
Gene kirjoitti: Suosikkeja etenkin Tombolini ja Lubiam, Lardinista ei vielä kokemuksia. Boglioliakin löytyy, mutta matskut jää mun mielestä niissä inasen edellä mainittujen tasosta.


Ennen pidempiä tarinointeja, mitä sarjaa bogliolin rotseista omistat?

Itselläni ei bogliolin rotseja kaapista löydy, mutta näin mutu-tuntumalla ja Pitti-käyntienkin perusteella materiaalit ja niiden käsittelyt (erityisesti K-Jacket-linja) on (tai pitäisi olla) nimenomaan se, millä Boglioli erottuu muiden samoissa sarjoissa painivien, esim Lubiamin yläpuolelle.

edit. hyvä ja tarpeellinen ketju.
Komppaan DLA:ta. Mulla on yksi valmiiksipaskainen K-Jacket ja kyllä se on omasta mielestäni kaikilla tavoin LBM:ä edellä. Coatkin löytyy ja se sen sijaan ei mitenkään säväytä.
Postataan nyt alkuun vaan jotain kuvia, kun perjantaina tuli nopeasti aihetta blogin puolella pohdiskeltua.

Itsellä irtotakeissa vahvat kuviot kiinnostaa, vaikka toisaalta pitäis kyllä seuraavaks hankkia ihan vaan kevyestä villasta tehty, paikkataskuinen ja tummansinen perusrotsi irtotakkikäyttöön.

Ring jacket:
Kuva
Kuva

G.Abo
Kuva

Hankintalistalla ja mielessä tällä hetkellä...

Tombolini (tätä oli ainakin jossain vaiheessa Saumassa):
Kuva

Suitsupply:
Kuva
Delaney kirjoitti:^ Mä en kyllä sotkis tähän ketjuun mitään toppakamoja sun muita. Ei oo enää kyse irtotakeista...


Vähän kuten Gene aloitusviestissä viittasi, "perusirtotakeilta" puuttui vielä ketju, joten olen ylläolevasta samaa mieltä. Toppakamalle jne on jo omat langat, eli ne "sekoilut" vois jättää muihin ketjuihin.
Hemmetin hyvä ketju.

Olen itse etsimässä syntisen pehmeää samettista irtorotsia, jolla voisin larpata esim. kartanonherraa viskilasi kourassa ja tohvelit jalassa. Olisiko heittää hyviä esimerkkejä?
Itsellänikin on tullut tarve hankkia jossain vaiheessa jonkinlainen irtotakki, joten seuraan ketjua mielenkiinnolla. Suunnitelmissa on käyttää irtotakkia, ocbd-paitoja ja neulesolmiota silloin kun pitää pukeutua paremmin mutta puku on liikaa.
DLA kirjoitti:
Gene kirjoitti: Suosikkeja etenkin Tombolini ja Lubiam, Lardinista ei vielä kokemuksia. Boglioliakin löytyy, mutta matskut jää mun mielestä niissä inasen edellä mainittujen tasosta.


Ennen pidempiä tarinointeja, mitä sarjaa bogliolin rotseista omistat?

Itselläni ei bogliolin rotseja kaapista löydy, mutta näin mutu-tuntumalla ja Pitti-käyntienkin perusteella materiaalit ja niiden käsittelyt (erityisesti K-Jacket-linja) on (tai pitäisi olla) nimenomaan se, millä Boglioli erottuu muiden samoissa sarjoissa painivien, esim Lubiamin yläpuolelle.


Omistan pari coat-sarjalaista, eli aiempi jubailu ei tosiaan kovin kattavaan otantaan pohjaudu. En sinänsä niitäkään huonoiksi missään nimessä sanoisi, tulee käytettyä ja leikkaus on omalle keholle hyvä, mutta verrattuna muihin vastaaviin on kangas kärjistettynä aika elotonta koppuraa. Itellä aiemmin jostain syystä ollut harhaluulo, että erot Bogliolin eri sarjojen välillä on lähinnä leikkauksissa, joten hyvä tietää että K-Jacketit on lupaavan kuuloista tavaraa.

DLA kirjoitti:Itsellä irtotakeissa vahvat kuviot kiinnostaa, vaikka toisaalta pitäis kyllä seuraavaks hankkia ihan vaan kevyestä villasta tehty, paikkataskuinen ja tummansinen perusrotsi irtotakkikäyttöön.


Heh, mä muistaakseni just sun vinkkiä noudattaen pyrin hankkimaan kaikki "essentials"-takit sinisen sävyissä ensimmäisenä. Nyttemmin kuviolliset alkanut kiinnostaa kovasti. Ensimmäinen ja toistaseks ainut vahvasti kuvioitu irtorotsi on kuitenkin tää vastikään hankittu Tombolini:

Kuva
Gene kirjoitti:
DLA kirjoitti:Itsellä irtotakeissa vahvat kuviot kiinnostaa, vaikka toisaalta pitäis kyllä seuraavaks hankkia ihan vaan kevyestä villasta tehty, paikkataskuinen ja tummansinen perusrotsi irtotakkikäyttöön.


Heh, mä muistaakseni just sun vinkkiä noudattaen pyrin hankkimaan kaikki "essentials"-takit sinisen sävyissä ensimmäisenä. Nyttemmin kuviolliset alkanut kiinnostaa kovasti.


Niin no, suutarin lapsella ei oo kenkiä...

Mut joo, näinhän se on, että just noin kannattais tehdä. Itsellä tällä hetkellä siis haussa sellanen "paitatakki", joka vielä jostain syystä on (villaisena) jäänyt puuttumaan. Saumassa on yks Tombolini, joka voi hyvinkin olla se ratkaisu mihin sit päädyn.
Lue lisää alueelta Pukeutuminen tai katso uusimmat viestit.