Pinkomossa nut Aero Leatherin takkia hyvään ALE hintaan. Mm. Highwaymania horween nahalla ja Aeromarinea hintaan 664,30€.
Mitäs raati on mieltä? Uhka vai mahdollisuus miehelle, jolla ei ole yhtään nahkatakkia tällä hetkellä, (junnuna niitä oli useitakin) eikä koskaan ole ollut prätkämallista varsinkaan. Innostus heräsi, koska mokkanahasta pidän ja armottoman ruokavalion ja treenin tuloksena vihdoin tuon mallinen takki ei ehkä näyttäisi päällä naurettavalta. Ei siis ainakaan enää vartalon puolesta. (ennen pötsi sai näyttämään tuon malliset aivan kamalilta minun päällä)

https://stagprovisions.com/collections/ ... jacket-10y
No onhan toi ihan helvetin kova ja hinta on erinomainen. Ostakaa joku M-koot pois niin en tilaa itse.

Tosin 24 prosentin alvi jää vielä maksettavaksi, mutta siltihyvä hinta Eurooppaan.
Olikohan joku tätä lankaa lukenut tarttunut jo "koukkuun"? Oli nimittäin S- koot loppuneet illan aikana. Todennäköisesti sattumaa toki vain.
Mutta niinpä minäkin hemmetinmoisen pähkäilyn ja kuvien selaamisen jälkeen vedin liipaisimesta. M- koko sieltä on sitten lähdössä tulemaan. Hitto kun ei oikein olisi ollut rahaa... Luottokortti huutaa pian hoosiannaa.

Hieman toki arveluttaa, miten motskaritakki meikälle sopii. Olen nimittäin enemmän ollut tuolla bomber- leirissä aina. Noh, jos koko ei satu natsaamaan, tai tunnen oloni vieraaksi tuon kanssa muuten, niin enköhän minä sen tänne myyntiin tyrkkää.
Ääh... Takki saapui ja on tavallaan makea, mutta istuvuus on kyllä niin tyypillinen tämän tyyliselle takille kuin voi vain olla... Eli itselleni aivan perseestä. Hihat ja helma aivan liian pitkät. S- koossa varmaan ko. mitat olisi tietenkin paremmat, mutta sen alle ei t-paitaa kummempaa sopisi, jos edes sitäkään. Eli ostakaas joku tämä pois. On vähän liian arvokas takki seisotettavaksi henkarissa...
Sanoisin että tämä istuu parhaiten noin 185cm pitkälle ja ns. normaalivartalon omaavalle. Hoikalle tämä on väljähkö.
Tylsä homma, ettei koko/mitoitus natsannut.

Nahkarotsien fittigeimit on kyllä melkoista avaruuskirurgiaa. Hommaa ei helpota myöskään se, että tunnetuillakin merkeillä sekä mitoitukset että mitatut lukemat saattavat heitellä melkoisesti.

Itellä pudonnut paino kybän verran ja käytännössä koko nahtakkirekki menee vaihtoon. Muutamasta olen jo luopunut, muutama vielä jäljellä.
No juu. Olisihan minun toki pitänyt arvata, että tuo selän pituus 25" tuumaa ei pidä paikkaansa. Ei nimittäin ole montakaan takkia joissa ilmoitettu pituus pitäisi paikkansa. Aikanaan hankkimani vintage USA Alpha Industriesin B-15 takit ja MA-1:t ovat tähän mennessä melkeinpä ainoat joissa ilmoitetut mitat pitävät edes suunnilleen kutinsa. Se olisi vaan pitänyt uskaltaa tilata S- koko. Mutta noh, kuten totesin, se saattaisi kirrata kainaloista ja olkapäistä pahemman kerran. Harmi, sillä on tuo kyllä aivan saakelin tyly rotsi!

Joo, ei se laihtuminen pelkkää autuutta ole. Näyttää minullakin pahasti siltä, että vain ne vaatteet jotka puristivat vielä puolisen vuotta sitten, ovat ainoita joita ilkeää tällä hetkellä edes pitää. Ja osa niistäkin on jo turhan löysiä. Mutta hei, eipä vaivuta synkkyyteen, sillä tulipahan todistettua, että vihdoin ja viimein tällainen motskarityyppinen takki on siis mahdollista saada toimimaan meikänkin päällä, jos vain mitoitus osuu kohdalleen. Nimittäin, eipä tuo Schottin takki kirraa vyötäröltä eikä mahan kohdalta laisinkaan, vaan pikemminkin päinvastoin. Voisi olla slimmimpi.
Lue lisää alueelta Pukeutuminen tai katso uusimmat viestit.