Komea takki. Vielä kun olisi mokkanahkaa, niin avot! (minulla on samaa tautia kuin nimim. the graduate:lla, eli jostain syystä hieman karsastan pintanahkaa takkimateriaalina)

Mutta hyvinpä puit ajatukset sanoiksi. Tympii ihan pirusti kun vaatteet suunnitellaan lähtökohtaisesti pitkille ja hiton laihoille... Noh, nyt kun viimein itsekin on, jos nyt ei sentään laiha, mutta kutakuinkin normaalivartaloinen, niin pituutta tuskin hirveämmin enää karttuu vaan suunta on pikemminkin alaspäin. Se että useimmat vaatteet olisivat rekistä suoraan oikean mittaisia, pitäisi ottaa suunnilleen XS- kokoja ja ei toivoakaan että sellaiset muuten menisi päälle, ei vaikka laihduttaisin vielä 10 kiloa..

Mutta tuo Aero Leather on ruvennut juuri tuosta syystä kiinnostamaan kovastikin. Täällähän taitaa useammalla olla heidän kamaa ja kokemukset ovat ilmeisen ylistäviä? Sitä tässä lähinnä pohdin, että tekevätkö tilauksesta mokkanahasta myös muita malleja kuin mitä heidän omat sivunsa tarjoaa mokkaisena? Esim. itseäni alkoi kiinnostamaan tuo heidän C.H.I.P.S, eli vanha kalifornialaisten moottoripyöräpoliisien käytössä ollut takkimalli. Siitähän ei puutu enää kuin koripunoskuviolla oleva varustevyö, jossa avokotelossa selän takana käsiraudat ja sivulla Royal Blue- sinistyksellä oleva Colt Python ruusupuukahvoilla.

Mutta vakavasti, mahtaisikohan ko. malli toimia esim. mustalla mokalla?

Eli tuo malli siis kyseessä: http://www.aeroleatherclothing.com/prod ... .php?id=61
Pitkään ajattelin etten ole nahkamiehiä laisinkaan, etenkään mokkanahka, saatikka nyt ruskeamokkanahkamies.

Muutaman viikon olen kuitenkin mehustellut Valstarin Valstarinoa tumman ruskeana mokkana, jokin tässä kovin viehättää.

Spoiler:
Kuva


Toistaiseksi horjun epäilyn harjanteella, onhan tuo hinta kuitenkin mausteinen. Toisaalta saattaisi toimia sekä arkisissa että hieman ylöspuetuimmissakin kokonaisuuksissa.

Mahtaako foorumilaisilla olla kyseisestä tuotteesta omakohtaista kokemusta? Laatuvaikutelmat yms.?

Onko tämä nyt sitten kuitenkaan niin tyylikäs kuin tahdon ajatella vai tuleeko mieleen taksitolppa, setämies, tunkkaisuus, pöly ja kuoleman läheisyys?
Ei ole mielestäni setämies, muttei myös mikään täydelliben takki. Kokeilin alennusmyynnistä ja palautin, sillä mielestäni helma oli hieman liian pitkä tuontapaiseksi bomberiksi ja pystykaulus kömpelö. Mokkanahka tuntui kyllä todella pehmeältä, enkä huomannut mitään erityisiä puutteita tekotavassa.
Juuri tuo kaulus ja resorit ovat hieman epäilyttäneet, mitenhän mahtaa kuitenkaan toimia...

Mainoskuvien nuoret ja kauniit italialaiset toimittavat takin huolettoman tyylikkäästi. Itsestäni en ole täysin vakuuttunut.

Aeroista kuullut pelkkää hyvää, täytyy tsekata. Tuo em. Aero näyttää kyllä todella hyvältä!
Mulla on hyvin samanhenkinen RRL:n mokkabomber, vaaleampana vaan. Oon pitäny ylpeänä, mut aina välillä siitä tulee vähä tupakkatakki-vibat.
Kevät tekee tuloaan ja nahkatakit on taas ruvennut kiinnostelemaan. Viikonloppuna Cainella asioidessani kyselin Indian Rangereita ja niitä ollaan tilaamassa liikeesseen, mutta Aeron jonot on ilmeisesti aika pitkät koronan, brexitin ja kovan kysynnän vuoksi. Voi siis mennä touko-kesäkuun vaihteeseen.

Olen miettinyt joko mustaa Cafe Racer tai Biker-tyyppistä rotsia: Aerolla Indian Ranger ja Board Racer, Schottilla Cafe Racer ja Perfecto. Cultizmin aleja selatessa tuli vastaan tuollainen merkki, kuin Shangri-La Heritage. J. Erving näyttää myyvän heidän takkejaan myös. Ilmeisesti aika uusi brändi eli samanlaisia fiiliksiä ei herätä kuin Aero tai Schott, mutta takit tehdään ilmeisesti Italiassa käsityönä italialaisista kasvisparkituista nahoista ja Cafe Racerin 620€ hinta ei olisi ollenkaan paha. Toisaalta nahkatakki on hankinta niin pitkäksi ajaksi, että tässä ei varmaan kannattaisi tehdä kompromisseja.
Atzu kirjoitti:Toisaalta nahkatakki on hankinta niin pitkäksi ajaksi, että tässä ei varmaan kannattaisi tehdä kompromisseja.

Itsehän sen sanoit. Kannattaa vetää ihan viimeisen päälle ja kun esim. Cainella pääsee ihan sovittamaan / ottamaan mitat, niin todennäköisesti saat sopivan takin. En itse tekisi tämän luokan investointia kokeilematta, ellei sitten pysty hyvin palauttamaan.
Fossé Colline kirjoitti:
Atzu kirjoitti:Toisaalta nahkatakki on hankinta niin pitkäksi ajaksi, että tässä ei varmaan kannattaisi tehdä kompromisseja.

Itsehän sen sanoit. Kannattaa vetää ihan viimeisen päälle ja kun esim. Cainella pääsee ihan sovittamaan / ottamaan mitat, niin todennäköisesti saat sopivan takin. En itse tekisi tämän luokan investointia kokeilematta, ellei sitten pysty hyvin palauttamaan.


Jep, sehän Cainella on parasta kun liikkeeseen tilataan sarja peruskaavan takkeja eri koossa niin pääsee kokeilemaan. Hyvässä lykyssä 42 tai 44 istuu ilman modauksia ja saa heti matkaan. Jos täytyy tilata lyhyemmällä hihan pituudella niin sitten menee pitkälle kesään. Ehkä se odottelu on kuitenkin sen väärtti.
Lue lisää alueelta Pukeutuminen tai katso uusimmat viestit.