En ole vuosiin enää jaksanut seurata lenkkariskeneä sen enempää, rafflet, resellit yms. ei kiinnostele yhtään. New Balancen 991 hommasin kylläkin, mutta sain ihan normaalisti ostettua Beyondista.

Sporttisimpiin tyyleihin löytyy Ultraboostit, jotka alkavat olemaan aika biitatut, joten nyt mietinkin menenkö jatkossakin niillä vai onko tässä vuosien varrella tullut jotain varteenotettavia kilpailijoita? Äkkiseltään en ainakaan Nikeltä löytänyt mitään mielenkiintoista, ehkä Epic Reactit voisivat olla lähellä mitä hakusessa. Myös Ultraboost 4D vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta, onko näistä kenelläkään kokemusta, miten eroaa ns. normaaleista Boosteista?
Koko skene on kuollut tai sitten se vaan lentää jossain oman tutkani alla. Jordanit ja Niken koristossut kun nyt ei vaan sytytä yhtään.

Kolmet 4D:t löytyy ja kaikki on hommattu alennuksista eli olen päässyt siihen ryhmään, jonka haluamia tennareita muut ei halua ja hyvä niin. Mikä on Ultraboost 4D? 4D on mielestäni ihan eri pohja.
dp1 kirjoitti:oisko kuitenkin Ultra 4D?

Tuo Ultra Boost 21 näyttää kyllä hassulta läskillä Boost pohjallaan.

Mun mielestä kaikki boostit 1.0-4.0 lukuunottamatta näyttää erikoisilta... tai no juoksukengiltä, mikä niiden käyttötarkoituskin on. Nää 4.0 on vielä hyvännäköiset muuhunkin käyttöön.

Onneksi eivät ole lopettaneet 4.0 valmistamista. Omat triple blackit alkavat olla pohja puhki vauvan kärryttelemisestä. Tästä ei kyllä kenkä mukavammaksi voi kehittyä. Uudet UB:t ovat liian jämäkät omaan makuun. Ultra 4D en ole kokeillut.
4D on yllättävän raskas pohja kun vertailee Reacteihin, Vapormaxeihin, Ultraboosteihin jne. Vaikka sitäkin runner-malleina valmistetaan niin käsittääkseni oikeita juoksumalleja ei ole. Katukäytössä toimii ihan mainiosti kuten muutkin pohjat. Älä astu paskaan.

Tohon vois vielä lisätä, että Vapormax ei ole mainio pohja edes katukäytössä. Tulee sellainen tunne kuin kävelisi vuotavilla ilmatyynyillä eli ne on liian pehmeät ja tuntuu, että kenkä sortaa sivulle. Ne onkin ilmeisesti korvattu Air Vapormaxeilla, joissa pohjan tyynyrakenne on erilainen. Niistä ei ole kokemusta.
Viimeksi muokannut Spectator, 22 Huhti 2021, 15:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mielestäni 4D on parempi pohja.

Painan ~90kg, 4D tukee huomattavasti Boostia paremmin. Eroa ei huomaa lyhyellä käyttökerralla, mutta jalkani väsyvät Boosteissa muutaman tunnin jälkeen; 4D jalassa kävelee vaikka koko päivän. 4D myös näyttää paremmalta.

Boostit ovat hieman kimmoisammat; 4D on hieman raskaampi, kenkämäisempi.

Olen omistanut useat UB:t, plus pari muutakin Boost-pohjaista, mutta ostettuani ensimmäiset 4D:t tiesin, etten palaa Boosteihin.
ihan siis aidosti oikeesti: juokseeko joku muka noilla Ultra Boosteilla? Jotenkin olen käsittänyt että eihän ne juoksukengät ole ollenkaan. Ei sillä että juokseehan sitä vaikka martenseilla jos pakottava tarve on:)

Testasin Addulla tuota 4D pohjallista kenkää ja mielestäni ne sitten taas tuntui todella jämäkiltä, jopa kovilta, pohjistaan, varsinkin jos niillä juosta meinaisi.

Silloin kun itse vielä jaksoin juoskennella niin käytössäni oli Adizero malliston (Takumi Sen, Adios) - popot. Todella kevyet ja rullaavat. Nykyiset lenkkarit on Addun Energy Boostit jotka jalkaan laittaessa herättää hyvinkin ristiriitaisia fiiliksiä. Vaatinee hiukan sisäänajoa tai sitten koko taikka lesti on vain väärä.
Viimeksi muokannut dp1, 22 Huhti 2021, 15:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Täytyypä tilata noi 4d:t testiin kun näin paljon kehutaan. Aika tyyriit kengät vaan kävelylenkkikäyttöön. Tosin on noi boostitkin.
dp1 kirjoitti:ihan siis aidosti oikeesti: juokseeko joku muka noilla Ultra Boosteilla? Jotenkin olen käsittänyt että eihän ne juoksukengät ole ollenkaan. Ei sillä että juokseehan sitä vaikka martenseilla jos pakottava tarve on:)


Tätä samaa oon muualtakin kuullut mutta kyllä Ultra Boosteilla tehdään ihan oikeita juoksukenkiä ja omat on parhaat omistamani juoksukengät. En ymmärrä mikä tuossa hämmentää. Avovaimo just tilas itelleenkin kun juoksuvalmennuksessa suositeltiin ja tykästyi testattuaan.

Kuva
Mulla on viidet Ultraboostit ja oikeastaan en enää muita kenkiä tule edes käyttäneeksi. Tällaiselle 100-kiloiselle molempien polvien kierukat tuhonneelle senioricrosfittaajalle nuo käyvät erinomaisesti juoksukengiksi koska vaimentavat iskut hyvin. Juoksen siis niillä (tai muutenkaan) enintään sellaisia kympin lenkkejä. Hieman saisi olla sivuttaistukea enemmän, mutta muutoin ovat erinomaiset. Tosin eipä aiemmissa juoksukengissä, Niken Vomeroissakaan vikoja ollut. Tuollaiset Ultra4d:t hieman kiinnostelee tosin.

SVD:lla on aina ollut omaa kokoa Boostia tarjouksessa ainakin jossain värissä.
Viimeksi muokannut Qristian, 22 Huhti 2021, 16:57. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Lue lisää alueelta Pukeutuminen tai katso uusimmat viestit.