Spectator kirjoitti:
dp1 kirjoitti:ihan siis aidosti oikeesti: juokseeko joku muka noilla Ultra Boosteilla? Jotenkin olen käsittänyt että eihän ne juoksukengät ole ollenkaan. Ei sillä että juokseehan sitä vaikka martenseilla jos pakottava tarve on:)


Tätä samaa oon muualtakin kuullut mutta kyllä Ultra Boosteilla tehdään ihan oikeita juoksukenkiä ja omat on parhaat omistamani juoksukengät. En ymmärrä mikä tuossa hämmentää. Avovaimo just tilas itelleenkin kun juoksuvalmennuksessa suositeltiin ja tykästyi testattuaan.

Kuva


Omat viimeaikoijen vähäiset lenkkeilyt 3-sarjan Ultraboosteilla sanovat, että ei noita ainakin minun lenkille ole tehty. Pohjasta näkee jo ulkoisesti, että ne on tarkoitettu kävelyyn koska vaimennus on paksuin kantapäässä ja sehän ei osu maahan ollenkaan silloin kun juostaan. Ainakin itselläni, kenkä on liian soft keulan pohjasta ja lisäksi jalka pääsee tökkimään edes takaisin koska pääty on verkkoa.
Itse koen sivuttaistuen puutteen suurimmaksi ongelmaksi Ultraboosteilla juoksemisessa, muuten voisi ehkä toimiakin. Tuo tuen tarve on taas tosi henkilökohtainen juttu asiassa kuin asiassa.
Mihin tuolla sivuttaistuella muuten viitataan? Tarkoittaako se, että ilman sitä pohja sortaa sivulle? Ilmeisesti oma askel on jotenkin riittävän suora ja riittää, että on kantakuppi tai ylläolevan kuvan mukaiset sivuvahvikkeet. Yhden talven kyllä juoksin Addun katukäyttöön tarkoitetuilla kengillä kun oli vielä etsinnässä kunnon talvijuoksukengät. Ei nekään ongelma ollut muuten kuin vaimennuksen puutteen osalta.
En tiedä mihin sillä muut viittaa. Mutta omat kokemukset Ultraboosteista on sellaiset, että kaikki sujuu hyvin, kunhan pinta on tasainen ja suoraan suunta eteenpäin TAI vauhti maltillinen (kuten kävellessä). Itse tykkään enemmän jämäkästä istuvuudesta, vaikka muuten kengät saavat olla melko kevyet ja lievästi vaimennetut. Tähän mennessä eniten kilsoja on tullut New Balancen kisakengillä (esimn. 1500-sarja). Kaupungilla pyörimiseen Ultraboostit on kuitenkin yhdet parhaista.
Auttakee! Linkatkaa millasilla lenkkareilla lenkkeilette? Tai jos keksitte suositella jotain joka yhtään osuis näihin spekseihin. Ei tunnu millään löytyvän sopivia. New Balancen 890v3 aiemmin, neutraali kohtuullisen jäykkä ja vaimennettu, pehmeimmistä foam-systeemeistä en lähtökohtaisesti piittaa. Vähän kaikenlaisessa maastossa sellasia perus kympin lenkkejä säännöllisesti. Ilmeisesti joku juoksija-foorumikin on mutta ei sielläkään näköjään oo kauheeta trafiikkia. Mutta jos ei oo asiantuntija niin auttaa kun linkkaatte millä itte lenkkeilette, jos on ollu hyvät ja edelleen sais jostain!
Kuva
Itse en osaa antaa vinkkejä - omat juoksut on jo pitkään kaikki menneet adduilla, myös ultra boosteilla - mutta visiitti Tempo Running storeen, niin saa varmasti hyvät vinkit ja löytynee myös sopivat tossut.
Oon kans lenkkeillyt nimbuksilla viimeiset kymmenen vuotta. Hyvin sopii rentoon läpsyttelyyn. Nyt kun tulee myös juostua niin on kiva olla myös toiset kengät
Lue lisää alueelta Pukeutuminen tai katso uusimmat viestit.