Moneen kertaa tämä asia, mutta kerrataan.
Onko Addun stan/Gazelle/Campus -mallit TTS? Eli otanko tarkalleen 41,5 keskileveään jalkaan UK7,5 vai UK8?
Ei noi vissiin ainakaan kokoaan suurempia ole?
Kaikki vähän erilaisia fitiltään. Gazellen lesti on kapein noista ja korkein jalkaholvi, Stan Smith ehkäpä tilavin ja flätein. Campusta ei itsellä ole joten en sen tarkemmin tiedä. Näyttää ainakin ulkoisesti sen malliselta että menisi johonkin tuohon väliin.

Stanissa mulla on puolikas US pienempi kuin muissa addun klassikoissa, tosin nuo on saksaversiot joten voi johtua siitä.

alspe kirjoitti:Moneen kertaa tämä asia, mutta kerrataan.
Onko Addun stan/Gazelle/Campus -mallit TTS? Eli otanko tarkalleen 41,5 keskileveään jalkaan UK7,5 vai UK8?
Ei noi vissiin ainakaan kokoaan suurempia ole?
Mul on Smithit puol kokoa pienempinä kuin Campukset. Smithit menis varmaan samassakin koossa mut Campukset ei pienempinä.
Smithit US11,5 ja Campukset US12. Stanit tosiaan sangen tilavat, jos ei pituudeltaan.
Mul ei menny 42 staneissa ja käytän 41 commoneissa ja 42 new balanceissa. Taisi olla alspen kanssa sama koko red wingeissä.

Suosittelen testaamaan jossain paikallisessa athlete's footissa. Addun koot on outoja tai sit mun jalka on oudompi.
Gazelle -> Campus -> Stan Smith eli kapeimmasta leveimpään lestiin. Gazelleissa tökkii jo puolta kokoa pienempi, Campuseissa menee ok et voi käyttää ja Stänäreistä voi ottaa helposti puolta kokoa pienemmän ainakin omalla kohdalla (kokemukset tosin Stan Smithien hommaamisesta rontti 10 vuoden takaa). Adduissa ensisijaisesti hommaan oman kokoni eli UK9 mut osassa malleista voi kikkailla puolta kokoa pienemmän helposti. Malleja tietty on tuhottomasti mut oman kokonsa nappaaminen ei yleensä mee vikaan jos Addusta kokemusta löytyy ja on löytänyt ns oman koon. Myös New Balancet ja Karhut menny vuosikausia UK9:nä, Reebokin pubikengästä sitten 8½ on passeli. Muista lenkkareista ei ole kokemusta.
Helpointa on ottaa sama US-koko kaikissa. Mulla ainakin on adduissa aina sama. Lestit vain tuntuvat vähän erilaisilta. Stan, Gazelle, Campus, Superstar ja Yeezy Powerphase kaikki US11 mulla. Sama koko New Balancessa ja Nikessa.
Nyt noita MIG Smithejä kerran jalassa potäneenä sanoisin että pituudet puolesta ei kannata ottaa pienempiä. Mulla nämä on nut puoli numeroa pienemmän kuin muut addut ja kaipaisin kyllä lisää tilaa. Jos jotakuta raret mustat deerskin smithit koossa us8.5 kiinnostaa niin voi laittaa tarjousta pm. Boksia ei valitettavasti ole.
Lue lisää alueelta Pukeutuminen tai katso uusimmat viestit.