Se on jännä miten ainakin itellä nimenomaan noissa minimalistisissa valkoisissa nahkasneakereissa joissa tarjontaa riittää ja päällisin puolin liikutaan hyvin samanlaisissa malleissa, CP:n Achilles on kuitenki se ainut joka oikeesti kolahtaa.

Muissa väreissä ja matskuissa muilta merkeiltä tuntuu löytyvän hyviä contendereita ja esimerkiks Tournament ja Bball ei commonilta säväytä oikeen ollenkaan.

tl;dr

Jos haluut valkoiset, osta CP:t
eakin kirjoitti:CP:t vaikuttas nettijuttujen perusteella hieman riskihankinnalta tällaiselle lättäjalalle kapean lestinsä ansiosta. Lisäksi oikea koko todennäköisesti on juuri 42 ja 43 välissä.

Mikäs tosta Epauletista tekee commoneita huonomman vaihtoehdon?

Jos vaikutat Helsingissä, niin Commoneita saa Beamista ja Beamhillista. Jää kokojen kanssa arpomisen voi välttää tällä tavoin, eikä CP:n lesti nyt niin kapea ole.
kvarkki kirjoitti:Mulla kävi nuo H&M:n versiot kääntymässä toissa kesänä kun olin vielä budjetilla liikenteessä. Lähetin takaisin. Olivat luonnossa kauheat sämpylät ja "nahka" oli, yllätys yllätys, halvinta mahdollista corrected grainia. Saattavat toki kestää saumoista ja pohjasta useammankin kesän mutta eivät ne varmasti mitenkään kauniisti ikäänny.

Oliko noilla jo tuolloin "parempaa mallistoa"? Kesällä 2015?
Aina aika-ajoin noin sivuja tiirailin, sit vasta PQ-mallisto kun tuli niin parit poistot tein.
Enpä ole Helsingissä käymässä vähään aikaan ja muualla Suomessa ei taida paljon CP:tä hyllyssä olla kokeiltavaksi. Varmaan tuonne DSM:ään onnistuu palautukset kyllä tarvittaessa.

Olen tässä vertaillut ja arvosteluja lukenut noista Epauletin kengistä, en ainakaan tällä hetkellä pysty itselleni perustelemaan miksi kannattaisi tuplat maksaa CP:n kengistä? Lähinnä taitaa tuo kärjen muotoilu näissä poiketa eli Epauletilla tuollainen enemmän klassisen Stan Smithin tyylinen. Muuten kuvista päätellen hyvin lähellä toisiaan ja laatu pitäisi joidenkin käyttöarvioiden mukaan olla vähintään sama kuin CP. CP taas on ainakin varma groupthink approved valinta.
eakin kirjoitti:CP:t vaikuttas nettijuttujen perusteella hieman riskihankinnalta tällaiselle lättäjalalle kapean lestinsä ansiosta. Lisäksi oikea koko todennäköisesti on juuri 42 ja 43 välissä.

Mikäs tosta Epauletista tekee commoneita huonomman vaihtoehdon?
Mainitaan sekin että oman kokemuksen mukaan CP:t venyi leveydeltään viikon parin käytön jälkeen oikean kokoiseksi. Oma jalka on EU43 ja otin Achillesin koossa 42. Alkutuntuma meni pituuden osalta aivan nappiin mutta leveys oli siinä ja siinä epämukavuuden rajoilla. Päättelin kuitenkin että nahkatennareina ne venyy aavistuksen jalan koon mukaan. Nyt istuu jalkaan täydellisesti, onneksi koska Achillesit koossa 43 olis taas omaan jalkaan liian "pitkät".
Kannattaa muistaa myös No. 288:n ja C.QP:n olemassaolo. Komppaan muita siinä, että jos haluat Commonit, osta Commonit. Kompromissit vituttaa pidemmän päälle ja päädyt kuitenkin ostamaan Commonit jossain vaiheessa.
Haluan hyvännäköiset ja mahdollisimman pitkäikäiset valkoiset nahkatennarit. Ei ole mitään pakkomiellettä syntynyt omistaa Commoneita. Lähinnä foorumia luettaessa tullut sellainen kuva että se on ainoa oikea vaihtoehto. Jos ei kukaan järkeviä vastalauseita noille Epauleteille keksi niin varmaan laitan illalla tilaukseen.
Valkoisista nahkatennareista olin jo CP:t ostamassa, mutta kävin niitä Beamhillissä sovittamassa ja pakko sanoa etteivät jostain syystä ihan täysillä kolahtaneet, joten jätin asian hautumaan.
Nyt melkein Butterot alkaneet kiinnostamaan enemmän. Mitenkäs käyttömukavuus ja kestävyys Buttero vs CP? Ilmeisesti myös sama koko voisi toimia molemmissa? Täytyy kyllä jossain vaiheessa päästä sovittamaan Butteroa ja testaamaan fiiliksiä livenä.
Butterot ovat ainakin mulla vaatineet enemmän sisäänajoa. Nahka on selkeästi paksumpaa ja aluksi usein melko kovaa. Uskoisin, että Butterot kestävät kolhuja enemmän ja ainakin niitä uskaltaa käyttää huonommilla keleillä. Mulla on molemmat (Buttero ja CP) samaa kokoa (42). Tosin Butterot ovat pidemmät arviolta 0,5 numeroa, joten kaikilla ei sama koko toimi.
Lue lisää alueelta Pukeutuminen tai katso uusimmat viestit.