Hypersauna kirjoitti:Ehdottakaas jotkut hyvät loaferit, ns varma valinta. Kattelin Morjaksen mallia, mutta juuri näyttäisi olevan oma koko loppu. Tumman ruskea mokkainen penny loafer haussa.


Ruskeita mokkaisia loafereita on tarjolla varsin usealla tekijällä, mutta itse katselisin joko C&J:n tai Carmina suuntaan.

1) Crockett&Jones - Harvard / Sydney
2) Carmina - Arta / Simpson

Sitten on halvemman kategorian vaihtoehtoja mm.
- Berwick
- Meermin
- Scarosso

Caine Clothiersin kautta jos käy kiertämässä, niin pääsee noista ainakin C&J:n, Carminan ja Berwickin katsastamaan sekä tietty myös muut sieltä hyllystä löytyvät vaihtoehdot.
Minä hankin Aldenin loaferit sen flex-sole -pohjan vuoksi. Se on mukavuudeltaan ihan ylivoimainen tuollaisessa kevyessä kesäkengässä.
puffe kirjoitti:Cainen valikoimasta suosittelen Carlos Santosin pennyjä, loistava lesti ainakin meikäläiselle.


+1. Itse ostin viime kesänä myös nuo Carlos Santosin pennyt Cainelta mokkanahkaisena. Mokkanahka huippulaatuista hintaisikseen ja myös omaan jalkaan fitti hyvä, kantapää pysyy hyvin paikoillaan. Esim. Loaken loafereissa oli itsellä aikaisemmin sitä ongelmaa, että kantapää lipsui koko ajan ja veti kantapäät rakoille hangatessa.
Hypersauna kirjoitti:Kiitos kommenteista. Pitää käydä tuolla Cainella siis. Ei ehkä istu topicciin mutta mitä mieltä olette mokkanahka vs. pintanahka loafereissa?


Molemmat on hienoja, mutta istuu toki vähän erilaisiin tyyleihin. Mokkaiset on aika rennot ja itse pidän enemmän mokkanahasta loafereissa, varsinkin tasseleissa.

Pintanahkaiset ehkä menee paremmin formaaleissa seteissä. Esimerkiksi Morjasilla oli hieno grain-nahkainen penny loafer.
Lue lisää alueelta Pukeutuminen tai katso uusimmat viestit.