Alder kirjoitti:Kellään ideoita mistä löytäisi vakosamettihousut korkealla vyötäröllä beigen/vaalean ruskean/oliivin värissä? Suht straight fitti hakusessa noin 18-19cm lahkeensuulla ja jotka ei olisi liian lyhyet 186cm rungolle. Ongelma on ettei mahda löytyä välimaastoa liian slimmien ja pappa baggy fit -tyylisten housujen välillä.. Melko hyvä referenssi voisi olla OrSlown 107/105 -mallit
Myös samoilla spekseillä hakusessa rouheat (kasuaalit) villakangashousut harmaan sävyssä. Help?
https://beneventostore.com/products/bar ... duroy-corn (muitakin värejä oli)
Laitoin tonne linkkivinkkilankaan just arvostelun Beneventosta. Lyhyesti: suosittelen. Tuo istuvuus on klassinen, ei säkkimäinen. Mulla on ainakin joissain housuissa n. 4cm isompi reidenympärys samalla vyötäröllä, joten huomattavasti leveämpääkin leikkausta löytyy maailmasta.
Saahan tuolta flanellia kanssa, tosin lienee aivan liian formaali speksiin nähden. Myös em. arvostelussa arvostellulla Scavinilla on flätti flanelli:
https://www.scavini.fr/produit/s2-coupe ... gris-moyen. Tuo voisi olla aika lähellä totuutta. Ja itse asiassa, mulla on ollutkin jokusen vuoden Suittarin Soho-malliset flanellit. Ne ovat kohtuu slimmit istuvuudeltaan. Varsinkin jos hankkii tuollaista kunnon beateriä, niin suht. edullinen hintakin on kiva lisä.
Mitä tuohon istuvuusasiaan vielä tulee, niin Beneventosta saat niin pirusti housua tuolla rahalla, että vaikka käyttäisit sen nelisenkymppiä kavennukseen (ainakin Savimaalla maksaa tuon, ja asiantuntemus ja työn laatu on priimaa), niin silti pääset varsin edullisesti tuosta. Mittatilauksena toki voi onnistua, mutta ainakin Cainella kun kyselin housuja (en sammareita), niin jäin siihen käsitykseen, että parin vakiomallin ulkopuolella hinta lähes tuplaantuu hetkessä. Jos lahkeen kavennuksella tuo maksaa n. 220€, niin en usko, että tuon alle pääset missään. Harvoin edes ylipäätään (oletan, että Dressmann on poissa laskuista), saati sitten laatu huomioiden.
Yleisenä huomiona: rekkihousuja ostaessa on hyvä ylipäätään lähteä siitä liikkeelle, että varaa muutaman kympin muutostöihin. Jos hankkii laadukkaita vaatteita tosi tarkoituksella pitkään suhteeseen, niin se on usein tuosta muutamasta kympistä kiinni, onko ikiajoiksi tyytyväinen siihen vai onko se aina vähän ärsyttävä, kun istuvuus ei ole ihan sitä, mitä haluaisi.
Sivuhuomiona Berg & Bergistä: tilasin sieltä kesällä parin puuvillahousuja, ja niistä tuli aivan kammottavat pesussa. Pesuohje oli 30 astetta, ja pesin 20 asteen puuvillaohjelmassa alemmilla linkouskierroksilla (oisko ollut ehkä joku 600). Pituudesta lähti joku 10cm ja väri kulahti täysin. Värjäsin housut ja kävin teettämässä lahkeen viimeistelyn uusiksi (olin onneksi ottanut 5cm upseilla sen, niin oli vielä kangasta homman pelastamiseksi), ja niistä sai jokseenkin käyttökelpoiset, mutta lopputulos ei tietenkään ollut sitä, mitä 300 euron housuilta odottaisi. Sain silti onneksi rahat takaisin (täysin mukisematta, mistä ilman muuta pisteet), mutta toki pariin lyhennykseen ja värjäykseenkin sai useamman kympin uppoamaan. En usko, että itse ostan tuolta enää, mutta luullakseni kuitenkin kokemus oli vain äärimmäisen huonoa tuuria, joten en kehota ketään olemaan ostamatta tuolta.