Itse edelläkävijänä olen käyttänyt esim. neule + toppaliivi + peacoat -komboa menestyksekkäästi.

Uniqlon ultra downit tähän tarkoitukseen hyviä.
juha kirjoitti:Uniqlon ultra downit tähän tarkoitukseen hyviä.


Sama täällä. Oon käyttäny esimerkiksi parkan alla niin rotsi meni pienellä pakkasella oikein hyvin.
Käytin kanssa viime talven ultra downia. Tosin mun mielestä takin alle hihallinen versio, että pysyy lämpimänä ja näyttää suhteessa yhtä paksulta kaikkialla. Ihan hyvin pärjäsi tavalla, eli paita, toppakerros ja takki yhdistelmällä.

Ens talveksi ajattelin heittää tuon liivin pois ja siirtyä paita, villapaita, villatakki -linjalle. Ihan käytännöllisiä noi liivitki on ja varmaan edelleen toisinaan hyvä käyttää pakkaselta suojana, mutta jostain syystä houkuttelee enemmän kokeilla vähän paksumpia luonnonmateriaaleja takin alla. Varsinkin nyt, kun tilanne villatakkien osalta alkaa olemaan halutulla tasolla. Pitää vaan löytää vielä ainakin muutama helvetin hieno neule tuota muutaman kympin liiviä korvaamaan. Mutta se on jees, että voi ostaa "tarpeeseen".
^ Joo ultra light down jacket on oikea nimi tuolle Uniqlon toppatakille. Myös H&M oli myynnissä vastaavia. Joku premium toppaliivi höyhenillä noin 50-60 euron hintaan. Toi premium ainoastaan siitä syystä, että siellä sisällä oli oikeita höyheniä.

Näkyy olevan liiviä suitsupplyn fall/winter valikoimassa 150 euron hintaan. Kuvissa tyylikkäästi solmion kanssa.
Mulla on Uniqlolta ihan toi takkiversio. Ostin keväällä, kun oli New Yorkissa niin perhanan kylmä, ettei pelkällä kevättakilla tarennut olemaan. Kaulaliinankin kotiin jättäneenä olin ihan iloinen myös korkeasta kauluksesta, vaikka kyllähän toi liiviversio varmaan monikäyttöisempi on.

Kuva
Lue lisää alueelta Pukeutuminen tai katso uusimmat viestit.