Avataan ketju myös lonkkareille - täytyyhän sellainen nyt kai olla. Oma kiinnostus näitä, vähän kuin plain toe bluchereitakin kohtaan, oli pitkään aika nollassa. Sittemmin tullut "altistuttua" hyvälle matskulle monista kenkätyypeistä, ja lonksu-kiinnostus alkoi kasvaa. Maksimi saavutettiin, kun aloin perehtyä tarkemmin Aldeniin ja sen tarjontaan. Kuvien perusteella myös vintage-Florsheimit ovat upeita kenkiä, mutta itteäni ne eivät likikään samalla tavalla säväytä kuin Aldenit Barrie-lestillä.

Keskustelua ja kuvia long wing bluchereista. Ovatko kaikki muut kuin tykkiveneet jo lähtökohtaisesti epäonnistuneita long wingejä? Valmistetaanko upeimmat long wingit uudella vai vanhalla mantereella? Mua ainakin kiinnostaa aina nähdä fotoja myös patinoituneista kengistä!

Kuvia omasta parista:

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Toi light antique -edgetrim tuo mun mielestä hienosti esiin cigar shell cordovanin syvyyden (ainakin luonnossa, ei näköjään mun tuhnuissa kuvissa). Yleisilme medium antiquella ois ollut liian tumma mun makuuni.
^ niin nättiä, niin nättiä.. Laitoit riman sen verran korkeelle, et kehtaako tässä enää mitään muita enää laittaa :D Light antique edge trim sopii noihin kyllä kuin nyrkki perseeseen.

Lonkkareista oon pitänyt heti kun ensimmäisen kerran niistä kuvia näin, mutta meni silti monta vuotta ennen kuin ostin ensimmäiset (ja sitten niitä tulikin ostettua melkein kerralla kolme paria). PTB:sta puolestaan on tullut vasta vuosien itsensä sivistämisen jälkeen yhdet suurimmista lemppareista.

Alden on mulle se numero yksi lonkkareissa ja PTB:ssa, mutta vintage florsheimeista on omaan koipeen parempi lesti C -leveydellä ja florsheimeissä on myös joitain tyylillisiä juttuja, jotka kyllä puhuttelee mua. Esim. todella jykevä nahkapohja ja siiven "kärjen" ulottuminen hyvin pitkälle. Diggailen myös brittilonkkareista AS:n ja Tricker's:n tekeleitä, mutta ne on tyylillisesti kyllä aika erilaisia jenkkeihin verrattuna. Molemmille on kuitenkin paikkansa. Suhtaudun vähän varauksella sellaisiin hyvin siroihin lonkkareihin ja meerminin lonkkareihin.

kaikkia varmaan nähnyt jo nää.. mutta laitan silti kuvia vintage florsheim imperialeista + kimppa trickerseist:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Aika huikee patteri. Vintage-Florsheimit täytyy epäilemättä jossain vaiheessa löytää fiilisteltäväksi ihan en personne. Hinta-laatu-estetiikka parhaimmillaan ilmeisesti enemmän kuin kohdillaan.

Totta myös, että onhan noi Trickersit sekä AS:t aika eri eläimiä esmes Aldeniin verrattuna. Brittitavarasta etenkin Stepney hellii silmiä ja ois mieluisa lisäys omaan orkesteriin. Vakaa aikomus tosin rauhottaa kenkäostot ton jälkeen pikkaseks aikaa. Kenkiin investoimisen koen melko kiitolliseksi touhuksi, koska noistakin saan nauttia vielä pitkään. Perkele vaan ko lepakot lentää lompakosta jos tavaks näiden hamstraamisen ottais.
Nuo oranssit trickersit on kyllä todella päälliköt.

Ja parit kuvat kaivettuna noista omista Stepneysta.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Hieno ketju.

Ensimmäiset lonkkarini olivat vanhat hevonperse-Florsheimit.

Kuva

Se, mitä noille kengille, oli täysin hevonperseestä. Toinen kenkä nimittäin hajosi käsiin ehkä kymmenen käyttökerran jälkeen, koska nahka oli vuosikymmenten saatossa kuivunut. Ei auttanut minkään sortin taikatemput siihen tautiin. Tämä kannattaa pitää mielessä, kun noita käytettyjä shell-Florsheimeja ostaa.

Tällä hetkellä ainoat lonkkarini ovat nämä punaruskeat Alden x J.Crew't. Ainakin color 8 -lonkkarit pitäisi vielä saada. Ne ovat pahan luokan päähänpinttymä mulle.

Kuva

Näiden lisäksi käsieni kautta on liikkunut eteenpäin monta paria lonkkareita, jotka eivät sopineet jalkoihini.
Komeita kenkiä kaikilla. Jottei menisi liialliseksi hienosteluksi, niin tästä vähän halvempaa ja rujompaa:

Kuva

Siitä huolimatta ehkä lempilonkkarini.
Lue lisää alueelta Pukeutuminen tai katso uusimmat viestit.