Untuvabomberi, uhka vai mahdollisuus? Lähinnä käytännöllisyyden kannalta mietin. Paleltuuko aina perse ja munat tai sitten takki on liian kuuma keliin ja alkaako avoin resorikaulus ottamaan päähän periaatteessa muuten aika lämpimässä takissa? Olis ainakin kaulaliinoille taas käyttöä...
Mun kokemus on että jopa kauluspaidan päällä untsikka on ihan liikaa pääkaupunkiseudulla ellei joudu odotteleen bussia jossain tyyliin 20minsaa. Aina oon ihan hiessä joutunut ottaan untsikan (ja paksumman kansitakin) pois metrossa/bussissa jos vähänkään oon joutunu käppäileen. Paleleminen on aina ärsyttänyt suunnattomasti mutta ei näköjään yhtä paljon kuin hiki päässä työpaikalle saapuminen. :D
-10 niin alkaa untuvatakki olemaan mulle kyllä tervetullut. Tosin yleensä alla pelkkä t-paita. Lähinnä tuota kelailin, että onko tuo vaan vaikea yhdistelmä. Mulla on myös yksi untuvaliivi ja sekin on vähän sellainen, että minkä päälle sen nyt laittaakaan niin hiki tulee mutta käsivarret palelee ;)
Untuvatakki ja villapaidat tulee heti käyttöön kun lämpötila laskee alle 10 asteen. Meitä on niin moneksi. Tästä aasinsiltana, mistä tyylikäs pelkistetty musta untuvaliivi? Kangas saisi olla matta, joten uniqlon versio menee ohi liiallisen kiillon vuoksi.
Tarkennan vielä, että untuvaliivi takin alla toimii, esim tuollainen pakkautuva malli. Neuleen tms päälle sopiva turkishupullinen Cabourn on haastavampi lämpöhallinnan kannalta itselleni.
^ kyllä. Kävi hiljattain Aspesin vernes kokeilussa alepoistona. Olisi ollu erittäin jees patagucci tyylisenä, mutta osoittautui pieneksi. Thermore liiveistä tykkään myös kerrospukeutumisessa.

Paksulle liiville en saisi käyttöä. Takki on kätevämpi ratkaisu.
Vastauksena itselle, Arcteryxin Cerium SL tai LT vaikuttaa passelilta, pitää katsella löytyiskö vielä muita vaihtoehtoja. Aika kova hintahan toi on liivistä jos vertaa Uniqlon malliin, mutta tässä hommassa kaikkiahan on suhteellista.
Lue lisää alueelta Pukeutuminen tai katso uusimmat viestit.