Aloitan ketjun johon voisi kirjoitella vaatekappaleista mitkä on hankalia saada toimimaan tai jos olette jonkin vaikean vaatteen käyttöongelman ratkaiseet niin vinkkejä muille.

Aloitan navylla OCBD-paidalla. Mihin sitä järkevästi käyttää? Beiget chinot ehkä, mutta entäs neule ja takki? Lähes järjestään näyttää huonolta / tunkkaiselta jos navyn paidan päällä vaaleampi neule tai takki. Yleensä takit ovat tummia (ainakin minulla) joten tummansininen paita olla on aika raskassoutuinen kokonaisuus.
Mulla taas navy ocbd on eniten käytettyjä vaatteita. Just tummansinisten raakafarkkujen kans menee hyvin. Tekstuuri on kuitenkin niin erilainen. En käytä pikkutakkeja tai neuleita, mut ulkotakki on joko tummanvihree tai ruskee (tan). Kengät ja vyö ruskeaa. Tykkään kovasti sinisen eri sävyistä kasuaaleissa paidoissa.

Sanoisin kaikenlaisia liivejä vaikeiksi. Ihan jostain toppaliiveistä lähtien. Siinä mielessä vaikeita, että ainakin omien kokemuksien perusteella vaikea löytää sellaisille käyttöä. Myös noi erittäin siistit liivit, kuten uroksen myymä EG:n c-1(?) olis allekirjoittaneelle haasteellisia. Vaatii aika paljon, ettei näytä autistilarppaajalta.
Esim Stevie-larppiin:
Kuva

Navy OCBD on just ässä. Beiget tai ruskeat chinot (miksei navytkin), farkut ja hyvä all-blue -meininki.

Mustat tai siniset pikkutakit ei ehkä toimi, mutta ruskeat ja sinapit aivan kympillä. Neuleissa myös ruskeat. Harmaa collari ja nacy OCBD - toimii taas.

Menee melkeen kaikessa.
Oliivinvihreiden fatigueiden tai esim. Manastashin baker pantsien kans luulis kans menevän erittäin hyvin. Vähän riippuen OCBD:stä, sen voi myös piilottaa harmaan collarin alle.

Kuva
Harmaa college on kyllä hyvä poikkeus! Mulla on pari harmaata neuletta, toinen jopa perus-collarin värinen ja siltikään navy OCBD ei oikein toimi. Mutta college jotenkin on tässä eri asia, en edes tiedä miksi mutta on vaan.

IVY-/larppauslookki on aika marginaalijuttu tavalliselle kaduntallaajalle. Toimii joo sinapin väisen kanssa, mutta harvapa sinapin värisessä irtotakissa kulkee. :) Hyvä niille ketkä sen omaksi kokee.
Valkoinen OCBD / väärä mielipide.

Yleisestä mielipiteestä huolimatta en saa valkoista OCBD:tä istumaan kasuaaliin lookkiin. Kokonaisuus näyttää aina turhan fiiniltä, vaikka paita olisikin suht slimmi ja helma on sopivan lyhyt housujen päällä pidettäväksi.

Pikkutakin kanssa asia olisi tietysti aivan toinen, mutta noista ei tule pidettyä arkena.
alspe kirjoitti:IVY-/larppauslookki on aika marginaalijuttu tavalliselle kaduntallaajalle. Toimii joo sinapin väisen kanssa, mutta harvapa sinapin värisessä irtotakissa kulkee. :) Hyvä niille ketkä sen omaksi kokee.

Mites ihan ruskea takki? Sulla ei tainnut viestin perusteella sellaista olla, mutta sopii ihan tavalliselle kaduntallaajalle.

Ei tuo väri mitään säkkileikkausta vaadi takilta.
Sininen OCBD on ehkä helpoin tumma kauluspaita, itse käytän kaikenväristen chinojen mutta en farkkujen kanssa (all blue ei ole vielä napannut omalla kohdalla). Enemmän sellainen kesäkauden juttu itsellä, joten aika harvoin tulee vedettyä päälle mitään, mutta kaikki Laurin mainitsema (omissa seteissä ruskeat tweedtakit ja ruskea shaalineuletakki) kyllä periaatteessa toimii. Valkoiselle OCBD:lle kannattaa antaa vähän turpiin jos tuntuu että se on liian siisti, jättää silittämättä ainakaan liikaa ja käärii vaikka hihoja.
alhazenin kans samaa mieltä valkoisesta nappikauluspaidasta. Kans niitä juttuja, joita käytän paljon arkipukeutumisessa. Pitää olla sopivan lyhyt housujen päällä pidettäväksi eikä missään tapauksessa silitetä suoraksi. Mun mielestä kaikenlainen ryppyisyys yms. tietynlainen tarkoituksellinen huolimattomuus toimii erinomaisesti valkoisessa ocbd:ssa, kun tarkoituksena on rennompi meno.
Lauri kirjoitti:
alspe kirjoitti:IVY-/larppauslookki on aika marginaalijuttu tavalliselle kaduntallaajalle. Toimii joo sinapin väisen kanssa, mutta harvapa sinapin värisessä irtotakissa kulkee. :) Hyvä niille ketkä sen omaksi kokee.

Mites ihan ruskea takki? Sulla ei tainnut viestin perusteella sellaista olla, mutta sopii ihan tavalliselle kaduntallaajalle.

Ei tuo väri mitään säkkileikkausta vaadi takilta.

Ei ole eikä oikein innosta. Vähän liikaa vetää ikääntyvään suuntaan, voi olla väärä mielipide mutta onpa oma ja pohjaan omiin tyyleihin missä viihdyn. Ruskea ja vihreä takki tee aika helposti instant skotlantilaisen ketunmetsästäjä-lookin joka ainakaan minulla ei ole kiikarissa.
Lue lisää alueelta Pukeutuminen tai katso uusimmat viestit.