alspe kirjoitti:Solovaireista kun oli puhe niin pari kuvaa (esimerkkinä siitä, ettei musta ja sininen parittele kauniisti).


Kauneus on katsojan silmissä. Onhan tuossa alimmaisessa ihan kellotaulukin laitettu mätsäämään väreihin että eipäs nyt manailla. Paremmin tuo musta mun mielestä noihin kokonaisuuksiin istuu kuin ruskea. Itse tosin miksaan mustaa denimin ja muun sinisen kanssa noin 350 päivää vuodesta:)
dp1 kirjoitti:
alspe kirjoitti:Solovaireista kun oli puhe niin pari kuvaa (esimerkkinä siitä, ettei musta ja sininen parittele kauniisti).


Kauneus on katsojan silmissä. Onhan tuossa alimmaisessa ihan kellotaulukin laitettu mätsäämään väreihin että eipäs nyt manailla. Paremmin tuo musta mun mielestä noihin kokonaisuuksiin istuu kuin ruskea. Itse tosin miksaan mustaa denimin ja muun sinisen kanssa noin 350 päivää vuodesta:)


Mun mielestä kääntämällä lahkeet saa mustat popot enemmän esille toimimaan paremmin sinisten farkkujen kanssa. Sit tietenkin pitää olla selvedge. TIETENKIN. Eikä feideistäkään haittaa.

Kuva

Rennosti toimistolla paheksuntaa aiheuttaen.

Paitatakki: A Days March
Chambray OCBD: Luxire
Vyö: Corter Leather
Farkut: Naked and Famous
Jodhpurit: Meermin

Jodhpureja pidin ennen turhan sleekkeinä raakafarkun kanssa, mutta näissä nahka patinoitunut niin nätisti, että sopii tähän estetiikkaan hyvin.
Tummansininen toimii ihan hyvin mustan kanssa. En edes tiedä mistä musta ei toimis sinisen kanssa ajatus on lähtöisin. alspen kuvissakin näyttää toimivan hyvin.

Nykyään ei tuu oikeastaan käytettyä sinisiä farkkuja ollenkaan, mutta emmä tuossa yhdistelmässä ongelmaa näe. Oli selvage tai ei. Mustat farkut ja tummansininen t-paita, college tai farkkupaita on usein käytössä.
Täälläkin mennään mustan, harmaan, sinisen ja ruskean yhdistelmillä vaihtelevalla menestyksellä.

Kuva
Acne, falcon garments, NAG, Edwin, viberg, porter, päässä harmaa SI pipo.

Kuva
Acne, falcon garments, NAG, nudie, adidas
Hyvä sivu! En ymmärrä noita ”värisääntöjä” kasuaalin pukeutumisen yhteydessä. Puvun kanssa ois kiva että vyö ja kengät jne mätsää.

E. alspella varsinkin toi musta, sininen ja vihreä toimii mun mielestä hyvinkin mainiosti. Ja toi waltin paitatakki on siisti!
Omalta kohdalta kyse ei ole mistään säännön noudattamisesta vaan siitä, että ihan aidosti omaan silmään sininen ja ruskea rockkaa paremmin kuin sininen ja musta. Ruskea ja mustakin on paha yhdistelmä, mutta burgundyn ruskea ja musta taas aika hieno kombo jota soisi näkevät useammin.
Kääntöpuolena ehkä se, että mustalla saa hivenen formaalimpaa aikaan ja toisaalta nuorekkaampaa (jos sellaista on hakemassa). Lisäksi minulle tulee sinisen denimin ja mustan kengän (tai laukun naisella) yhdistelmästä mieleen joskus että "jaahas, tuolla (itselläni) ei ole varaa edes ruskeita mätsääviä rahaa ostaa". :-P
Näin on itselläni kun nuukana en ole muita ruskeita kenkiä vielä hankkinut kuin premium tennarit, Red Wing weekender chukkat ja talveen 8138 Moctoet. Selvästi kenkäkaappi huutaa vaikka ruskeita Enfieldeja tai RW Merchantteja.
Viimeksi muokannut alspe, 16 Marras 2018, 13:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Värisäännöt nyrkkisääntöinä voi auttaa joitakin ihmisiä, jos väriyhdistelmät aiheuttaa päänvaivaa. Universaaleina sääntöinä ne ei tietenkään oikein toimi. En tiedä onko niitä joku koittanut sellaisiksi tehdäkään, mutta jos on niin todennäköisesti epäonnistuu. Väreissäkin kun se ympäröivä konteksti on olennainen juttu. Esim. oon huomannut mustien kenkien toimivan ruskeita paremmin kun mulla on tummansinisten farkkujen kanssa harmaa collegepaita. Sit taas paitaa vaihtamalla vaikka vaaleansiniseksi ruskeat kengät tuntuu paremmilta. Sitä lienee siis mahdoton tehdä mitään kaiken kattavaa väriteoriaa, joten ois iha olennaista erotella nyrkkisäännöt jostain absoluuttisista totuuksista.

Ruskea ja musta on musta sellanen kombo mitä kartetaan välillä ihan turhaan. Esim. mustat kengät muuten kokoruskeassa kokonaisuudessa on aika jees.
Harmaa nostaa sinistä väriä ylös, jolloin farkut ovat ikäänkuin keskipiste väreissä ja musta ei iske silmään. Ruskea on sinisen vastaväri ja ne vahvistat toisiaan. Varmaan usein yhteen toimivat kaksi väriä ja jos on muita värejä, niin niiden pitää olla jomman kumman vaaleampi versio.
Lue lisää alueelta Pukeutuminen tai katso uusimmat viestit.