Kyllä tuo kate puoli on todennäköisin syy hintojen nousuun. Itse olen tässä naureskellut partaani liittyen tuohon 3x boksereiden ’traditional retail price’ mainintaan. Jotkut CK:tkaan maksa lähellekään niin paljoa.

Ylipäätään tuo kustannuskaavio noilla on vähän mihin vertaa.
Lorenzo il Magnifico kirjoitti:Kuten jo alunalkaen epäilin, svetarin resorit eivät ole pitäneet muotoaan, vaan alkaneet kupruilla inhottavasti. Paita on ollut mulla noin kuukauden päivät, olen sitä käyttänyt satunnaisesti ja pessyt kerran 30°C lämpötilassa pesupussissa (!).
Pitäis varmaan laittaa Asketin tyypeille meiliä...

Onko muilla ollut vastaavia kokemuksia?


No niin, vastasivat seuraavasti

"Thank you for reaching out to us! The wrinkles I can see on your photos can occur after washing the sweatshirt. The said wrinkles will adjust and will be reduced/stretched out as you wear the garment.

Please do not hesitate to contact us if we can be of any further assistance"

Eipä taida tällä kokemuksella toista samanmoista tulla hankittua, tuohon hintaan odottais muodossa pysymiseltä vähän enemmän. Jos keksin jonkun kuvapalvelimen niin laitan kuvat tuosta
Asketin markkinointi ja yleinen meno aiheuttaa lähinnä myötähäpeän tuntemuksia, mutta tosiasia on se, että ainakin oma kokemus tuotteista (tpaita ja bokserit) on positiivinen ja siksi ostan lisää. Boksereiden kikkailu oli kaiken huippu, valmistuskustannukset nousi ehkä prosentin tai pari, mutta hehkutettiin kuinka ollaan ekologisia ja hinta pysyy samana kun ostaa kolmen setin. Tosiasiassa säästetään pakkausmateriaaleissa ja erityisesti käsittelykustannuksissa, kun saadaan kolmet bokserit liikkeelle samalla määrällä työtä kuin ennen yhdet. Toisaalta varmaan ihan tehokasta markkinointia kun moni varmaan uskoo kaiken ja kuvitellaan kuinka nyt on firma kuluttajan kaveri. Toi "traditional retail price" on myös ihan normaali päätöksentekoon liittyvä kikkailu (anchoring), ei tapa tuoda esiin sitä miten muka taistellaan pahaa muotiteollisuutta vastaan.
Joo, perusteet hintojen nostamiselle olivat kyllä sitä itseään. Olisin ainakin itse arvostanut jos olisivat rehellisesti sanoneet, että yritys ei pysy pystyssä tappiota tekemällä (kaikesta startup-huumasta huolimatta).
Voin rehellisesti sanoa, että ainoa syy ostaa Asketilta on heidän kokovalikoima short ja long lisämausteilla. Omat suosikit on ehdottomasti kauluspaidat ja colleget. Myös kaulahuivi, pipo ja t-paidat on hyviä. Sukat sen sijaan huonoja, ainakin fitin osalta.

Hinta-laatusuhde on riittävä, vaikka tuotteista joutuu maksamaan retailin. Loppujen lopuksi Asketit on tylsiä, mutta toimivia perusvaatteita, joita saa poikkeuksellisen monessa eri koossa. Toivon, että uusien tuotteiden jatkuva lanseeraminen ei ole syy siihen, miksi aiemmin mainittujen hyvien tuotteiden hinnat alkaa nousemaan.

Tällä hetkellä ainoa kiinnostava tuote on musta collegepaita. Farkkupaitaa vois harkita, jos hinta on kohdallaan. Ensi viikolla tulee myyntiin vöitä.
Onko muuten kukaan ostanut lightweight t-paitoja? Jollain tavalla parempia kuin noi normaalit? Nykyään normaalit on 35 euroa ja lightweightit 40 euroa kappaleelta.
Light weightissä on parempi kaula-aukko collegen alle. Kangas on nimensä mukaisesti kevyempää, mutta mukavampaa nimenomaan aluspaitana
Lue lisää alueelta Pukeutuminen tai katso uusimmat viestit.