Itsellä Asketin merinopipo on kestänyt käytännössä varmaan viitisen vuotta ja useampi t-paita saman. Laadussa ei mitään valittamista, brändinähän tuo on melko tylsä. Jotenkin todella elottomia suurin osa tuotteista.
Ite ainakin oon ollut ihan tyytyväinen Asketin t-paitoihin, mielestäni niissä on ok hinta-laatusuhde. Ne on pitänyt hyvin muotonsa eivätkä ole venyneet vaikka käyttöä ja pesua ovat nähneet enemmänkin.

Hetki sitten tilasin Asketin uuden villapuseron (Heavy Wool Sweater). Se vaikuttaa myös hintaansa nähden varsin hyvältä parin viikon kokemuksella. Harmikseni kuitenkin huomasin muutaman käyttökerran jälkeen, että kainalosauman ompelijalla oli ollut huono päivä: ompeleet oli menneet sauman ohi muodostaen muutaman sormen mentävän reiän kainaloon. Reklamoin tästä ja sain parinkympin hyvityksen loppusummasta. Hain ompeluliikkeestä oikean väristä lankaa ja ompelin sauman kiinni. Muuten ei huonoa sanottavaa.
Täällä ollu useita t-paitoja muutaman vuoden ajan. Ei millään kovalla käytöllä mutta säännöllisesti kuitenkin. Hyvin ovat kestäneet ja erityisesti pidän siitä ohuemmasta kankaasta!
Myös merinoneule ei näytä eikä tunnu menevän huonoksi. Sekin on pari vuotta vanha.
Kalsarit on ainoat mitkä on antautuneet. Toki kovimmalla käytölläkin mut ei voi sanoa että olis kestäneet samalla tavalla kuin klassiset ikivanhat björnborgit. Kalsareiden malli on kyllä hyvä! Onko vinkata vastaavia testiin muualta? Normaali käytössä tykkään puuvillaisista boksereista.
Aina täytyy miettiä, mihin vertaa. Jos vertaa Asketin tuotteita OrSlow:n tuotteisiin, onhan se ero selvä OrSlow hyväksi. Ainakin collegepaidassa, farkkupaidassa ja farkuissa eron huomaa heti. Toisaalta saat useita tuotteita Asketilta samaan hintaan kuin yhden OrSlow:n eikä sekään tarkoita Asketin olevan huono vaihtoehto.

Mielestäni Asketissa on edelleen ihan hyvä hinta-laatusuhde vaikka tuotteiden hinnat ovat nousseet ja kilpailu vähän kiristynyt. Suurin kilpailuetu Asketissa lienee edelleen heidän kokopolitiikka. Esimerkiksi Colorful Standard voisi olla hyvä verrokki perusvaatteiden osalta. Itsellä ei ole kokemuksia, mutta kuullut kehuttavan. https://www.careofcarl.fi/fi/varumarken ... ndard.html
Ostin Asketin villatakin (The Wool Coat) tummansinisenä koossa S-long ja olin ostohetkellä kahden vaiheilla S- ja M-kokojen välillä. Harmikseni olen nyt todennut, että kyllä S-koko vaan on liian nafti. Onko kukaan sattunut tilaamaan M-koon takkia ja olisi tyytymätön kys. kokoon sekä vielä halukas vaihtamaan S-kokoon?
Asketin lightweight t-shirt on nykyään 45€. Sunspelin classic t-shirt olisi 55€ Care of Carlissa.
Asketteja löytyy jo kaapista, ja ne ovat pitäneet ihan kohtuullisesti muotonsa. Helmat ovat kuitenkin jonkin verran levähtäneet käytössä. Sunspelista itsellä on kokemusta vain hyvän maineen (mainonnan) myötä. Äkkiseltään tuntuisi, että tässä vertailussa Sunspel on parempi value, onko näin?
Jostain syystä toinen minun ASKETin t-paidoista on todella sähköinen. Nousee karvat pystyyn, kun tuon laittaa päälle. Onko muilla samaa ongelmaa? Tekisi mieli tilata jossain vaiheessa kolmas paita, mutta toi staattinen sähköisyys on melko epämukavaa.
benito kirjoitti:Jostain syystä toinen minun ASKETin t-paidoista on todella sähköinen. Nousee karvat pystyyn, kun tuon laittaa päälle. Onko muilla samaa ongelmaa? Tekisi mieli tilata jossain vaiheessa kolmas paita, mutta toi staattinen sähköisyys on melko epämukavaa.


Ei oo ainakaan täällä samanlaista ongelmaa esiintynyt. Kaapista löytyy Asketin T-paitoja vuosilta 2017 ja 2022.
Lue lisää alueelta Pukeutuminen tai katso uusimmat viestit.