the_graduate kirjoitti:Paraboot Michaelit jalassa mies on #groupthinkin ulkopuolella.


Päinvastoin, silloinhan vasta on ns. todella syvällä pelissä. Kova juttu Japanissa jne...

Täälläkin jo kaavaillaan Michaelien hankintaa - käsi sydämelle, kuinka moni muka hankkis noi jos selkänojana ei olis tietoisuutta siitä, että joissain eksoottisissa rättifriikkipiireissä ovat arvostetut popot?

Ehkä ivyman ja siihen se sit jääkin.
Jengi täällä ylpeilee paskoilla mielipiteillä.

Delaney kirjoitti:
the_graduate kirjoitti:Paraboot Michaelit jalassa mies on #groupthinkin ulkopuolella.

Täälläkin jo kaavaillaan Michaelien hankintaa - käsi sydämelle, kuinka moni muka hankkis noi jos selkänojana ei olis tietoisuutta siitä, että joissain eksoottisissa rättifriikkipiireissä ovat arvostetut popot?


Ei tuolla ole käsittääkseni mitään merkitystä. Ainakaan itse en ole missään vaiheessa väittänyt etteivätkö tumblerit, obskuurit japsilehdet yms vaikuttaisi pukeutumiseeni. Vaikkapa Free&Easyn tai 2ND magazinen kautta törmää useinkin juttuihin joita ei olisi itse osannut hahmottaa jossain toisessa kontekstissa. Sen takia noita blogeja/lehtiä tulee kai selailtua.

Kiinnostaisivatko Michaelit jos malli olisi Eccon keksimä 80-luvulla? No ei helvetissä.

Kiinnostaisivatko Michaelit jos malli olisi Eccon keksimä, mutta Ecco ei olisi paskoja liimakenkiä valmistava ankea lafka vailla mitään visioita, vaan kyse olisi vuonna 1908 perustetusta laatutoimijasta joiden kenkiä olisi nähty aikoinaan esim Jean Gabinin jalassa ranskalaisissa rikosleffoissa? No sanoisin et kyllä.

Itselle ainakin brändillä ja brändin historialla on väliä, kyse ei ole pelkästään ulkonäköseikoista. Sillä, että Michaelilla on 50+ vuotta historiaa takanaan ja selkeä kytkös useampaankin siistiin alakulttuuriin (ranska-ivyt, paninarot, bcbg:t jne) on merkitystä. Ei pitäisi olla mikään ylläri tässä skenessä.
Ulsteri kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta - millaset Avoriazit sulla Pasta on? Hieno kenkä myös.


Ihan tuo perusmalli, joskin punaisilla nauhoilla. Tullut käytettyä aika paljon täs talvella, pitäisi ottaa kuvia. Alkavat ikääntyä ihan kivasti.
Kuva
bowtiepasta kirjoitti:Jengi täällä ylpeilee paskoilla mielipiteillä.

Delaney kirjoitti:
the_graduate kirjoitti:Paraboot Michaelit jalassa mies on #groupthinkin ulkopuolella.

Täälläkin jo kaavaillaan Michaelien hankintaa - käsi sydämelle, kuinka moni muka hankkis noi jos selkänojana ei olis tietoisuutta siitä, että joissain eksoottisissa rättifriikkipiireissä ovat arvostetut popot?


Ei tuolla ole käsittääkseni mitään merkitystä. Ainakaan itse en ole missään vaiheessa väittänyt etteivätkö tumblerit, obskuurit japsilehdet yms vaikuttaisi pukeutumiseeni. Vaikkapa Free&Easyn tai 2ND magazinen kautta törmää useinkin juttuihin joita ei olisi itse osannut hahmottaa jossain toisessa kontekstissa. Sen takia noita blogeja/lehtiä tulee kai selailtua.

Kiinnostaisivatko Michaelit jos malli olisi Eccon keksimä 80-luvulla? No ei helvetissä.

Kiinnostaisivatko Michaelit jos malli olisi Eccon keksimä, mutta Ecco ei olisi paskoja liimakenkiä valmistava ankea lafka vailla mitään visioita, vaan kyse olisi vuonna 1908 perustetusta laatutoimijasta joiden kenkiä olisi nähty aikoinaan esim Jean Gabinin jalassa ranskalaisissa rikosleffoissa? No sanoisin et kyllä.

Itselle ainakin brändillä ja brändin historialla on väliä, kyse ei ole pelkästään ulkonäköseikoista. Sillä, että Michaelilla on 50+ vuotta historiaa takanaan ja selkeä kytkös useampaankin siistiin alakulttuuriin (ranska-ivyt, paninarot, bcbg:t jne) on merkitystä. Ei pitäisi olla mikään ylläri tässä skenessä.


Spot. On. Brother. Pasta.

Mulle tuollaiset jutut merkkaa vitusti, uskonnon korvike.

Itsehän en mitenkään seuraa näitä #menswear-tumblereita ja vastaavia, mutta fiilistelen tietyn ajan / ttiettyjen alakulttuurien jne kulttuurista ilmastoa sitäkin maanisemmin.
Ekalle sivulle postatut vaaleat munkit ovat nätit, kuten myös Avoriazit, mutta nuo Michaelit ovat aika karseat. Jos jotain saman tyylistä hakee, niin esim. wallabeet voisivat toimia. Jotenkin kengän samanaikainen keveys ja raskaus karun muotokielen ohella hämäävät.
Joo, anteeksi aiempi offtopic. Aiheesta sen verran, että kokeilin taannoin reissussa paria saappaita, jotka olisivat olleet passelit yleiseen rymyämiseen, mutta kaikki Parabootin lestit tuntuivat olevan aika järjettömän leveitä.
the_graduate kirjoitti:Vaikka nämä Parabootin kritisoijat on tietysti väärässä, pitää niilläkin olla oikeus ilmaista mielipiteensä.


Samaa mieltä, tosin tietty jokainen voi sitten miettiä että mitä tarjottavaa on jollekin ketjulle. Veteen piirretty viiva toki. Veikkaan ettei kuitenkaan tule täällä olemaan samanlainen ongelma kuin kveekarin puolella.

^^Wallyt on loppupeleissä mun mielestä päällisrakenteesta huolimatta ihan eri genren kenkä, enemmän sellainen kevyehkö kesätossu. Michaelien verrokki löytyy enemmän mun mielestä jostain raskaiden ranger moccien jne tienoilta. Mulla alkaa esim mun yuketenin rangereista aika jättää, veikkaan et michaelit toimis pitkälti niissä seteissä jossa oon aiemmin noita käyttänyt.
Minkälainen pohja Avoriazeissa on?
Työmatkoilla ja muussa "edustavammassa" on kenkiä riittävästi, mutta rymykengistä meni just pohjat eli tarvisi talvikäyttöön juurikin tuollaiset nilkan peittävät eikä Avoriaz ole pahemman sorttinen. Pitäisi vaan olla pitoakin.

Michaeleita ei kyllä selvinpäin katsele.
bowtiepasta kirjoitti:^^Wallyt on loppupeleissä mun mielestä päällisrakenteesta huolimatta ihan eri genren kenkä, enemmän sellainen kevyehkö kesätossu. Michaelien verrokki löytyy enemmän mun mielestä jostain raskaiden ranger moccien jne tienoilta.


Totta.

Kuitenkin wallyja muistuttava päällinen yhdistettynä paksulta vaikuttavaan nahkaan ja raskaaseen pohjaan ei oikein toimi. Jotenkin sama fiilis kuin esim. mainittuhin ranger mocceihein olisi laitettu commando-pohja. Ehkä nämä Michaelit pitäisi nähdä livenä.
Lue lisää alueelta Pukeutuminen tai katso uusimmat viestit.