Kiva kuulla, että texture clay toimii myös pitkään. Itse vaan en ole osannut...

Tadu kirjoitti:Tilasin itsellenikin tuota toniccia kun olin käsityksessä, että se vähän kuin korvaa suolasuihkeen. Sitten perehdyttyäni tajusin ettei nyt ihan niinkään, vaan ovat aika erilaisia tuotteita. Miten käytät toniccia ja miten sitä kuuluisi käyttää?

Jotkut tonicit on kyllä todella samanlaisia kuin suolasuihke. Lisättynä vain hyttysmyrkyn hajulla ja jollain oudolla värillä.

Tuo kyseinen grooming tonic tosin meni enemmän suolasuihkeen, hoitoöljyn ja geelin äpärälapseksi. Joka oli mielestäni positiivista.

Itse käytän illalla suihkun jälkeen föönikuivaan hiukseen. Kun kevyesti muotoilee tonicilla hiukset ennen sänkyyn menoa, niin aamulla ei tarvitse kuin pisaran vahaa tai texture sprayta letin laittamiseksi minttiin sen sijaan, että joutuisi uudelleen katselemaan ja ojentamaan koko kuontalon.

Ja kevyt tonic päässä on mukavampi mennä suihkun jälkeen nukkumaan, kuin että olisi laittanut vahaa.

Näin itsellä...
Pasteur kirjoitti:Kiva kuulla, että texture clay toimii myös pitkään. Itse vaan en ole osannut...

Tadu kirjoitti:Tilasin itsellenikin tuota toniccia kun olin käsityksessä, että se vähän kuin korvaa suolasuihkeen. Sitten perehdyttyäni tajusin ettei nyt ihan niinkään, vaan ovat aika erilaisia tuotteita. Miten käytät toniccia ja miten sitä kuuluisi käyttää?

Jotkut tonicit on kyllä todella samanlaisia kuin suolasuihke. Lisättynä vain hyttysmyrkyn hajulla ja jollain oudolla värillä.

Tuo kyseinen grooming tonic tosin meni enemmän suolasuihkeen, hoitoöljyn ja geelin äpärälapseksi. Joka oli mielestäni positiivista.

Itse käytän illalla suihkun jälkeen föönikuivaan hiukseen. Kun kevyesti muotoilee tonicilla hiukset ennen sänkyyn menoa, niin aamulla ei tarvitse kuin pisaran vahaa tai texture sprayta letin laittamiseksi minttiin sen sijaan, että joutuisi uudelleen katselemaan ja ojentamaan koko kuontalon.

Ja kevyt tonic päässä on mukavampi mennä suihkun jälkeen nukkumaan, kuin että olisi laittanut vahaa.

Näin itsellä...

Mitäs vahaa tai texture sprayta suosittelet pidempiin hiuksiin? Olis tuota grooming tonic odottamassa postissa.
En ole mikään asiantuntija näissä, vaikka siis Dickin hallituksessa olenkin. Parhaat vinkit saa liikkeistä. Stadissa Ronnie ainakin on todella asiansa osaava kaveri ja äärimmäisen mukava hahmo muutenkin.

Mutta olen pitänyt tuosta Daimon Barberin texture spraystä: https://dickjohnson.fi/products/texture-tonic --> Tuota en käytä itse samalla tavalla kuin perus tonicia vaan enemmän nimenomaan viimeistelyyn. Saa esim kevyelle vahalle vahvuutta, jos tarvitsee.

Ja tämä on kanssa hauska kun haluaa luonnollista meininkiä: https://dickjohnson.fi/products/forming-cream

Nää nyt tosin kaikki tosi kevyitä, kun en itse ole noita vahvempia vahoja osannut käyttää kun hiukset ovat pidempinä. Mutta kuten yllä todettua, niin sitä jengiä kuitenkin löytyy myös paljon. Itse kärvistelen yleensä hiukset sellaiseen korville tulevaan mittaan, jonka jälkeen tuntuu menevän ylläpito liian hankalaksi ja leikkaan.

Mutta tän hetken suosikit ovat Dickin oma tonic, Copacetic paste ja Daimonin texture spray. Sitten kun leikkaan hiukset taas, niin Copacetic vaihtuu tuohon hehkutettuun Daimonin texture clayhin.
Mikä olisi hyvä kone parran ajoon/siistimiseen? Pitäisi olla pitkiä trimmerinpäitä mukana, yli 30mm esim. olisi suotavaa.
Itse leikkaan partaa tällä samalla laitteella, jolla hiuksetkin, mutta kylläkin parin viikon välein lähes kokonaan. Kesällä oli vähän pitempi välillä ja taisi tosiaan olla niin, että pitemmillä kammoilla karvat vähän lakoaa alta ja leikkaantuu jo vähän heikommin. Saksilla pitää viimeistellä.

Hain kesällä vanhan rikkotuneen tilalle selkeää, johdollista peruskonetta hiustenleikkuuseen ja päädyin erilaisten arvostelujen lukemisen jälkeen tähän. Erittäin pätevä ja kunnollinen laite kyllä ja etenkin hintaisekseen.

Usein käyttävälle parranajoon ehkä jokin johdoton partatrimmeri säädettävällä kammalla kuitenkin kätevämpi.

https://www.verkkokauppa.com/fi/product/1357/gkqfh
Just toi Remingtonin kone antautui reilun vuoden käytön jälkeen, ja muutenkin jotenkin laiskan tuntuinen kun paksumpaa tukkaa leikkaa. Harmi, sillä muuten kyllä näppärän tuntuinen. Noita Moserin koneita harkitsen seuraavaksi, vissiin ihan ammattilaiskamaa
Harmi, miten hajosi? Vanha OBH Nordica kesti kuitenkin lähemmäs 20 vuotta, täytyy toivoa että Remingtonkin kuitenkin muutaman vuoden. 3 v. takuu näyttäisi olevan.

Pojalla myös harvinaisen paksu tukka ja sitä saa pitempänä junnata koneella aina useaan kertaan, kun käyttää vähän pidempiä kampoja. Tosin aiempi oli kyllä selkeästi heikompi. Tuo jaksaa kuitenkin leikata, kunhan hiukset osuu sinne teriin.

Olisko noissa ammattimaisemmissa vehkeissä vähän leveämmät ne hampaiden välitkin, niin haukkaavat paremmin. Wahl-merkkisiä taisin kanssa Ebaysta kesällä katsella.
Lue lisää alueelta Pukeutuminen tai katso uusimmat viestit.