Olen saamassa kohtapuoliin haltuuni Omega Constellation Cal. 561:n. Kello on hyvässä kunnossa ja tikittää, mutta se on tätä ennen ollut lipastossa liikkumatta 17 vuotta. Ajattelin, että kello olisi hyvä käyttää perinpohjaisessa huollossa, onko antaa vinkkejä sopivasta liikkeestä Helsingissä? En ole kelloharrastaja, googlaamalla toki löytyy liikkeitä, mutta olisi kiva kuulla kokemuksia ja suosituksia.

Toisena kysymyksenä kyselisin, mihin kannattaa Certina viedä huoltoon? Viimeisestä huollosta on mennyt monta vuotta ja kello on alkanut jätättää yli 30sek päivässä.
henaal kirjoitti:Olen saamassa kohtapuoliin haltuuni Omega Constellation Cal. 561:n. Kello on hyvässä kunnossa ja tikittää, mutta se on tätä ennen ollut lipastossa liikkumatta 17 vuotta. Ajattelin, että kello olisi hyvä käyttää perinpohjaisessa huollossa, onko antaa vinkkejä sopivasta liikkeestä Helsingissä? En ole kelloharrastaja, googlaamalla toki löytyy liikkeitä, mutta olisi kiva kuulla kokemuksia ja suosituksia.

Toisena kysymyksenä kyselisin, mihin kannattaa Certina viedä huoltoon? Viimeisestä huollosta on mennyt monta vuotta ja kello on alkanut jätättää yli 30sek päivässä.

Jos asut pääkaupunkiseudulla, niin suosittelen lämpimästi käymään Longitudissa vähintään lörpöttelemässä. Vesa ymmrätää vintagen päälle ja osaa kertoa yhtä sun toista kelloista. Heillä on virallinen Omegan huolto. Certinassa taitaa olla ETAn koneisto ja senkin huolto onnistuu Longitudissa.
henaal kirjoitti:Jahas jahas. Mites Watch Service Finland, kokemuksia?

Käytin oman eta-koneistoisen Tudorin siellä huollossa viime vuonna. Kaikki sujui hyvin ja olin tyytyväinen. Tässä ketjussa taisi olla sieltäkin joku negatiivinen kokemus aiemmin mainitun Longitudi-keskustelun yhteydessä.
Kun puhutaan suurien volyymien huolloista, mahtuu mukaan huonojakin kokemuksia. Täydellisiä firmoja kun ei olekaan. Toki yksikin kerta on liikaa, etenkin jos se sattuu omalle kohdalle.

Ketjussa mainitut Watch Service Finland ja Longitudi ovat kelpo toimijoita. Sen lisäksi tietysti Lindroos ja tuoreempi toimija Polus. Sitten on Kelloseppien Työhuone ja Loppela. Ja Westerback.
Alkuviikosta tuli hankittua itselle ensimmäinen vintage-kello. Vintagella itsessään ei ole minulle itseisarvoa, mutta menneisyyden nykyistä pienemmät kellojen koot ovat mieleeni.

Kuva
Vein kellot Watch Service Finlandille ja nyt tuli Certinalle huoltoarvio, 359€ "täyshuolto" ja osat päälle, 390€ kokonaisuus. Suht fyysinen mun korvaan, onko ihan normaali hinta jätättävän kellon huollosta? En ole yhtään perillä huoltojen hinnoista, aiemmin aina mennyt takuun piiriin. Lähinnä haluan varmistaa, että hinta on ok eikä tässä tehdä huvikseen mitään turhaa.
Lue lisää alueelta Pukeutuminen tai katso uusimmat viestit.