dp1 kirjoitti:033 oli hinta-laatusuhteeltaan loistava. Nyt kun valmistus on lopetettu pyyntihinnat nousi älyttömäksi ainakin suomessa. (Viimeisin josta tarjouksen sain oli pyynti 400-500 välillä:)


Oho, empäs ollut itse tästä sarb033 omistajana edes tietoinen. Matkamuisto parin vuoden takaiselta aasian matkalta osoittautui siis ihan järkeväksi. Jos tuon malttaisi joku päivä myydä ja vaihtaa johonkin toiseen kelloon.
Nine kirjoitti:Tuli haettua Tudor bb58 metallirannekkeella. Tää oli poltellut julkaisusta lähtien. Ensimmäinen kello pitkään aikaan, jonka kohdalla ostaminen tuntui hyvältä ajatukselta ja kello omaan tyyliin sopivalta. Kuva netistä.

Kuva


Tämä BB58 on kyllä todella hieno ja vaikuttaa järkevän kokoiselta, vaikka sukelluskelloista ei itse oikein muuten pidäkään. Haitko jotain suomalaisesta liikkeestä vai pitikö tilata? Saatavuus vissiin ollut kohtuu heikkoa ainakin jossain vaiheessa.
nri kirjoitti:
Nine kirjoitti:Tuli haettua Tudor bb58 metallirannekkeella. Tää oli poltellut julkaisusta lähtien. Ensimmäinen kello pitkään aikaan, jonka kohdalla ostaminen tuntui hyvältä ajatukselta ja kello omaan tyyliin sopivalta. Kuva netistä.

Kuva


Tämä BB58 on kyllä todella hieno ja vaikuttaa järkevän kokoiselta, vaikka sukelluskelloista ei itse oikein muuten pidäkään. Haitko jotain suomalaisesta liikkeestä vai pitikö tilata? Saatavuus vissiin ollut kohtuu heikkoa ainakin jossain vaiheessa.

Laitoin kyselyä useita kuukausia sitten ja sain tiedon, kun tuli tarjolle. Osalla jälleenmyyjistä on yli puolen vuoden saatavuusarviot. Viime vuoden joulukuussa olin ostamassa samaa kelloa, mutta epäröin ja seuraava mahdollisuus oli nyt. Suomalaisesta kivijalasta ostin. Voin laittaa sulle yv:llä lisätietoa. Olen kyllä ollut tyytyväinen tähän.

YouTubessa on ihan hyviä videoita tähän malliin liittyen https://youtu.be/33O4QSp2uj0
Noniin. First nice watch hommattu, pitkään ollut ajatuksissa mutta nyt esikoispojan syntymä tarjosi oivan tilaisuuden tarttua härkää sarvista. Alunperin katselin divereita hintaluokassa <3k€ ja muutamia mielenkiintoisia malleja löytyikin, ehkä tässä genressä voiton vei Tudor Pelagos LHD (joka tuurilla 2nd hand markkinoilla sopii budjettiin) mutta kun annoin itselleni rannetus- ja harkinta-aikaa, aloin hitaasti mutta varmasti kallistua takaisin pelkistettyihin, klassisiin pukukellomaisiin sporttikelloihin (millainen mulla on tähänkin asti roikkunut kesät talvet ranteessa).

Kun tunsin jo ennalta Japanin 2nd hand markkinat hyvin, otin tähtäimeen hoitaa kellohankinnan parhaillaan meneillään olevalla Fukuokan reissulla. Olin jo skoutannut etukäteen jonkin verran kauppoja ja niiden online tarjonnan perusteella päätynyt mielessäni Grand Seikoon. Perille päästyäni löysin kattavan valikoiman GSiä ja kaksi todella hienoa Spring Drive GMT:tä oli vahvasti kiinni lompakossani, SBGE011 tai SBGE005.

...kunnes löysin tämän:
Kuva
Rolex Oyster Perpetual 36 ref 116000 ”white grape” taululla. Lähes uusi kello ja vaikka jouduin hieman venyttää budjettiani, ei ollut enää mitään valinnanvaikeutta. Kellon koko, hienostunut eleettömyys ja jotenkin solidi olemus vetivät vahvasti puoleensa, vaikka mielestäni GS on edelleen teknologisesti aallonharjalla ja kellotaulujen ja koteloiden viimeistely päihittää kaikki muut hintaluokassaan, niissä oli jotain liian ”korumaista” omaan ranteeseen.

Viimeinen 5kk kellonmetsästys selkeytti kyllä omaa esteettistä makua kellojen osalta huimasti. Isot kellot eivät ole mua varten ja muutenkin osaan kaventaa kriteereitä paljon paremmin jos koskaan on jälleen varaa laittaa näin paljon rahaa toiseen kelloon.
Palataanpa taas hetkeksi kevyempiin aiheisiin ja halvempiin hintoihin.

Onko digitaalisissa kelloissa* muita vaihtoehtoja kuin Casio? G-Shock kiinnostaa ekaa kertaa vuoden 2006 jälkeen, mutta tällä kertaa ihan reilusti vaan työkäyttöön ja rymyilyyn.

Broidilta saisi ylimääräisen terroristikellon. Onko tuossa ja G-Shockeissa huomattavia eroja käytettävyyden ja kestävyyden suhteen?

*Älykello tai rannetietokone ei tällä hetkellä innosta. En kuntoile kovin tavoitteellisesti eli Garminit voi vielä jäädä Espoon triathlon-perinne ry:n puheenjohtajille.
manne fresh kirjoitti:Palataanpa taas hetkeksi kevyempiin aiheisiin ja halvempiin hintoihin.

Onko digitaalisissa kelloissa* muita vaihtoehtoja kuin Casio? G-Shock kiinnostaa ekaa kertaa vuoden 2006 jälkeen, mutta tällä kertaa ihan reilusti vaan työkäyttöön ja rymyilyyn.

Broidilta saisi ylimääräisen terroristikellon. Onko tuossa ja G-Shockeissa huomattavia eroja käytettävyyden ja kestävyyden suhteen?

*Älykello tai rannetietokone ei tällä hetkellä innosta. En kuntoile kovin tavoitteellisesti eli Garminit voi vielä jäädä Espoon triathlon-perinne ry:n puheenjohtajille.

Tilasin 2011-2012 tienoilla eBaystä terroristi-Casion (tarkemmin siis Casio F-91W), ja vieläkin hyvin voimissaan. En ole täysin varma onko kyseessä edes aito vehje, kun maksoi 10-15€. Käytössä intissä ja sen jälkeen urheilussa, ei tuota voi ainakaan laadun puolesta haukkua. Onhan tuo niin ikoninen, että kyllä yksi kannattaa talouteen hankkia.

Jos haluaa erottua joukosta, niin vintage digitaalikelloja löytyy esim. Seikolta tai peräti Omegalta, ihan miten haluaa rahaa polttaa. Lisätietoja saatavuudesta: ei ole.
Lue lisää alueelta Pukeutuminen tai katso uusimmat viestit.